תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק האצ'בק
  • הונדה סיוויק טייפ R - פרטים מלאים

    הונדה סיוויק האצ'בק

    הונדה הבטיחה ועכשיו היא גם מקיימת. הסיוויק טייפ R החדשה לא רק מציגה את המהירות הגבוהה בקטגוריה, אלא גם הספיקה לשבור את שיא הנורבורגרינג

    • 05-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    סאגה של מעל לשנה וחצי מסתיימת היום עם הצגתה המלאה והרשמית של הונדה סיוויק טייפ R החדשה בתערוכת ג'נבה. כבר מהרגע הראשון הבטיחה הונדה להציג מכונית שתטרוף את הקלפים בקטגוריית המשפחתיות הספורטיביות - ההוט האצ'בק - והיום היא עומדת מאחורי ההבטחה הזאת.

    מעבר לעיצוב, שמעט התמתן ביחס לעיצובו של הקונספט שהוצג בשנה שעברה אך נשאר אגרסיבי למדי, גולת הכותרת כאן היא המנוע. ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, מגדש טורבו ומערכת תזמון השסתומים המשתנה iVtec של היצרנית היפנית משגרים לא פחות מ-310 כוחות סוס ו-40.8 קג"מ אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית ומביאים את המכונית למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות.

    הונדה סיוויק טייפ R החדשה 2015

    לצד שני הנתונים האלו הונדה מסמנת כוכבית, שההסבר לה הוא "נתונים פנימיים". הכוונה היא שהונדה לא בדיוק מתחייבת לנתון המדוייק, שיכול להיות נמוך יותר אך גם גבוה יותר - זו גם לא תהיה הפעם הראשונה בה יצרנית מדווחת על הספק נחות מזה המופק במציאות על מנת לעקוף מגבלות ומיסים כאלו ואחרים במדינות שונות.

    השקתה של הונדה סיוויק טייפ R לוותה בשני נתונים נוספים, שלידם הונדה לא שמה כוכביות. הראשון הוא 270 קמ"ש - מהירותה המרבית של הטייפ R - שלמען השוואה גבוהה יותר מזו של במוו M3 או אפילו מרצדס S65 AMG קופה. אמת, שתי האחרונות אמנם מוגבלות מחשב למהירות מרבית של 250 קמ"ש, אבל זה עדיין נחשב.

    הונדה סיוויק טייפ R החדשה 2015

    הנתון השני הוא 7:50:63, אותו פרסמה הונדה במסגרת סרטון הקפה של מסלול הנורבורגרינג הידוע. אני מניח שכבר ניחשתם, אבל מדובר על הזמן שלקח לסיוויק טייפ R החדשה להקיף את 20.8 הקילומטרים ו-73 הפניות של הנורדשלייפה, הגיהנום הירוק. שבע דקות וחמישים הן זמן מהיר, מאוד מהיר. כמה מהיר? מהיר יותר בשניה אחת מיגואר XKR-S מודל 2011, מהיר יותר בשתי שניות מלמבורגיני גייארדו LP560-4 משנת 2008 ומפורשה פאנאמרה טורבו S משנת 2011 ואיטי יותר רק בשתי שנית מבמוו M3 GTS שנחשבה ע"י רבים כאחת ממכונות הנהיגה המשובחות ביותר בעולם.

    את ההקפה הזו עשתה הונדה כבר במאי של השנה שעברה, בזמן שרנו וסיאט היו עסוקות בוויכוחים על "למי יש יותר קצר" והצליחו לרדת אך מעט מזמנים של 8 דקות בעזרת אי אילו טריקים יותר או פחות הוגנים. הונדה לא טוענת שהמכוניות בסרטון זהה לדגם הייצור והיא אף מסייגת ואומרת שזהו אבטיפוס נסיוני. במהלך סרטון מגיע הנהג למהירות של 271 קמ"ש ובכך, על הדרך, מאשש גם את הטענה הראשונה.

    אחרי שסיימנו עם ההשתפכויות, למה עוד אפשר לצפות מהסיוויק טייפ R החדשה? פחות או יותר לאותם הדברים שאתם רגילים לקבל ממכוניות אחרות מהפינה הקיצוניות יותר של הקטגוריה, כגון אותה רנו מגאן RS. הונדה מספרת על מערכת מתלים אדפטיבית - דומה לזו שבהונדה סיוויק טורר (לא בישראל) - שתעזור להעביר את הכח לכביש, חישוקי ענק בקוטר 19 אינץ' ובלמי 350 מ"מ מחוררים. היא גם מספרת על תא נוסעים מכוון נהג שאמור להשרות אווירת אטרף וספורטיביות כשבמרכזו (או יותר בצידו השמאלי של לוח השעונים מאחורי ההגה שם בפינה) עומד כפתור +R שיחדד את תגובות הרכב ויעלה את רמת הטירוף גבוה עוד יותר.

    הונדה סיוויק טייפ R החדשה 2015

    מה שהונדה לא מספרת - ולמען האמת מהווה משב רוח רענן מכל ההצהרות הפוליטיקלי קורקט של הרבה יצרניות אחרות - הוא על כמה המכונית תהיה נוחה ומזמינה, ונעימה לשהייה. ההתייחסות למערכות מולטימדיה ושאר פינוקים נעשית כהערת שוליים בסוף ההודעה לעיתונות ואין אף לא מילה אחת על נפח תא מטען או מרווח לנוסעים, זה טוב, כי התחושה המתקבלת היא של מכונית יודעת מה היא, לא מתנצלת על אופייה ואם לא יאה לכם, אתם יכולים ללכת...

    dddd