תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אסטון מרטין
  • אסטון מרטין סיגנט - ככה היא היתה צריכה להיות

    אסטון מרטין

    אסטון מרטין ואנטג V8, מכירים? ואסטון מרטין סיגנט ממש-לא-V8? אז זה מה שקורה כשמחברים בין השתיים

    • 12-07-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    לטובת הקוראים שלא יודעים במה מדובר, נעשה סקירה על "מה זה בכלל אסטון מרטין סיגנט".

    כל יצרן רכב נמדד על זיהום האוויר שרכביו משחררים לאוויר אותו אנו נושמים. המדידה היא לא פר דגם, אלא ממוצע של כל הדגמים אותם היצרן מציע למכירה. אם חורגים מהממוצע הקבוע בחוק, היצרן משלם קנסות.

    לפרארי למשל, לא כל כך איכפת מהממוצע הזה והם מעדיפים לשלם את הקנסות מאשר לנסות להוריד את הממוצע. למה? ככה. כי זה פרארי. כי על ה$*# שלהם. זה למה.

    חזרה לאסטון מרטין. בשנת 2011 הם החליטו לעשות מהלך שיוריד את הממוצע שלהם. מה הם עשו? לקחו טויוטה iQ (קטנה יותר מהאייגו שאתם מכירים, בערך בגודל של סמארט, 2 דלתות ו-2 מושבים) ועשו לה אסטונמרטיניזציה.

    התוצאה? אסטון מרטין סיגנט (Aston Martin Cygnet), עם אותה יחידת כוח של הטויוטה הנ"ל, מה שאומר מנוע אטמוספרי בנפח 1.3 ליטר עם 97 כ"ס. שזה בערך רבע מנתוני הנפח וההספק שהייתם מצפים לשמוע על מנוע שנמצא ברכב שעל הגריל שלו יש סמל של אסטון-פ#%*נג-מרטין.

    אז מה פה בדיוק הופך את ה-iQ לאסטון מרטין? אה, יש לזה המון עור בכל מקום, ג'אנטים גדולים יותר וסמל אחר.

    כמובן שהמחיר היה בהתאם - כ-30 אלף ליש"ט, שזה בערך פי 3 מהמחיר של הטויוטה עליה היא מבוססת.

    באסטון אמרו שהם מתכננים למכור כ-4,000 יחידות בשנה, רק שבפועל, לאורך כל השנתיים בהם היא שווקה, היא מכרה בסך הכל כ-300 יחידות. לא בשנה, בשנתיים. הצלחה מסחררת של ממש. הייצור, כמובן, הופסק.

    פאסט פורוורד לעכשיו. לאסטון מרטין יש שירות בשם "Q by Aston Martin - Commission". השירות הזה לוקח לקצה את כל מה שקשור להתאמה אישית של הרכבים שלהם.

    אז החבר'ה שאחראים על השירות הזה קיבלו פנייה ממישהו שממש רצה סיגנט כזאת, אבל אחת שתוכל לענוד את הסמל של אסטון מרטין בגאון ובגאווה.

    הפעם, התוצאה הרבה יותר מעניינת.

    תכירו את Aston Martin V8 Cygnet. כן, חזקים שם בבחירת שמות.

    מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר שמקורו ב-וואנטג' S מהדור הקודם, עם הספק של 430 סוסים ומומנט של 50 קג"מ, כל זה עובר לגלגלים האחוריים כמובן, במקום לקדמיים כמו בסיגנט המקורית. יחד עם משקל של 1,375 ק"ג, כל הסוסים האלה מביאים את הסיגנט ל-100 קמ"ש בזמן קצר של 4.2 שניות עם מהירות מירבית של כ-270 קמ"ש.

    מבחוץ, היא אמנם מאוד דומה לסיגנט ההיא, רק שנראה שהסיגנט V8 אלרגית למשהו כי יש לה קצת נפיחות בצדדים. הגלגלים בקוטר 19 אינץ' עם צמיגים במידה 275/35, ועל מלאכת הבלימה מופקדים קאליפרים בעלי 6 בוכנות מקדימה, ו-4 בוכנות מאחורה, אשר לוחצים על דיסקים ענקיים בקוטר 380 מ"מ מקדימה ו-330 מ"מ בציר האחורי.

    החברים באסטון גם יודעים לספר לנו שבגלל שהרכב כל כך קטן, אז הצנרת מהמנוע ועד למפלטים שנמצאים במרכז הפגוש האחורי מאוד קצרה, מה שגורם לדבר להישמע ממש, ממש רע. בקטע טוב.

    לסיום, המפלצת הקטנה קיבלה מושבי באקט חובקים במיוחד, המון קארבון, ורתמת 5 נקודות לנהג ולנוסע. כשהרכב הוצג בפסטיבל המהירות של גודווד, הם תיארו את הרכב עם המילים ‘The Ultimate City Car’. כן, ברור. תמיד כששואלים אותי איזה רכב לקנות לנסועה עירונית אני ממליץ על רכב ממש קטן עם מנוע עצום ורועש.

    מה אתם חושבים על הסיגנט V8 הזאת? הדבר הכי מגניב בצד הזה של קליאו V6 או סתם מטחנת דלק מיותרת? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd