תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4
  • סיטרואן C4 החדשה 2015 בישראל

    סיטרואן C4

    סיטרואן C4 עוברת מתיחת פנים ומקבלת את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין החדש של פיג'ו-סיטרואן לצד הוזלה משמעותית במחיר

    • 16-04-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    כארבע שנים לאחר שנחתה לראשונה בישראל, עוברת סיטרואן C4 הנוכחית מתיחת פנים משמעותית ראשונה. זה הוא הדור השני של ה-C4, שהוצגה לראשונה בשנת 2004 כמחליפת הקסארה וה-ZX המיתולוגיות. המכונית זכתה להצלחה לא קטנה בישראל בשנים 2008-2009, אך מאז נעלמה מעט מהשוק וקרנה ירד. כעת נראה שלאור שערי היורו הנמוכים ולאור כמה חילופים פרסונליים בצמרת לובינסקי (יבואנית סיטרואן לישראל), מתכננת היבואנית מתקפה חדשה על שוק המשפחתיות. עם מחיר אטרקטיבי מתמיד ומפרט טכני עדכני, נראה שה-C4 חוזרת להיות רלוונטית בשוק המקומי ואולי גם תזכה להצלחה לה היא ראויה.

    סיטרואן C4 החדשה 2015

    החידוש העיקרי במסגרת מתיחת הפנים של סיטרואן C4 נמצא מתחת למכסה המנוע. בסיטרואן זונחים סוף סוף את מנוע ה-1.6 ליטר VTi, שפותח ביחד עם במוו אך היה רחוק מלהרשים. כמו פיג'ו 308 החדשה, גם ה-C4 המחודשת עוברת להשתמש במנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים החדש של פיג'ו. המנוע החדש מפיק הספק מרבי של 130 כוחות סוס ומציע שיפור משמעותי בצריכת הדלק ובביצועים. גם תיבת ההילוכים חדשה לחלוטין, כשאת תיבת ה-AL4 הוותיקה של היצרנית (מיוצרת משנת 1999 ועד היום) מחליפה תיבת 6 הילוכים אוטומטית מלאה (לא רובוטית) חדשה מבית Aisin.

    המספרים היבשים מסבירים היטב את היתרון של יחידת ההנעה החדשה. הביצועים שופרו – הדגם החדש מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.9 שניות, קיצור של 1.6 שניות לעומת הדגם הקודם. לעומת זאת צריכת הדלק המשולבת (על פי נתוני היצרן) שופרה משמעותית – מ-14.5 קילומטרים לליטר בדגם הקודם ל-20.4 קילומטרים לליטר בדגם הנוכחי.

    סיטרואן C4 החדשה 2015

    סיטרואן C4 המחודשת לשנת 2015 תוצע בשלב זה ברמת גימור אחת – Comfort. האבזור הבטיחותי שלה כולל 6 כריות אוויר, מתג לביטוי כרית האוויר הקדמית, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX ועוד. בתחום אבזור הנוחות תציע המכונית בקרת שיוט, תאורת DRL מבוססת LED, תאורת עזר בפניה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע עם מסך מגע, דיבורית בלוטות', חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש' וגלגל הגה מצופה עור.

    מידותיה של ה-C4 נותרו ללא שינוי משמעותי. אורכה של המכונית הוא 433 סנטימטרים, בסיס הגלגלים שלה הוא באורך של כ-261 סנטימטרים ונפח תא המטען שלה עומד על 380 ליטרים (1,183 ליטרים לאחר קיפול המושבים). חדי העין יוכלו להבחין בכמה שינויים קלים שבוצעו ליחידות התאורה האחוריות ולפנסי הערפל הקדמיים, שקיבלו עיצוב תלת ממדי ויוקרתי יותר בסגנון דגמי ה-DS.

    מחירה של סיטרואן C4 החדשה 2015 יעמוד על 123,900 ₪ בתקופת ההשקה ולאחר מכן יעלה ל-130 אלף ש"ח. מדובר במחיר השקה נמוך יחסית למקובל בקטגוריה, שהופך את ה-C4 לאחת מהמכונית הזולות ביותר בקטגוריה. כך למשל האחות הצעירה פיג'ו 308 החדשה מתומחרת ב-133 אלף ₪ והמאזדה 3 החדשה מתחילה ב-128 אלף ₪. לעומת זאת ה-C4 עדיין יקרה מסוזוקי קרוסאובר, שמחירו עומד על 121 אלף ₪.

    סיטרואן C4 החדשה – מפרט טכני מלא

    סיטרואן C4 החדשה 2015

    dddd