תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4
  • סיטרואן C4 החדשה – יום נהיגה לחברי CarsForum

    סיטרואן C4

    נתנו לעשרה מחברי הפורום הוותיקים לנהוג בסיטרואן C4 החדשה. מה הם חשבו עליה? כל התשובות בפנים.

    • 17-09-2015
    • מאת: מערכת CarsForum

    סיטרואן C4 עברה מתיחת פנים. אתם אולי לא שמתם לב לזה והאמת היא שאי אפשר להאשים אתכם. מבחינה קוסמטית מדובר במתיחת פנים קלה למדי, כמעט בלתי נראית לעין. צריך ממש להתרכז כדי לשים לב לפנסי ה-LED בחזית או ליחידות התאורה הקצת יותר מודרניות מאחור. חובבי המותג בוודאי ישימו לב לחישוקי הסגסוגת החדשים. אבל זהו, כאן בערך נגמרים ההבדלים החיצוניים. כדי להבין מה ההבדלים בין הדגם היוצא לדגם הנכנס צריך להיכנס קצת יותר לעומק ולהרגיש, אז מתגלים ההבדלים הגדולים באמת שמסתתרים מתחת לפח.

    ויש לא מעט הבדלים. השינוי העיקרי שמקבלת ה-C4 במסגרת מתיחת הפנים הוא ליחידת ההנעה. מנוע ה-1.6 ליטר בנזין הוותיק, שפותח בשיתוף פעולה עם במוו הגרמנית, מפנה את מקומו לטובת מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין חדש. המנוע החדש הוא מנוע 3 צילינדרים חדש שפיתחה היצרנית בעצמה והוא הולך להיות עמוד השדרה של דגמי פיג'ו וסיטרואן בשנים הקרובות. פגשנו אותו לראשונה ב-208 החדשה אבל מאז הוא גם הספיק להגיע גם לקקטוס הייחודי, ל-308 החדשה ובקרוב מאוד הוא יגיע גם ל-2008 החביבה.

    למנוע החדש משודכת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה. מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים מבית AISIN, שמחליפה את תיבת ההילוכים הוותיקה AL4. גם התיבה הזו צפויה להגיע לקשת רחבה מאוד של דגמי פיג'ו וסיטרואן בשנים הקרובות ותשודך באופן כמעט עקבי לכל הדגמים שיצוידו במנוע ה-1.2 ליטר טורבו החדש.

    סיטרואן C4

    אלו כאמור הבדלים שקשה לראות וצריך להרגיש, ובסיטרואן מאוד רצו שנרגיש את ההבדלים. לכן הזמינה חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, קבוצה של 12 מחברי הפורום הוותיקים ליום שכולו הכרות עם ה-C4 המחודשת. התאספנו באחד מהימים היותר חמים של תחילת חודש אוגוסט, ליום שכולו נהיגה והתרשמות.

    את היום התחלנו בשיחה קצרה בחניון של הנתיב המהיר. משם התחלקנו לרכבים ויצאנו לנהיגה מנהלתית, חצי ספורטיבית, לכיוון מגרש ההחלקה שבאזור משמר-דוד. שם התחיל, לפחות עבור רובנו, החלק ה"חם" של היום. התחלנו את היום בתרגול של נהיגה מתקדמת – בלימה נכונה לקראת פניה, בחירת קו פניה נכון, בלימה וסיבוב על רטוב ועוד. לאחר מכן עברנו לחדר ההדרכה, שם שמענו קצת על התוכניות של לובינסקי בכל הקשור למותג סיטרואן בשנים הקרובות, בזמן שהמדריכים של אתר השטח ארגנו את מגרש ההחלקה לג'ימקאנה ומדידת זמנים.

    אבל מה חשבנו על המכוניות? את כל הרשמים של חברי הפורום תוכלו למצוא כאן. אבל הנה סרטון קצר שמסכם, פחות או יותר, את רוב הדעות:

    dddd