תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אינסיגניה
  • אופל אינסיגניה החדשה בישראל

    אופל אינסיגניה

    הדור החדש של האינסיגניה נוחת בישראל עם אבזור בטיחות מקיף והבטחה לאיכות של מכונית פרימיום

    • 12-12-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    היום השיקה חברת ש.י.ר, יבואנית אופל לישראל, את האינסיגניה החדשה. הדור השני של מכונית המנהלים של המותג מציג - כמו האסטרה הקטנה יותר - מהפכה לא קטנה בכל הנוגע לעיצוב ו"יוקרה נתפשת" וקפיצת מדרגה גדולה לא פחות בכל הנוגע לאיכות ואבזור, וליוקרה דה-פקטו.

    בתחילת השנה קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) רכשה את מותג אופל והאינסיגניה היא למעשה המכונית האחרונה שפותחה בידיי קונצרן ג'נרל מוטורס, שהיה בעל השליטה באופל מאז 1931. למודאגים באשר לטיפולים ברכב ביום שלאחר המעבר הסופי של אופל אל מתחת למטריית המותגים של PSA - מאנשי היבואן נמסר לנו כי למרות הרכישה, אופל תמשיך לשמור על זהותה כזרוע עצמאית. כחלק מעסקת הרכישה, הקונצרן הצרפתי רכש גם את כל המידע הטכני הנוגע לדגמי אופל והטיפול בהם ימשיך להתבצע ללא הפרעה או שינויים כלשהם במרכזי השירות המורשים של אופל.

    האינסיגניה החדשה גדולה משמעותית מקודמתה, עם צמיחה של כמעט 9 ס"מ באורך בסיס הגלגלים, למרות צמיחה של 5.5 ס"מ בלבד באורך הכללי. יחד עם צמיחת בסיס הגלגלים הגדולה יותר מזו של האורך הכללי (כלומר - תא הנוסעים "תופס יותר מקום ביחס לכל הרכב") תא המטען של האינסיגניה החדשה גדול יותר ב-130 ליטר מזה של קודמתה. ולמרות הצמיחה בממדים, פלטפורמת ה-E2XX - שדרוג של פלטפורמת אפסילון 2 הוותיקה של GM, עזרה לאופל להשיל כ-175 ק"ג ממשקל הדור הנוכחי ביחס לזה היוצא.

    כמו האסטרה הנוכחית, כך גם האינסיגניה עושה קפיצת מדרגה משמעותית מאוד בכל הנוגע לאיכות תא הנוסעים, ממכונית שנחשבה ל"קצת יותר מעממית", אפשר בפה מלא לומר שהאינסיגניה החדשה מרגישה כמו מכונית 3/4 פרימיום לכל דבר ועניין. חומרי הדיפון והריפוד מעולים, בידוד הרעשים מצוין (חלק מהגרסאות מקבלות בידוד אקטיבי), איכות ההרכבה מעולה והישיבה במכונית מעניקה תחושה מאוד מוקפדת ונעימה. יחד עם זאת, חסרים כמה דברים כדי שהאינסיגניה תוכל "לחצות את הגבול" למחוזות הפרימיום האמיתי - ירידה לפרטים כמו "קליקיות" של הפקדים או הרזולוציה במסכים השונים עדיין לא שם.

    האינסיגניה החדשה נוחתת בישראל עם שני מנועים, ארבע רמות גימור ושש גרסאות בסך הכל. גרסת אנג'וי הבסיסית אינה מצוידת בהרבה פריטים יוצאי דופן לקטגוריה, היא כוללת "כיס" עם משטח טעינה אלחוטי לטלפון, חישוקי 17 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושב האחורי, ומערכת Opel Eye מבוססת חומרה של מובילאיי (אך מותקנת במפעל) שכוללת תיקון סטיה מנתיב והתרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית עד 40 קמ"ש.

    גרסת אנג'וי תוצע עם מנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין שמפיק 165 כ"ס ו-25.5 קג"מ שישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. הביצועים עומדים על 9.4 שניות למאה, מהירות מרבית של 218 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר.

    שאר הגרסאות תוצענה עם מנוע 2.0 ליטר, בנוסף למנוע 1.5 ליטר באינוביישן ואינוביישן פרימיום, ובאופן בלעדי ב-OPC ליין. המנוע מפיק 260 כ"ס ו-40.8 קג"מ שעוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית של חברת אייסין. הביצועים של מנוע זה עומדים על 7.3 שניות למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 11.6 ק"מ לליטר.

    ככל שעולים גבוה יותר בגרסאות מצטרפים אביזרים כמו תאורת לד מטריקס חכמה, בקרת שיוט אדפטיבית, קישוריות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, חישוקים גדולים יותר, בלימת חירום במהירויות גבוהות יותר, תאורת אווירה, קיפול מראות חשמלי, מושבים חשמליים, עיסוי למושב הנהג, מצלמת 360, מערכת שמע של BOSE ועוד.

    רשימת האבזור של גרסאות האינוביישן פרימיום ו-OPC ליין מציגות אבזור עשיר מאוד ביחס למקובל בקטגוריה (היחידה עם פנסי מטריקס לד למשל ובין היחידות עם תצוגה עילית על השמשה עצמה ולא על מסך שקוף) אולם גם המחיר לא "נשאר חייב", ועבור ה-OPC ליין תידרשו לשלם לא פחות מ-290 אלף שקלים, מחיר זהה לגרסת ה-330e של ב.מ.וו סדרה 3 וגבוה יותר מגרסאות מסוימות של לקסוס IS, אינפיניטי Q50 או וולוו S60.

    שאר מחירי האינסיגניה גם הם לא נמוכים, אבל סבירים יותר בהתחשב במתחרות העיקריות - מאזדה 6, סקודה סופרב ופולקסווגן פאסאט בעיקרן.

    אופל אינסיגניה אנג'וי 1.5 ליטר: 170,000 ₪
    אופל אינסיגניה אינוביישן 1.5 ליטר: 190,000 ₪ (185,000 ₪ בתקופת ההשקה)
    אופל אינסיגניה אינוביישן פרימיום 1.5 ליטר: 210,000 ₪ (200,000 ₪ בתקופת ההשקה)
    אופל אינסיגניה אינוביישן 2.0 ליטר: 240,000 ₪
    אופל אינסיגניה אינוביישן פרימיום 2.0 ליטר: 250,000 ₪ (240,000 ₪ בתקופת ההשקה)
    אופל אינסיגניה OPC ליין 2.0 ליטר: 290,000 ₪

    dddd