תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה אוקטביה
  • סקודה ראפיד
  • סקודה אוקטביה וראפיד – גרסאות דיזל חדשות

    סקודה אוקטביה

    סקודה מוסיפה גרסאות בסיס חדשות לדגמי הדיזל של האוקטביה והראפיד. המחירים נמוכים מבעבר, אך עדיין יקרים בהשוואה למתחרות הישירות.

    • 11-03-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    עם פתיחת שנת 2015, מרחיבה סקודה את היצע דגמי הדיזל של האוקטביה והראפיד שהיא משווקת בישראל. שני הדגמים המשפחתיים האלו של סקודה יקבלו כעת גרסת דיזל חדשה ברמת גימור בסיסית (Ambition), שתצטרף אל רמת האבזור Elegance שהייתה היחידה ששוקה עד כה עם מנועי הדיזל.

    סקודה אוקטביה דיזל תצויד במנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו (TDI) שהספקו המרבי הוא 105 כוחות סוס והוא מפיק  מומנט מרבי של 25.4 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים ויחד שניהם יציעו צריכת דלק משולבת של כ-25.6 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן.
    רמת האבזור Ambition תהיה זהה לזו שמוצעת בגרסת הבנזין ותכלול 7 כריות אוויר, מערכת שמע מקורית עם מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות', מזגן מכאני רגיל ובקרת שיוט.

    סקודה ראפיד

    סקודה ראפיד דיזל תצויד גם היא במנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו (TDI), אך בהספק מרבי נמוך יותר של 90 כוחות סוס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ. גם כאן תיבת ההילוכים תהיה כפולת מצמדים (DSG) עם 7 הילוכים אך צריכת הדלק הממוצעת תהיה פחות טובה מהאוקטביה (אך עדיין מרשימה באופן כללי) ותעמוד על 22.2 קילומטרים לליטר לפי נתוני היצרן.
    רמת הגימור Ambition כוללת 6 כריות אוויר, מערכת שמע מקורית ללא מסך מגע או חיבור USB, פנסי ערפל קדמיים ו-4 חלונות חשמל.

    למרות רמות האבזור הבסיסיות, המחירים של גרסאות הדיזל החדשות יהיו גבוהים ממחירי המתחרים. הראפיד דיזל Ambition אוטומט תעלה כ-135 אלף ₪, בזמן שהתאומה הכמעט זהה שלה סיאט טולדו עולה כ-5,000 ₪ פחות לגרסה ברמת אבזור דומה.
    אוקטביה דיזל Ambition אוטומט תעלה 156,500 ₪, מחיר הגבוה משמעותית מגרסאות הדיזל של כמה מהמתחרים. כך למשל הגרסה המאובזרת ביותר של רנו פלואנס דיזל תעלה כ-20 אלף ₪ פחות וגרסת הדיזל של אופל אסטרה סדאן תעלה כ-8,000 ₪ פחות.

    dddd