תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה סנדרו סטפווי
  • דאצ'יה (רנו) סנדרו RS נחשפת

    דאצ'יה סנדרו סטפווי

    חולמים על רנו קליאו ספורט אבל יקר לכם? דאצ'יה מציגה את הסנדרו RS, האלטרנטיבה הזולה לקליאו ספורט.

    • 14-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    עברו כמעט חמישה חודשים מאז שחשפה רנו טיזר ראשון לקראת השקתה של גרסת ה-RS של דאצ'יה סנדרו וכעת, בשעה טובה ומוצלחת, חושפת היצרנית את המכונית במלואה. הסנדרו תהיה המכונית הראשונה שתשווק מחוץ לאירופה תחת תת המותג הספורטיבי RS (קיצור של רנו-ספורט) וככל הנראה לא האחרונה. ברנו מעוניינים להרחיב את היצע דגמי ה-RS שלהם, שכולל כרגע שני דגמים בלבד – קליאו RS ומגאן RS. בשלב זה לא ידוע לנו על כוונה לשווק את הסנדרו RS באירופה אלא רק במדינות דרום אמריקה, אך כן ידוע לנו כי גרסאות RS של הקפצ'ור והטווינגו הן בגדר אופציה סבירה לחלוטין.

    דאצ'יה (רנו) סנדרו RS

    דאצ'יה סנדרו, למי שכבר הספיק לשכוח, היא סופר-מיני בסיסית שמשווקת דאצ'יה (או רנו, כפי שהיא ממותגת בדרום אמריקה) כאלטרנטיבה זולה לקליאו המודרנית. היא מבוססת על פלטפורמת הקליאו היוצאת ולכן זולה יחסית וזוכה להצלחה לא מבוטלת. אצלנו, אגב, משווקת הסנדרו בדגם ה"סטפווי" המוגבהה, אך באירופה היא משווקת גם בגרסה "רגילה" ללא הגבהה וקישוטי פלסטיק שחורים. גרסת ה-RS החדשה מבוססת על הגרסאות האלו ממש ומוסיפה להם גריל קדמי עם הסמל החדש (והגדול) של רנו, פסי קישוט קרביים בדלתות, תאורת DRL מבוססת LED, יחידות תאורה אחוריות בעיצוב חדש וסופיות אגזוז כפולות.

    מתחת למכסה המנוע מסתתרת יחידת הנעה מפתיעה. מדובר במנוע 2.0 ליטר בנזין בהספק מרבי של 143 כוחות סוס, ללא מגדש טורבו או טכנולוגיות מתקדמות. גם תיבת ההילוכים בסיסית לחלוטין – ידנית עם שישה הילוכים. בחטיבת רנו-ספורט מסבירים כי הסנדרו היא מכונית קלה יחסית, ולכן היא לא זקוקה למנוע החזק שמותקן בקליאו ספורט.

    נתוני הביצועים הרשמיים מבטיחים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. למרות המנוע הגדול משקלה של המכונית עדיין קל יחסית ועומד על 1,161 קילוגרמים בלבד.

    מלבד המנוע החזק מקבלת המכונית מערך מתלים שכויל מחדש. המתלים הונמכו ב-26 מילימטרים, המתלה הקדמי הוקשח ב-17% והמתלה האחורי הוקשח ב-65%. מערכת בקרת היציבות (ESP) והגה הכוח כוילו אף הם מחדש.

    dddd