תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה אקורד
  • הונדה אקורד האירופאית יוצאת לגמלאות

    הונדה אקורד

    הונדה תפסיק את ייצור האקורד האירופאית כבר ב-2015 ולא תציג לה מחליפה. אצלנו, לפחות כרגע, היבואן משדר "עסקים כרגיל"

    • 27-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    39 שנים אחרי שהוצגה לראשונה, ו-22 שנים לאחר שהתפצלה לגרסאות צפון אמריקאית ואירופאית, נראה שהונדה אקורד האירופאית מגיעה לסוף הקריירה. הסיבה - צניחה משמעותית במכירות, לו אחראי פרץ הפופולאריות הגואה של רכבי פנאי בשנים האחרונות.

    מנהל הונדה אוסטרליה, סטיבן קולינס(Stephan Collins), מסר את האישור לתקשורת האוסטרלית על-פיו היצרנית תחדל מייצור האקורד האירופאית ששוקה באוסטרליה לצד הדגם הצפון אמריקאי כבר באמצע השנה הבאה. בנוסף, ציין קולינס כי הפסקת הייצור תיתן להונדה פנאי להתמקד בדגמי הפנאי שצוברים תאוצה ותאפשר לה להקדיש יותר תשומת לב לשיווק ומכירת הונדה HR-V החדש שצפוי להגיע לאירופה ככל הנראה בערך באותה תקופה בה יופסק שיווק האקורד.

    הונדה HR-V

    הונדה HR-V. ינצל את החלל שישאר

    ההחלטה הגיעה נוכח מספר המכירות הצונח של האקורד, שירד באוסטרליה לבדה מ-10,000 בשנת 2005 לכדי כ-1,800 בשנת 2013. באותן שנים, גם מהלקוחות באירופה קיבלה הונדה אקורד קיבלה כתף קרה, שם צנחו המכירות מ-48 אלף בשנת 2004 לפחות מ-4,500 בשנה החולפת.

    במעבר חד לצפון אמריקה מגלים תמונה שונה בתכלית, שם עושה האקורד חייל ומחזיקה במקום השני בטבלת המכירות של המכוניות הפרטיות עם למעלה מ-300 אלף מסירות מתחילת השנה, שנייה רק לטויוטה קאמרי שמחזקיה בתואר ב-11 מתוך 15 השנים האחרונות. לצד האקורד האמריקאית, הושקה בצפון אמריקה לאחרונה אקורה TLX, שהיתה בדגמה הקודם גרסה מאובזרת של האקורד האירופאית. אך עם הדיווח על הפסקת הייצור, נראה שהיא תישאר ביבשת החדשה.

    אקורה TLX
    אקורה TLX. תישאר בארצות הברית

    נכון לרגע כתיבת שורות אלה, עתידה בטווח הארוך של הונדה אקורד בישראל לוט בערפל. מיבואנית הונדה, מאיר, נמסר בתגובה כי בשלב זה לא ידוע על המהלך וכי שיווקה של האקורד ממשיך כסדרו. ייתכן כי עם הפסקת הייצור תעבור היבואנית למכור את הדגם האמריקאי, שנמכר כבר היום ביבוא מקביל דרך חברת אלבר.

    הונדה אקורד האמריקאית
    הונדה אקורד האמריקאית. יכולה להיות שלכם כבר עכשיו ביבוא מקביל.

    dddd