תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מדריך – כך תדעו שעומד להגיע דגם רכב חדש

עומדים לקנות רכב חדש? הנה שלושה טיפים שיוכלו לעזור לכם לדעת האם עומד לצאת דגם חדש של אותו הרכב.

  • 15-06-2014
  • מאת: מערכת CarsForum

אם יש משהו שהלקוח הישראלי לא אוהב זה שמפתיעים אותו עם דגם חדש של רכב רגע אחרי שהוא הוציא כמה עשרות אלפי שקלים על רכישה של רכב מהסוכנות. האמת היא שזה לא תמיד רעיון גרוע לקנות רכב רגע לפני שהוא מוחלף בדגם חדש, אבל אנחנו לא כאן כדי לנסות לשכנע אתכם לחכות. אנחנו כאן כדי לתת לכם שלושה סימנים לכך שדגם חדש עתיד להופיע בקרוב ואתם עומדים לרכוש את הדגם המיושן.

כמובן, שאלו רק "כללי אצבע" והם לא תמיד נכונים. כמובן שצריך לבדוק כל מקרה לגופו כי לפעמים יש הפתעות ושינויים. אבל ריכזנו כאן שלושה סימנים עיקריים שהם סוג של מדריך, שייתן לכם קצה חוט כדי שתדעו איך להתחיל לבדוק.

 

1. עקבו אחר מחזור החיים הרגיל של הדגם

לרוב הרכבים הפרטיים (כלומר כאלו שהם לא מסחריות או משאיות) יש מחזור חיים קבוע של 5 עד 7 שנים. לפעמים דגמים מצליחים מחזיקים קצת יותר, לפעמים קצת פחות, אבל זה סדר הגודל הכללי המקובל בתעשיית הרכב כיום. אם אתם עומדים לקנות רכב, בדקו מתי הוצג לראשונה. אפשר לעשות את זה בויקיפדיה (באנגלית, העברית לא מספיק מעודכנת) ואפשר גם לחפש כתבות ישנות בקטלוג הרכב שלנו לפי דגם ולראות מתי הושק לראשונה הדגם.

קחו בחשבון שבדרך כלל לקראת סוף-אמצע חייו של הדגם יציג היצרן מתיחת פנים. הכוונה במתיחת פנים היא לעדכון קל, כזה שלרוב כולל בעיקר עדכונים קוסמטיים ולעיתים גם כמה עדכונים מכאניים כמו החלפה של המנועים ותיבת ההילוכים. אם אתם קונים את הרכב כשלוש שנים לאחר השקתו לראשונה, קחו בחשבון שמתיחת פנים היא עניין של זמן.

רוצים דוגמאות? בבקשה. מאזדה 2 הוצגה לראשונה בשנת 2007 והשנה, שבע שנים מאוחר יותר, היא צפויה להיחשף בדור חדש. הדור הנוכחי של פולקסווגן פולו הושק ב-2010 וכשלוש וחצי שנים מאוחר יותר, בסוף 2013, הושקה מתיחת הפנים הראשונה שלו. אם אתם שואלים אותנו, אנחנו מהמרים שהדור הבא של הפולו יופיע לראשונה בעוד כשנתיים וחצי.

מאזדה 2 קונספט

2. חפשו מבצעים והנחות חריגות

לקראת סוף חייו של הדגם, כשהוא נמצא רגע לפני החלפה, גם היצרן וגם היבואן נמצאים בבעיה. המפעל שמייצר את הרכב ממשיך לפלוט רכבים באותו הקצב אבל הביקוש לדגם המתיישן יורד. מה עושים? מורידים את המחיר והופכים את הרכב לאטרקטיבי יותר. לא תמיד אפשר להוריד את מחירו הרשמי של הדגם, מכמה וכמה סיבות שאותן אולי נפרט בכתבה אחרת, אבל כן אפשר לתת הנחות. לכן, אם פתאום זיהיתם הנחה חריגה במחיר של דגם שמעולם לא היו עליו הנחות, או אם ראיתם מבצע יותר מידי אטרקטיבי על דגם מסוים – זה הזמן לשאול את עצמכם האם הוא עומד להתחלף?

דרך אחרת לתקוף את הסוגיה הזאת היא להציע גרסאות מיוחדות ו"מעוצבות" של הדגם היוצא כדי לגרום לו להיראות קצת יותר אטרקטיבי אל מול מתחריו. בדרך כלל מדובר בגרסאות מותאמות אישית, עם מדבקות חיצוניות או ריפודים בצבעים מיוחדים. לפעמים גם מדובר באבזור שלא הוצע במקור ומותקן בארץ במקום שיגיע מקורי מהיצרן.

רוצים דוגמאות? בבקשה. ניסאן מיקרה הושקה בישראל בשנת 2011 ועברה מתיחת פנים בתחילת 2014. קצת לפני שהגיעה ארצה מתיחת הפנים של המיקרה, השיקה היבואנית בארץ את גרסת ה-Oh My Micra, שהיא למעשה אותה המיקרה עם קצת מדבקות צבעוניות ושטיחים בצבע אדום. הונדה ג'אז, למשל, כבר הושקה בחו"ל בדור חדש אבל אלינו ממשיך להגיע הדגם הישן (שכן הגרסה האירופאית, שתגיע לישראל, טרם הושקה). לאחר שנים ארוכות בהם נמכרה הג'אז במחיר הרשמי ללא הנחות, אפשר למצוא אותה באתרים שמציעים מבצעי רכב בהנחות גדולות של עשרות אלפי שקלים, אפילו בגרסה ההיברידית היקרה יחסית.

הונדה ג'אז החדשה

3. חפשו רמזים על הדור הבא

תהליך פיתוח רכב חדש הוא תהליך שאורך שנים. למעשה, ברוב המקרים היצרן מתחיל לעבוד על מתיחת הפנים יום אחרי שהוא מציג את הדגם החדש ובמקביל מתחיל לעבוד גם על הדגם החדש. כיוון שמדובר בתהליך ארוך ויקר, היצרנים מפזרים לאורך הדרך רמזים עבים בצורת רכבי קונספט שנועדו לבדוק כיוונים שונים בעיצוב המכונית. חפשו את דגמי הקונספט הללו, שלרוב כוללים אלמנטים עיצוביים מוגזמים אבל בהחלט יוכלו לספר לכם משהו על הדגם הבא שיופיע בקרוב. ככל שדגם הקונספט נראה קרוב יותר לרכב אמיתי, כך תדעו שדגם הייצור קרוב יותר.

עוד דרך שתוכל לעזור לכם לגלות היא תמונות ריגול. כאמור תהליך הפיתוח של רכב חדש ארוך למדי וכחלק ממנו היצרן רוצה לבדוק את הרכבים בתנאי אמת בכבישים ציבוריים. הרכבים הללו לרוב יצאו לכביש כשהם צבועים בגווני הסוואה, שיטשטשו את הקווים האמיתיים של הרכב. אבל זה עדיין יספיק כדי שברוב המקרים יהיה אפשר לזהות את היצרן ואת דגם הרכב. חפשו את תמונות הריגול ברשת, בדרך כלל באתרים מחו"ל.

רוצים דוגמאות? בבקשה. דגם הקונספט הראשון שבישר על סקודה אוקטביה החדשה הופיע בתחילת שנת 2011. תמונות ריגול ראשונות של הדגם נחשפו בסוף שנת 2012 וחודש לאחר מכן נחשף דגם הייצור הסדרתי (שהגיע לארץ כשמונה חודשים לאחר מכן).

dddd