תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן אקסטרייל
  • ניסאן אקס טרייל מתחדש - ליטרים ואוטונמיה

    ניסאן אקסטרייל

    ניסאן אקס טרייל עובר מתיחת פנים עם שינויי עיצוב קטנים, מקבל יכולות חצי-אוטונומיות ועוד ליטרים בתא המטען

    • 04-06-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    קשה להפריז בחשיבותו של ניסאן אקס טרייל בשוק האנגלי. אחרי שאחיו הקטן, הקשקאי, היה מחלוצי קטגוריית הקרוסאוברים באנגליה והפך לרב המכר של היצרנית, ניסאן זנחה את המתכון הקשוח של האקס טרייל הקודם והחליטה להשיק מחליף רוחני לקשקאי+2. לכן זה לא ממש מפתיע שניסאן החליטה לחשוף אותו בחגיגות גמר ליגת האלופות שנערך בקארדיף, אנגליה.

    היום אותו האקס טרייל תפס את מקומו של הקשקאי כרב המכר של היצרנית וכאמור בסוף השבוע האחרון השיקה ניסאן מתיחת פנים שמביאה עמה בקרות בטיחות אקטיבית מתקדמות, תא מטען גדול יותר בזכות שינוי המושבים ועדכון עיצובי שהולך באותו קו כמו בקשקאי.

    האקס טרייל המחודש מקבל פנסים חדשים מלפנים ומאחור, עם תאורת לד אדפטיבית מלאה, פגושים חדשים עם סמל קדמי גדול ומובחן יותר עם ה-V מצופה הכרום שעבר גם הוא עדכון קטן.

    תוך תא הנוסעים מקבל האקס טרייל עדכון קטן ומחייב של איכות החומרים, עם שיפור מסוים שניסאן מבטיחה, אבל גם מסילות לשורת המושבים השניה, שמאפשר להגדיל את נפח תא המטען ב-15 ליטר סמליים. בסך הכל, בגרסת חמשת המושבים זה מאפשר הגדלת הנפח מ-550 ליטר ל-656, ול-1,996 ליטר בקיפול כל המושבים.

    השוס הגדול ביותר במתיחת הפנים של האקס טרייל הוא מערכות הבטיחות המתקדמות שהוא מקבל. בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים ותיקון סטיה מנתיב יאפשרו לדגם המחודש לנהוג את עצמו בכל טווח המהירויות. כמובן שתשומת הלב של הנהג עדיין נדרשת ולא מדובר במערכת מתקדמת כמו אלה הנמצאות בוולוו לדוגמה.

    אמנם לא מדובר פה במשהו שלא ראינו עדיין בצורה כזו או אחרת, אבל טוב לראות שניסאן לא שוקטת על השמרים ומיישרת קו עם יצרניות אחרות. לצד שתי המערכות האלה, מקבל האקס טרייל גם בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל והתרעה על תנועה חוצה ברוורס.

    מבחינת מנועים, האקס טרייל ישמיך לעשות שימוש באותן יחידות הנעה כמו הדגם הנוכחי - משמע 1.6 ליטר טורבו דיזל עם הנעה קדמית ו-130 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו דיזל עם 177 כ"ס והנעה כפולה.

    dddd