תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא ג'ולייטה
  • אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק – מבחן דרך

    אלפא ג'ולייטה

    הג'ולייטה תלתן אולי לא תהיה המכונית הכי מהירה שתוכלו לקנות ב-220 אלף ש"ח, אבל היא כן המכונית שתגרום לכם להרגיש הכי טוב. מבחן דרך.

    • 03-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל | צילום: פבל צ'רניצקי

    מכוניות כמו אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק הם כבר לא כוס התה המוטורי שלי. בשנה האחרונה עשיתי סוג של המרת דת. ממשפחתיות מהירות למסחריות שימושיות, מהנמכות לצורך שיפור היציבות בסיבובים להגבהות לצורך שיפור העבירות בשטח. מכוניות מהירות פחות מדברות אלי, אני מעדיף זחילת סלעים על פני התגרזנות בסיבובים. אז איך יצא שדווקא אני קיבלתי את פסגת ההיצע של אלפא רומיאו (להוציא את ה-4C) לנסיעת מבחן? תירוצים יש לשאר חברי המערכת בשפע – ההוא נסע להשקה באיטליה, אחר בדיוק תיאם נסיעת מבחן בפולקסווגן פאסאט החדשה. זה בסדר, אני יודע שזה הכל תירוצים, הם בטח מפחדים להיכנס לגוב האריות הזה שכולל השמעת ביקורת פומבית על מכוניות של פיאט או אלפא ב-CarsForum.

    אבל במחשבה שניה, אולי זה דווקא כן רעיון טוב. הרי הג'ולייטה תלתן מיועדת בדיוק לאנשים כמוני. אנשים שלא בהכרח מחפשים את המכונית המהירה ביותר במסלול, בשביל זה יש להם את הלאון קופרה. אנשים שלא מחפשים את המכונית הכי איכותית בכביש, בשביל זה יש להם את האאודי S3. אנשים שלא מחפשים ספורטיבית עם שורשים היסטוריים כמו פולקסווגן גולף GTI. אנשים שבכלל לא חיפשו מכונית ספורטיבית, אבל אז הם ראו את הג'ולייטה ונדלקו. הניצוץ הילדותי הזה, זה שאובד לרובנו ברגע שעברנו את גיל 30, נדלק לנו שוב כשאנחנו רואים את הג'ולייטה. וכן, היא בהחלט הדליקה בי סוג של ניצוץ.

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק והג'ולייטה בכלל היא לא מכונית צעירה. היא הוצגה כבר בשנת 2010 ומאז הספיקה לעבור כמה מתיחות פנים. האחרונה שבהם הייתה במהלך השנה שעברה, אז קיבלה התלתן תוספת חשובה מאוד – תיבת הילוכים אוטומטית. כן, לא נעים להגיד את זה אבל תיבת הילוכים אוטומטית היא בהחלט מקדמת מכירות משמעותית בישראל, כאן המכונית הספורטיבית של הלילה מקפיצה את הילדים לגן בבוקר. מלבד תיבת ההילוכים האוטומטית יש כאן שלל שדרוגים ושיפורים לעומת הדגם הקודם, בעיקר בתחום הנדסת האנוש ואיכות החומרים, נקודות חולשה מסורתיות של הדגם הקודם.

    השיפור הבולט ביותר בתא הנוסעים הוא במעבר למערכת שמע חדשה מסדרת ה-U-Connect הכוללת סוף סוף צג מגע צבעוני, חיבור USB ודיבורית בלוטות' עם הזרמת מדיה. למערכת השמע החדשה איכות שמע מעולה ותפעול די אינטואיטיבי. אבל אם חשבתם שבדגמי הלאון השונים יש מסך קטן מידי כנראה שעוד לא ראיתם את הצג הקטנטן של אלפא. אז נכון שהמולטימדיה המקורית היא תוספת מבורכת במכונית שעולה כמעט רבע מיליון ₪ (או 241,900 ₪ לדגם הוולנטה שבמבחן), אבל למה המסך קטן כל כך? בקושי 4 תחנות רדיו נכנסות בצג וזה לא מספיק.

    דגם הוולנטה שקיבלתי לנסיעת מבחן כולל גם מושבי עור עם כיוון חשמלי ונציג המסירות של אלפא מתפעל בהם התפעלות יתר. "הראשונים באלפא, ממש שמחנו שהוסיפו אותם" הוא אומר. אני שמח בשבילו, הם ללא ספק מהווים שדרוג משמעותי ברף המחירים הזה. המושבים האלו נראים מעולה באדום, עטופים בעור איכותי מאוד והם גם מחוממים (זה בטח היה שימושי בינואר האחרון, זה לא שימושי ביולי-אוגוסט). אבל משהו בתנוחת הישיבה שלי בהם לא מסתדר. אולי זאת העובדה שחסרה לי האפשרות לכוון חשמלית את הזווית של כרית המושב ואולי זאת העובדה שהם קצת קשים מידי. ואולי סתם כדאי שמישהו בקונצרן פיאט-אלפא יישב רגע בפולקסווגן פאסאט החדשה וישאל את VAG איך מתכננים מושב שהוא גם תומך וגם נוח.

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

    אין לי הרבה זמן. השעה כבר 10:00 וב-16:00 קבעתי עם פבל לצילומים. אני יודע לאן אני רוצה להגיע, יש לי בראש את הכביש המתאים ביותר למכונית הזאת – כביש מעלה גלבוע. יש לי עוד דרך לא קצרה לעבור בדרך לשם ובחוץ 44 מעלות, לא כיף. הדרך לשם עוברת בפרדס-חנה, אין מצב שאני עובר שם בלי לעצור לפלאפל אצל דבורה המיתולוגית. החניה אצל דבורה צפופה, אז אני שם לב שהראות החוצה בעייתית ואין מצלמת רוורס. ברכבים שעולים חצי מהאלפא הזו יש מצלמות רוורס, פה אין. במקום מצלמה התקינו באלפא חיישני חניה מקוריים, קדמיים ואחוריים. הם עובדים, אבל התצוגה שלהם כתומה ומיושנת. לא נורא, חניתי, אכלתי, ניגבתי את הטחינה, הכל בסדר.

    אני ממשיך על כביש 65 בואך כביש הסרגל. הגיר כפול המצמדים עובד לא רע בכלל. בניגוד ל-DSG של פולקסווגן שתמיד יעשה את הדבר הנכון לגיר ה-TCT של אלפא יש אופי. בדרך כלל הוא יעביר את ההילוכים בצורה חלקה אבל לפעמים לא. סתם ככה, כדי להזכיר לך שהוא שם. גרגור המנוע נשמע היטב בכל פעם שאני לוחץ על דוושת הגז, ואני שומע את הגרגור הזה לא מעט. תאוצות הביניים שלה משכרות והרמזורים הרבים על כביש 65 לא ממש עוזרים לי לחסוך בדלק (כ-10 קילומטרים לליטר עד כה, לא מבריק).

    לתלתן מנוע 1.7 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 240 כוחות סוס. ביחס למתחרות הישירות, מדובר במנוע קטן יחסית שמפיק הספק מרבי גבוה יחסית. פולקסווגן גולף GTI מפיקה 20 כוחות סוס פחות ממנוע שנפחו 300 סמ"ק יותר. בדרך כלל כשסוחטים יותר כוח מפחות מנוע זה מרגיש מאולץ והמנוע מרגיש מנומנם בסל"ד נמוך, בו מגדש הטורבו אינו יעיל. זה גם הסיפור במקרה של הג'ולייטה תלתן, אבל לדעתי זה ממש לא נורא. בוודאי לא ביחס לכמות הכוח שמסוגל המנוע הזה להפיק אחרי שהוא כבר נכנס לתחום היעיל שלו.

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

    כביש 65 נגמר, כביש התענכים מתחיל ועובר מהר. אני פונה ימינה לדרך נוף גלבוע. הכביש מתפתל, צר, קו הפרדה רצוף לאורך כמעט כל הדרך ובאמצע כמה מעברי בקר שמסתתרים מאחורי סיבובים עיוורים. אני מזיז את ידית ה-DNA ממצב N למצב D. על הצג כתוב שעכשיו ה-Q2 עבר למצב ON. אני לא בדיוק מבין מה זה אומר, אני רק יודע שזה אומר שאפשר לחזור לגז מוקדם יותר בתוך הסיבוב ולהרגיש משהו מוזר שקורה בהגה. 

    אני מסתכל אחורה במראה, עלים עפים ברוח. אני נוהג כאן מהר, יש שיאמרו אפילו מהר מידי. אבל כשאני חושב על זה, כבר נהגתי כאן מהר יותר. אבל התחושה בג'ולייטה שונה. בניגוד למכוניות מהירות אחרות שהן פשוט מהירות, בג'ולייטה אני מרגיש שאני צריך להתאמץ יותר. אחרי הסיבוב מחכה לי אוטו גלידה, כדאי להאט.

    אני יורד את כביש מעלה גלבוע ועוצר לשתות משהו קר. 44 מעלות בחוץ, המזגן עובד נהדר (אבל מתנתק בעומס מלא) ובפנים נעים. כן, יש כאן מושב אחורי ואפילו תא המטען בסדר גמור. אבל אלו רק תירוצים. אתם לא באמת הולכים לקנות אלפא ג'ולייטה תלתן בגלל שיש לה תא מטען גדול ומושב אחורי מרווח, זה רק התירוץ שאתם תספרו לבן (או בת?) הזוג. אז כן, הם שם, אפשר להשתמש בהם. עכשיו אפשר לחזור לנהוג?

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק – סיכום

    אחרי שנהגתי אני יכול בהחלט להגיד שאני מבין את האנשים שקונים את הג'ולייטה תלתן ולא אף אחד ממתחרותיה. אני לא ממש מסכים, אבל בהחלט מבין. המכונית הזאת מתאימה מאוד למי שמחפש ספורטיבית שלא רק תעשה, אלא גם תדאג ליחצן את זה. מכונית שמדברת אל הנהג בפרמטרים שקשה להעביר במילים או בתמונות ואפשר להעביר רק בתחושות, בקולות או בהרגשות. ואת זה היא עושה מצוין, גורמת לך להרגיש צעיר בכמה שנים טובות אבל עדיין שומרת על פאסון ושימושיות.

    אבל סימני הגיל ניכרים בג'ולייטה ובדברים הקטנים היא נופלת מרוב המתחרות שלה. פולקסווגן גולף GTI היא פשרה שקל יותר לחיות איתה ביום יום והיא לא פחות חזקה או מהירה. רנו מגאן RS היא פשרה שקשה מאוד לחיות איתה ביום-יום, אבל היא נותנת הרבה יותר אקשן. בערב פבל מזכיר לי שיש גם את הוולוו V40 T5 R-Design שגם היא סוג של אופציה וכנראה שהוא גם סוג של צודק. ומכל האופציות האלו, אני אישית הייתי בוחר בגולף. לא בגלל שהג'ולייטה לא מספיק טובה, כי היא טובה מאוד בסך הכל. אלא רק בגלל שהגולף מרגישה לי הגיונית ושימושית הרבה יותר.

    אלפא ג'ולייטה בקטלוג הרכב של CarsForum
    אלפא ג'ולייטה תלתן - מפרט טכני

    אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק

    dddd