תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מזארטי
  • מזארטי גראן טוריסמו
  • מזארטי גראן קבריו
  • מזראטי מחדשת את גראנטוריזמו וגראנקבריו

    מזארטי גראן טוריסמו

    שתי האחיות של מזראטי מתחדשות עם שינויי עיצוב מאופקים ומערכת מולטימדיה חדשה. בישראל בחודשים הקרובים

    • 03-07-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מזראטי גראנטוריזמו, ואחותה פתוחת הגג - גראנקבריו, מתבגרות טוב. הן עדיין נראות מודרניות לגמרי, לפחות מבחוץ, ואם תשאלו אדם רנדומלי ברחוב, רוב הסיכויים שהוא בחיים לא ינחש שהן יצאו לאוויר העולם כבר לפני עשר שנים.

    אבל גם מזראטי לא יכולה לעצור את הזמן, והגיע הזמן לחדש את התאומות עם שתי הדלתות. השינויים לגראנטוריזמו (קופה) ולגראנקבריו (אתם יכולים לנחש לבד) קטנים מאוד, כשהבולט ביותר הוא הגריל המשושה החדש. "אף כריש" קוראים לו במטה החברה במודנה, השארית האחרונה של הקונספט אלפיירי שתוכנן להגיע לייצור בשנה שעברה אבל פינה את מקומו ללבנטה. כרגע האלפיירי מתוכנן להיות מושק ב-2020, אבל אי אפשר לדעת אם היצרנית אכן תעמוד בזה.

    יחד עם מתיחת הפנים, החברה עשתה קצת סדר בגרסאות המכוניות - גרסת ה-4.2 ליטר יוצאת מההיצע, וכל אחת מהשתיים תוצע בשתי גרסאות - MC, שתחליף את ה-MC Stradale, וספורט. ההבדלים בין השתיים לא גדולים - הספורט מכוונת לעיצוב אלגנטי ומופנם יותר (עד כמה שאפשר עם כזה עיצוב) בעוד ה-MC מציעה עיצוב בולט יותר עם קאליפרים בהירים יותר, יציאות אגזוז עגולות ומבריקות, ופתח יניקת אוויר על מכסה המנוע (שזה לא יטעה אתכם, עדיין אין שם אינטרקולר שצריך את הפתח הזה).

    מזראטי מהתדרים גם בכך שהעיצוב אינו רק לשם העיצוב, אלא שהם הצליחו בעזרתו לשפר את מקדם הגרר של המכונית, שעומד כעת על 0.32 לקופה (0.33 בעבר) ו-0.33 לקבריו (0.35).

    בפנים מקבלות השתיים דיפונים מחומרים חדשים כגון אלומיניום מוברש, ובעיקר מערכת מולטימדיה מודרנית יותר עם מסך 8.4 אינץ' וקישורית אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. שאר התא נותר ללא שינוי - הוא עדיין מאכלס ארבעה נוסעים, שלכל אחד מהם מושב ספורט אוחז משלו.

    המנועים, או ליתר דיוק המנוע, נותר ללא שינוי - V8 אטמוספרי בנפח 4.7 ליטר שמפיק 460 כ"ס ו-53 קג"מ. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית של ZF. עם כזה מנוע, אתם בטח חושבים לעצמכם שהשתיים מאיצות למאה קמ"ש מאוד מהר ומגיעות למהירות מרבית מרשימה במיוחד. גם אנחנו חושבים ככה, אבל אנחנו לא יכולים להיות בטוחים, כי מזראטי לא פרסמו נתוני ביצועים.

    מחברת אוטואיטליה, יבואנית מזראטי לישראל, נמסר כי הגראנטוריזמו והגראנקבריו יגיעו לישראל בחודשים הקרובים.

    dddd