תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה סנדרו
  • דאצ'יה סנדרו - עכשיו גם אוטומטית

    דאצ'יה סנדרו

    שנתיים אחרי שהשיקה גרסה אוטומטית לסטפוויי, גם הסנדרו הרגילה מקבלת מנוע טורבו ותיבה אוטומטית. המחיר: 63,000 ₪

    • 27-05-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בראשית היו דגמים ידניים. בלבד. אבל במדינה שלנו, עם כל הרצון הטוב, קשה מאוד, שלא לומר בלתי אפשרי, להשיג נתח שוק משמעותי בלי אפילו דגם אוטומטי אחד. מאז ועד היום השיקה דאצ'יה שני דגמים אוטומטיים: סנדרו סטפוויי ודאסטר - רובוטית חד-מצמדית בראשון ודו-מצמדית בשני. היום מודיעה היבואנית על תחילת שיווקה של הסנדרו הרגילה עם אותה יחידת הנעה של הסטפוויי - מנוע 0.9 ליטר טורבו ותיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית.

    המנוע, כמו בסטפוויי (וברנו קליאו), מפיק 90 כ"ס ו-15.3 קג"מ, מאיץ את הסנדרו ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות ומצליח להשיג צריכת דלק (מוצהרת) של 20.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. תיבת ההילוכים גם היא - כאמור - כמו בסנדרו סטפוויי (ולא כמו בקליאו) - רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים.

    במקביל לתיבה, מקבלת הסנדרו הישראלית גם מתיחת פנים קלילה שכוללת הגה, גריל ופנסים חדשים. רשימת האבזור נותרה ללא שינוי והיא עדיין מפלגת משהו. קצרה באופן אובייקטיבי, אבל די ארוכה ביחס למחיר. תקבלו כאן מערכת שמע (ללא מסך מגע) עם שקע USB ודיבורית בלוטות', חישוקי פלדה 15 אינץ', ריפודי בד, בקרת שיוט, כיוונון גובה להגה (ללא כיוונון עומק) ומזגן מכאני. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    נקודת התורפה הגדולה ביותר של הסנדרו (ושל כל ליין דגמי דאצ'יה) - בטיחות, נותרה על כנה. הסנדרו מצוידת ב-4 כריות אוויר בלבד, בקרת יציבות, ABS, עיגוני ISOFIX, התרעת לחץ אוויר ועל פי "חוק מובילאיי" שמחייב מערכת התראה על סטיה מנתיב ואי-שמירת מרחק, מקבלת הסנדרו גם מערכת מובון בהתקנה מקומית. כמו בדגמים האחרים, גם כאן לא תמצאו מערכות לבלימת חירום או שמירת נתיב, וגם נתון הבטיחות הפאסיבית של הסנדרו - ארבעה כוכבים ו-80% הגנה על מבוגרים בשנת 2013 (לפני הדרישה למערכות אקטיביות), לא מעודד.

     

    dddd