תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו X5
  • במוו X6
  • במוו X5M ו-X6M החדשים נחשפים

    במוו X5

    19.5 סנטימטרים של מרווח גחון פלוס 575 כוחות סוס ו-76.5 קג"מ של מומנט שווה שתי מכוניות ממש לא הגיוניות אבל מאוד מאוד מגניבות

    • 02-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    כמעט שנה חלפה מאז חשפה במוו דור חדש לצמד רכבי שטח הגדולים שלה, X5 ו-X6. עכשיו הגיע הזמן שמחלקת הטירוף הביתית של היצרנית הבווארית תסיים את הטיפול המסור ותוציא בפעם השנייה שתי מפלצות ביצועים מעקמות חוקי פיזיקה, שאמנם אין להן שום מקום בעולם האמיתי, אבל כמה טוב שהן כן קיימות. שתי המכוניות יכנסו לנישה מצומצמת בה הן יתחרו במכוניות לא יותר הגיוניות, אך ללא ספק לא פחות מעוררות תאבון דוגמאת מרצדס ML63 AMG, ריינג' רובר ספורט בגרסת ה-5.0 ליטרים מוגדשת העל ופורשה קאיין טורבו S החדשה, לכשתגיע.

    מבוו X6M

    אז מה יש לנו הפעם? מנועי V8 בנפח כפולי מגדשים בנפח של 4.4 ליטרים שמפיקים 575 כוחות סוס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ. למנועים מוצמדות תיבות שמונה הילוכים אוטומטיות שמעבירות את הררי הכח לכל ארבעת הגלגלים. התוצאה היא סוג של קרנף עצבני במיוחד, עם 2,275 ק"ג (2,265 ק"ג ב-X6M) שמאיצים למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות ועד למהירות המרבית המסורתית של 250 קמ"ש, שיכולה לטפס גם ל-280 קמ"ש אם תחליטו לבחור בחבילת M Driver האופציונלית.

    כמו בעבר, במוו כמובן לא עצרה בלדחוף למכוניות רק מנוע חזק יותר, אלא שיפרה גם את שאר המרכיבים במתכון. שתי המכוניות נמוכות יותר ב-10 מילימטרים מהגרסאות ה"עממיות" ובנוסף, במוו מציינת כי פיתחה מערכת שאיבה מיוחדת לשמן, שתצליח להתמודד עם 1.2 כוחות ה-G ששתי המפלצות מסוגלות להפיק תוך כדי פניה.

    במוו X5M

    בולמי הזעזועים של במוו X5M ו- X6M עברו גם הם מספר שינויים שהפכו אותם לקשיחים יותר, כי להתמודד עם 575 סוסים שרוצים לדחוף כמעט 2,300 ק"ג להמשיך קדימה לתוך התעלה שלצד הכביש זה לא עניין של מה בכך, במיוחד כשהנשק שעומד לרשותך הן ארבע פיסות גומי בלבד. אמנם ארבע פיסות גומי מרשימות למדי במידות של 285/40R20 מלפנים, ומאחור 325/35R20 שיכולות לגדול אף למידות קיצוניות אף יותר אם תחשקו בחישוקי ה-21 אינץ', אבל עדיין, רק פיסות גומי.

    העיצוב, אם תספיקו להבחין בו לפני שהמכוניות יהפכו לנקודה קטנה והולכת על האופק, לא משאיר שום מקום לספק. מקדימה פעור הלוע המסורתי של מחלקת M, מאחור מציצים ארבעה מחממים גלובאליים ועל הכנפיים מלפנים יושבים הזימים שרק יחידות סגולה זוכות לקבל.

    במוו X5M תא הנוסעים

    dddd