תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק CTS
  • קאדילק CTS-V החדשה נחשפת

    קאדילק CTS

    640 כוחות סוס, 320 קמ"ש מרביים ורעב גדול למכוניות סאלון גרמניות. קאדילק חושפת את הדור השני של ה-CTS-V

    • 23-12-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    חמש שנים אחרי שהוצג הדור השני של קאדילק CTS-V שהביא נתוני כח ומספרים שהיו רמה אחת מעל המתחרות מציגה היצרנית מדטרויט את דור השלישי ומצליחה שוב לטרוף את הקלפים. בעוד שהמתחרות הישירות שלה מסתפקות במנועי טורבו קטנים דוחסת קאדילק לחרטומה של ה-CTS-V מנוע בנפח של לא פחות מ-6.2 ליטרים, אבל נראה שאפילו אחרי השתלת הלב הגדול נשאר למהנדסי קאדילק מעט מקום מיותר, אז הם הוסיפו סופרצ'רג'ר.

    קאדילק CTS-V 2015

    אותו מנוע, לו 700 סמ"ק יותר מאשר במרצדס E63 AMG ו-1.8 ליטרים יותר מאשר בבמוו M5, מפיק 640 כוחות סוס ומומנט של 87.2 קג"מ. בשילוב עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית לוקח המנוע את טיל השיוט התורן של קאדילק מעמידה ל-60 מייל בשעה (96.6 קמ"ש) תוך 3.7 שניות ועד למהירות מרבית של 320 קמ"ש. קחו לכם רגע לעכל את המספרים האלה, ובינתיים שימו לב להשוואה קטנה.

    המנוע של למרצדס E63 AMG מפיק 557 כוחות סוס ומומנט מרבי של 73.4 קג"מ, במוו M5 מגיעה למהירות מרבית (מוגבלת אמנם) של 250 קמ"ש ואאודי RS6 מאיצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.9 שניות (בזכות מערכת הנעה כפולה). אבל אלה "סתם" מכוניות ביצועים "רגילות". פרארי 458, שמשתמשת במנוע 4.5 ליטרים שמפיק 562 כוחות, מגיעה למאה קמ"ש תוך 3.0 שניות, פחות משניה אחת מהר יותר מהקאדילק.

    קאדילק CTS-V 2015

    חזרה ל-CTS-V. כאשר נבחן הדור הנוכחי של ה-CTS העממית, עליה מבוססת ה-V, ניכר היה שקאדילק עשתה כברת דרך משמעותית באשר ליכולות ניהוג והנאה מנהיגה, שהיו בין התלונות הבולטות ביותר כלפי הדור הקודם. כל אלה מביאים את מכונת הביצועים האמריקאית קרוב מאוד לטוענות לכתר "מכונית הסאלון" המושלמת ויכולים לגרום ללא מעט רוכשים פוטנציאליים להעדיף אותה על פני מתחרותיה.

    אבל סיפורה של ה-CTS-V אינו נגמר רק במנוע חזק יותר, וקאדילק עשתה שינויים משמעותיים ונרחבים גם מתחת לפני השטח. מכסה מנוע שיגיע כסטנדרט, וחלקי קארבון נוספים שיוצעו כאופציה בתוספת תשלום הם החלקים הראשונים והבולטים ביותר. בנוסף, הוחלפה מערכת המתלים כמעט לחלוטין, כאשר במרכזה עומדים בולמי זעזועים אדפטיביים עם זמן תגובה קצר יותר מבעבר. מערכת ההיגוי גם היא הוחלפה ועל עצירת השעטה של ה-CTS-V מופקדים בלמי ברבו בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-365 מ"מ.

    קאדילק CTS-V 2015

    ספרי ההזמנות של קאדילק CTS-V צפויים להיפתח כבר בחודשים הקרובים, כאשר הרכבים הראשונים יעלו על כבישי צפון אמריקה בסוף קיץ 2015. גורל הגעתה לישראל טרם נחתם וחברת UMI, היבואנית, נמצאת כעת בדיונים באשר לשיווקה של המכונית בישראל. אם אכן יוחלט על ייבוא, הוא יתחיל כנראה לקראת סוף שנת 2015.

    dddd