תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק האצ'בק
  • הונדה סיוויק החדשה תהיה "כמעט זהה לקונספט"

    הונדה סיוויק האצ'בק

    הדור הבא והעשירי של הונדה סיוויק צפוי להיות דומה מאוד לדגם הקונספט שהציגה היצרנית בתערוכת ניו יורק

    • 04-05-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בתערוכת ניו יורק האחרונה עלה על הבמה קונספט שנשא את השם "הונדה סיוויק קופה קונספט". הוא היה מאוד מעוצב, ומאוד ירוק, אבל מעבר לזה לא היווה איזושהי אמירה משמעותית או עורר יותר מדי עניין. אתם יודעים, קונספט. הרי עד שהוא יגיע לאולמות התצוגה הוא ישיל את הספוילר הענק, את האגזוז הפחוס שבולט ממרכז הפגוש האחורי, את פס ה-LED שנע לרוחב תא המטען ובאופן כללי יראה יותר כמו הונדה ופחות כמו גרסת רובוטריקים לצב נינג'ה.

    הונדה סיוויק קונספט

    כל זה עוד לפני שדיברנו על דגם ההא'צבק, שהוא זה שמיועד לשוק האירופאי וההבדלים בינו לבין דגם הסדאן (שעליו רמז הקונספט) גדולים לא פחות מההבדלים בין הקונספט לאותו דגם סדאן. אבל מסתבר שהונדה, או לפחות הזרוע הבריטית שלה, שהיא זו שאחראית על עיצוב ותכנון גרסת ההאצ'בק חושבים קצת אחרת. פיליפ קרוסמן, מנהל הונדה בריטניה בכבודו ובעצמו, רמז למגזין Autocar בראיון שנערך עימו על כך שדגם הקונספט קרוב הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים לדמיין לדגם ההאצ'בק הקרוב.

    אחת הנקודות אליהן התייחס קרוסמן היא המעבר לפלטפורמה משותפת שתשמש הן את דגם הסדאן האמריקאי והן את דגם ההאצ'בק האירופאי. בנוסף אמר מנהל הונדה בריטניה כי דגם ההאצ'בק יחלוק לא מעט משפת העיצוב של דגם הסדאן האמריקאי בניגוד למצב הנוכחי וכי פיתוח הדגם נמצא בעיצומו, אך הוא עדיין רחוק כ-18 חודשים מסיומו.

    האמת? לא היינו ממהרים להאמין לו והיינו פוסלים את האמירות הללו כ"סלוגנים שיווקיים בלי אחיזה במציאות" אילולא לא היו "דולפים" איורי הפטנט של הדור הבא של הונדה סיוויק. באיור נראה דגם הקופה של הסיוויק ונראה שהוא חולק את הפרופורציות והקווים הכללים של ההונדה אקורד קופה הפופולארית בארה"ב. האמת? מלבד פגוש קצת יותר שפוי וגופי תאורה פחות עתידניים, היא באמת לא נראית רחוק מהקונספט.

    הונדה סיוויק 2017

    גם מאחור נראה שהונדה אכן עומדת מאחורי ההבטחות והמכונית הסדרתית מוותרת רק על הספוילר הגדול. באיור הפטנט לא מופיעים פתחי המפלט אך כנראה שגם אלה נותרו על רצפת חדר העריכה. אולי הונדה שומרת אל שני אלו לדגם Si הספורטיבי שבוודאי יוצג תקופה קצרה אחרי דגמי הסדאן והקופה.

    בינתיים, אנחנו נסתפק בסיווק האצ'בק מתוחת הפנים שנחתה בישראל ממש לפני מספר שבועות. את הדור העשירי של הסיוויק אנחנו כנראה לא צפויים לראות לפחות עד המחצית השניה של 2017. אנחנו ממתינים בסבלנות.

    הונדה סיוויק 2017

    dddd