תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אדם
  • אופל אדם בישראל

    אופל אדם

    אופל מרחיבה את היצע הדגמים שלה בישראל ומשיקה את האדם, מכונית עירונית מעוצבת. מחיר החל מ-99 אלף ש"ח.

    • 20-04-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    במסגרת תערוכת הרכב הישראלית "אוטומוטור" הושקה בישראל אופל אדם. האדם היא מכונית המיני העירונית והמסוגננת של אופל, שנחשפה לראשונה כבר בסוף שנת 2012 ושיווקה באירופה החל בתחילת שנת 2013. האדם זכתה לעיצוב חיצוני צעיר ומרענן שנועד למתג אותה אל מול מתחרות כמו פיאט 500 או אלפא מיטו ובהתאם היא מוצעת באירופה עם מגוון רחב יחסית של גוונים וצביעות חיצוניות בהתאם לרצונו של הלקוח.

    גם בישראל, תתחרה האדם במכוניות המיני היוקרתיות יותר ולא במכוניות המיני העירוניות הזולות. מחירה של האדם בישראל יחל ב-99 אלף ₪ לגרסה הידנית (אין אופציה לגיר אוטומטי), כך שהיא מתומחרת ברווח שבין הגרסה הבסיסית של פיאט 500 לגרסה הבסיסית של אלפא מיטו TwinAir.

    אופל אדם

    לישראל מגיעה אופל אדם עם מנוע בנזין רגיל בנפח של 1.4 ליטר שהספקו המרבי הוא 85 כוחות סוס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים ויחד הם מציגים צריכת דלק ממוצעת של 19.6 קילומטרים לליטר, לא מעט בזכות מערכת Start&Stop שמוצעת כסטנדרט. למכונית מהירות מרבית של 176 קמ"ש והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות.

    באירופה מוצעת האדם גם עם מנוע 1.4 ליטר בגרסה מחוזקת (100 כוחות סוס), מנוע 1.2 ליטר בסיסי בהספק מרבי של 70 כוחות סוס ועם התוספת האחרונה – מנוע 1.0 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים בהספקים של 90 או 115 כוחות סוס. מנועים אלו לא ישווקו בישראל בשלב זה. לצערה הרב של קבוצת שלמה, יבואנית אופל לישראל, האדם אינה מיוצרת בשלב זה עם אופציה לגיר אוטומטי כלשהוא, מה שבוודאי ישפיע על מכירותיה בישראל.

    אופל אדם

    לאופל אדם מידות קומפקטיות יחסית למתחרותיה. אורכה כ-370 סנטימטרים בלבד, כך שהיא ארוכה במעט מהפיאט 500. גם נפח תא המטען סימלי למדי ועומד על 170 ליטרים. אך דווקא בממדי הגובה והרוחב היא מציגה מידות נדיבות יחסית, עם רוחב של 181 סנטימטרים וגובה של 148 סנטימטרים.

    המפרט הטכני של אופל אדם כולל חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינטש', 6 כריות אוויר, סיוע בזינוק בעליה (HAC), הגה כוח חשמלי עם מצב City, בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים ואופציה לצביעה דו-גוונית (בתוספת תשלום). האדם תוצע כסטנדרט עם מערכת השמע החדשה של אופל, ה-IntelliLink, הכוללת מסך מגע בגודל 7 אינטש', חיבור USB, חיבור AUX, דיבורית בלוטות' והזרמת שמע דרך הבלוטות'.

    אופל אדם – מפרט טכני מלא

    אופל אדם

    dddd