ניסאן לא עוצרת לרגע וממשיכה להרחיב את היצע הדגמים החשמלי שלה. קבוצת רנו-ניסאן היא, לפחות נכון לקיץ האחרון, יצרנית הרכב החשמלית הגדולה בעולם עם למעלה מ-100 אלף מכירות של רכבים חשמליים מכל הדגמים. הדגם החשמלי העיקרי ששיווקה ניסאן עד כה היה הליף (LEAF), שאליו הצטרפו שלל רכבים חשמליים מבית רנו – זואי, קנגו ZE וכמובן רנו פלואנס ZE הזכורה לנו מפרויקט Better Place הכושל. השבוע תציג ניסאן בתערוכת הרכב של ג'נבה דגם חשמלי חדש בגרסת הייצור הסופית שלו, ניסאן NV200.
דגם הייצור הסדרתי של ה-NV200 החשמלי מקבל למעשה את יחידת ההנעה החשמלית של ניסאן ליף. הוא יציע טווח נסיעה חשמלי של כ-170 קילומטרים ומהירות נסיעה מרבית של 120 קמ"ש. טעינת הסוללות תתבצע דרך אחת משלוש עמדות הטענה – טעינה משקע ביתי רגיל שתארך כ-8 שעות, טעינה משקע טעינה תלת פאזי שתארך כ-4 שעוות וטעינה מעמדת הטענה ייעודית שתאפשר טעינה ל-80 אחוז סוללה בכחצי שעה בלבד. 1000 עמדות הטענה מהירות ציבוריות מותקנות בימים אלו ברחבי אירופה, כולל 9 עמדות בישראל.
בניסאן מספרים כי למרות התקנת מערך המצברים, הדגם החדש יציע נפח הטענה זהה לזה של גרסת הדיזל ללא שום פשרה בנושא, כלומר כ-4,200 ליטרים בתצורת מטען. הדגם החשמלי יוצע גם בתצורת נוסעים (5 מושבים), שתהווה לדברי ניסאן תחליף למיניוואן בעבור חלק מהמשפחות. בניסאן מספרים גם כי מאז נחשף לראשונה דגם הקונספט של ה-NV200 החשמלי בשנת 2012, עבר הרכב שלל בדיקות אצל חברות מסחריות גדולות באירופה וביפן כדי להתאימו לצרכי השוק והפידבק שהתקבל מנהגי החלוקה באותן המדינות שימש לצורך פיתוח הדגם הסופי.
מלבד מערכת ההנעה החשמלית מקבל ה-NV200 החשמלי גם מספר עדכונים נוספים בהשוואה לדגם הדיזל שמשווק בישראל. עיצוב החזית שונה ואת מקומו של הגריל הקדמי תפס שקע טעינה. פנסי החזית עודכנו עם תאורת DRL מבוססת LED, ויש גם תאורת LED בפנסים האחוריים. בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא לוח שעונים חדש עם תצוגה דיגיטלית וכן ידית הילוכים חדשה. הגרסה החשמלית מצוידת גם במערכת בלימה רגרנטיבית חדשה ויעילה מבעבר שנועדה לנצל למקסימום את אופי הנסיעה העירוני של הרכב.
שיווקו של ניסאן NV200 החשמלי באירופה צפוי להתחיל עוד השנה. ובישראל? אל תבנו על זה בעתיד הקרוב. קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן לישראל, אמנם מפגינה בתקופה האחרונה סוג של רצינות בכל הנוגע לשיווק של רכבים חשמליים בישראל אבל לוקחת את הזמן ופועלת באיטיות. לא שאפשר להאשים אותה, לאור כישלונו של מיזם הרכב החשמלי האחרון בישראל.