תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן אקסטרייל
  • ניסאן אקסטרייל המחודש בישראל

    ניסאן אקסטרייל

    ניסאן אקסטרייל המחודש נוחת בישראל עם שדרוגים לעיצוב ולאבזור, ואם אתם לקוחות קיימים של ניסאן, 150 הרכבים הראשונים ממתינים עבורכם

    • 23-10-2017
    • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרן

    לאחרונה העבירה ניסאן את שני הקרוסאוברים הפופולאריים שלה מתיחות פנים. הקשקאי עבר את החידוש במרץ והאקסטרייל זכה לשדרוגים ביוני. זה הראשון נחת כאן כבר לפני כחודש, וכעת מגיע תורו של השני, כאשר השדרוגים דומים מאוד לאלו שעבר אחיו הקטן.

    גם עם האקסטרייל, כפי שעשתה עם הקשקאי, החליטה קרסו לעשות "ג'סטה" ללקוחות הקיימים של ניסאן. ו-150 הרכבים הראשונים שיגיעו ארצה, יוצעו למכירה באופן בלעדי ללקוחות קיימים. שאר הלקוחות הפוטנציאליים ככל הנראה לא יישלחו הביתה בבושת פנים, אבל הם כנראה יאלצו לחכות קצת יותר, לפחות בתקופה ההשקה.

    העיצוב של האקסטרייל השתדרג, אבל נותר מזוהה מיידית עם הפנסים הצרים מלפנים, והגריל עם הסמל במרכז ה-V הכסוף. הממדים נותרו ללא שינוי, למעט צמיחה של 5 ס"מ באורך הכללי. שינויים נוספים שנעשו בעיצוב החיצוני, הם בפגוש האחורי שעוצב מחדש וכעת הוא בעל מראה חסון יותר, וגם הפנסים האחורים שודרגו לתאורת LED מלאה. בתוך תא הנוסעים השדרוג כלל החלפה של גלגל ההגה באחד חדש האופייני לשאר דגמי ניסאן, ושיפור באיכות החומרים עם תוספת של ריפוד רך בתחתית הקונסולה המרכזית.

    מבחר המנועים של האקסטרייל נותר ללא שינוי, והוא עדיין על טהרת הדיזל בלבד, עם מנוע 1.6 ליטר בהספק 130 כ"ס בגרסאות ההנעה הקדמית. ומנוע 2.0 ליטר בהספק 177 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה, כמו בעבר שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

    מערך הבטיחות האקטיבית של האקסטרייל היה טוב למדי גם לפני מתיחת הפנים, ולמרות זאת נעשו בו שידרוגים במסגרתה, רובם ברמת הגימור "טקנה" הבכירה. אחד השדרוגים שנעשו הנוגע לשתי רמות הגימור הוא במערכת הבלימה האוטונומית, שכעת כוללת גם זיהוי של הולכי רגל. ברמת הגימור "טקנה" נוספו גם מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור ופנסי LED מלאים מלפנים הכוללים מערכת תאורה קדמית אדפטיבית (AFS) הפועלת כתאורת פניה דינמית בהתאם למהירות הנסיעה ופקודות ההיגוי. ובתוך כל המערך הזה, רק חסרונה של בקרת שיוט אדפטיבית עודנו מורגש.

    לצד אלה, נמצאת גם מערכת ה-ITC, או Intelligent Trace Control, שמפעילה את הבלמים בגלגל הפנימי בזמן פניה כדי למזער הרחבה אפשרית של קו הפניה בתנאי דרך קשים או תחת מאמץ - מעין הקדמת תרופת למכה שפועלת כמו ESP, רק לפני שהרכב מתחיל להחליק.וגם כאן (כמו בקשקאי) יש מערכת שלא ממש הצלחנו להבין את "הקטע" שלה - IRC, או Intelligent Ride Control, שאמורה להיות - כך על פי המפרט של הרכב - "בקרת נוחות נסיעה חכמה לשיפור תנודות המרכב בדרכים משובשות". מדובר במערכת אשר מפעילה את הבלמים בזמן מעבר על פסי האטה ושיבושים בדרך. אנו עדיין מצפים לראות איך הפעולה הזו משפיעה על הנוחות ואיך היא מרסנת את תנודות המרכב, כאשר נבחן את הקרוסאוברים המחודשים של ניסאן.

    אבזור הנוחות של האקסטרייל כולל כסטנדרט חלון גג פנורמי כפול, מערכת מולטימדיה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מראות חיצוניות מחוממות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות וחישוקים קלים. רמת הגימור "טקנה" מוסיפה גם מצלמות חניה היקפיות 360 מעלות, חימום גלגל הגה, מפתח חכם, חניה אוטומטית, ריפודי עור, ועוד. את המפרט המלא תוכלו למצוא כאן.

    על פניו, נראה שבגזרת המחירים אין שינויים משמעותיים, מלבד עליה קלה של 2000 שקלים במחיר גרסת הבסיס שכעת היא אסנטה (ויזיה בעבר).

    ניסאן אקסטרייל - גרסאות ומחירים:
     1.6 טורבו דיזל אוטומטי 7 מקומות אסנטה  - 176,990 ₪
    1.6 טורבו דיזל אוטומטי 7 מקומות טקנה - 189,990 ₪
    2.0 טורבו דיזל 4X4 אוטומטי 7 מקומות טקנה - 209,990 ₪

    dddd