תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • פיג'ו 208 GTi – מבחן דרך

    פיגו 208

    לא צריך לדבר על נוסטלגיה, פיג'ו 208GTi מחזירה להווה את הקסם שסיפקו ה-GTi הטובות והישנות של פיג'ו. הההוט-האצ' החדש של פיג'ו מתייצבת אצלנו למבחן דרך ומוכיחה שהקסם לא פג.

    • 25-11-2013
    • מאת: שלומי צרפתי

    כל מבחן של ספורטיבית חמה מבית פיג'ו שמצויידת בצירוף האותיות GTi יתחיל בתיאור נוסטלגי ומשתפך על ה-GTi  של פעם, על מה שלא יחזור ועל איך שפעם העולם היה וורוד יותר ונפלא יותר . ה-208GTi הנוכחית מלגלגלת לטרנד המאוס הזה ולנו לפחות, היא גרמה להתמקד בהווה, במקום לספר על העבר. עם סדרת דגמי ה-208 החדשה ניסתה היצרנית לחזור למקורות ולקסם שאפיין את דגמי העבר שלה, אך העובדות מדברות בעד עצמן - גם ה-205 וגם ה-206 נשארו בייצור למשך למעלה מעשור. ה-207 לא שרדה אפילו חצי מפרק הזמן הזה. כנראה שלפיג'ו יש את כל הכוונה בעולם לא לחזור על הטעויות שעשתה עם ה-207.

    פיג'ו 208GTi

    פיג'ו 208GTi  - רושם ראשוני

    סקסית. הרושם הראשוני שנשאר אחרי הפגישה הראשונה של העיניים איתה מעורר את החשק להיכנס ולנהוג בה. היא מיוחדת, לא גדולה מדי, לא מוחצנת מדי, אפילו להפך. היא מקושטת בכל מיני נגיעות קטנות של מכוניות ספורטיביות אבל הכול בטוב טעם ובמינון הנכון והכול משדר את הדבר הנכון. פה ושם אפשר למצוא התכתבות עם דגמי ה-GTi מהעבר - סימלי ה-GTi שליד החלון האחורי מזכירים את אלו שהיו ב-205GTi, כיתוב ה-Peugeot הכסוף על דלת תא המטען מזכיר את זה שהיה ב-206GTi. זה לא מוריד מהחשק כלל, נהפוך הוא.

    תחושת הסיפוק ממראה הרכב ממשיכה גם לאחר שהדלת נפתחת. תא הנוסעים המיוחד שלה מזכיר את התחושה של מי ששם בפיו בפעם הראשונה סוכריות קופצות. לוח השעונים והקונסולה המרכזית מעוצבים בצורה עתידנית ושילוב עור שחור עם תפרים אדומים כפולים משדרים יוקרה ואיכות.
    המושבים מדהימים ביופים ומעניקים תחושת חיבוק ותמיכה כמו שהיית מצפה ברכב כזה. בצד השלילי אציין את העובדה שהם תוכננו לכאלה שעכוזם קטן יחסית והתחושה באזור הזה קצת צפופה.
    בין כל האלמנטים האלה בולט במיוחד ההגה הקטנטנן שמצופה בעור מחורר ותפור באותם תפרים אדומים, חלקו התחתון שטוח והוא ממש, אבל ממש קטן (נחזור אליו מאוחר יותר).

    פיג'ו 208GTi

    פיג'ו 208GTi  - נהיגה

    כשבלוטות החשק נמצאות בגירוי מקסימלי, הגיע הזמן לזהם קצת את הסביבה ולראות מה יודעת ה-208GTi לעשות עם 200 הסוסים שברשותה. אבל לפני זה, קצת נתונים יבשים. מדובר במנוע 1.6 טורבו שפותח יחד עם במוו. 200 הסוסים מושגים ב-5800 סל"ד והמומנט המירבי (28) מושג כבר ב 1700 סל"ד. הרכב שוקל 1160 ק"ג בלבד, מה שמפיק יחס הספק-משקל מרשים של 5.8 ק"ג לכוח סוס. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 6.8 שניות והמהירות המירבית עומדת על 216 קמ"ש. זה על הנייר, בפועל למנוע רצועת כוח רחבה מאוד שמתחילה באזור ה-2500 סל"ד ונמשכת עד הקו האדום. לכל אורך הרצועה הזו יש המון כוח זמין שמטיס את הרכב קדימה כמעט בכל הילוך.

    לרכב משודכת תיבת 6 הילוכים רגילה (כזו עם מצמד למי ששכח) קלה לתפעול ויעילה להפליא. אם להיות קטנוני, הייתי מחלק את יחסי ההעברה של הגיר בצורה קצת שונה שתאפשר שיוט רגוע יותר בהילוך האחרון, בהתחשב בעובדה שלרכב יש המון כוח בסלד נמוך והמהירות המקסימלית היא באזור ה-200 קמ"ש.

    פיג'ו 208GTi

    חשתי מפונק כשכל כך הרבה כוח זמין היה תחת כפות הרגליים שלי וכשהגה מדהים כל כך מוחזק על ידי כפות ידי. מעבר לעובדה שהוא יפה הוא פשוט עובד מצויין. זה ההגה החשמלי הכי טוב שיצא לי להכיר יחד, עם זה של המיני. הוא חד ומהיר מאוד, מה שמאפשר להשאיר את שתי הידיים על ההגה ברוב זמן הנהיגה בעיקולים. נכון שהוא לא משדר את התחושות בצורה מוחלטת, אבל זה אולי המינוס היחידי של הרכב הזה בכל מה שקשור בהנאה מנהיגה. הצד של הפלוסים מלא יותר. ה-208GTi נותנת לך את ההרגשה הכל כך מיוחדת ולא מנותקת הזו שלך ולה גורל משותף בכל מה שקשור בהתנהלות מול כוחות פיזקלים כאלו ואחרים שפועלים עליה בזמן סיבוב או שינויי כיוון מהירים. אם לה קשה והאחיזה הולכת קצת לאיבוד, אתה תרגיש את זה לפני שזה קורה ואם זה לא שם, היא תיתן לך את ההרגשה שאפשר לעשות את זה יותר מהר. מבחינתי לפחות זה המהות של מכונית ספורטיבית אמיתית. לא מכונית שתביא אותך הכי מהר מנקודה אחת לשנייה אלא מכונית שתגרום לך להרגיש את הדרך ותחייב אותך להתערב פה ושם בתהליך. גם כשהדרך הופכת למאתגרת פחות ומשובשת יותר, ה-208 מגלה שהיא מספיק נוחה בשביל סוג כזה של נהיגה. נוחות שלא היתה מביישת משפחתית קומפקטית ממוצעת בלי 200 סוסים ואי אלו התאמות לנהיגה ספורטיבית. סוג של קסם ששמור למעט מאוד מכוניות מודרניות.

    פיג'ו 208GTi

    פיג'ו 208GTi - אבזור

    ה-208GTi מגיעה עם רוב פריטי האבזור שהייתם מצפים למצוא במכונית שעולה "החל מ-160 אלף ₪". יש כאן בקרת אקלים מפוצלת, מסך מגע בגודל 7 אינטש', חיבור בלוטות', שליטה מההגה על מערכת השמע ועוד. כל זה מעבר למספר גימיקים נחמדים שתורמים בעיקר לעיצוב, כמו מסגרת LED לפנסים, חישוקי סגסוגת בשני גוונים או גריל מיוחד בגוונים של דגל שחמט. כאופציה מוצעת גם תוספת של גג שמש פנוראמי מלא מזכוכית, לי הוא נשמע כמו פריט חובה.

    פיג'ו 208GTi  - צריכת דלק ואחזקה

    לאורך המבחן כולו ה-208 עבדה בדופק גבוה. בסופו של יום, נתון צריכת הדלק הממוצע עמד על 9.5 קילומטרים לליטר. זה לא כזה נורא לרכב כל כך חזק שננהג בצורה הזו. מחשב צריכת הדלק הראה צריכת דלק טובה יותר בשיוטים רגועים (כ-11 קילומטרים לליטר ואף יותר) אבל ברוב הזמן, זה לא מה שתירצו לעשות עם הרכב הזה.

    בניגוד לכמה מהמתחרות מגרמניה, דווקא אצל הצרפתיה הזו תקבלו שלוש שנות אחריות מלאות, כולל אפשרות להרחבת האחריות לשנה נוספת בתוספת תשלום. שגרת הטיפולים כוללת טיפול בכל שנה או 20 אלף קילומטרים, מרווח מקובל וסטנדרטי כיום.

    פיג'ו 208GTi

    פיג'ו 208GTi - מחיר, מתחרות וסיכום

    המחיר הרשמי של ה-208GTi עומד על קצת פחות מ-160 אלף ₪, לא כולל את גג השמש הפנוראמי שעולה כמה אלפי שקלים נוספים. מבחינת מחיר, הפיג'ו מתמקמת בדיוק במרכז הסקאלה. מלמטה אפשר למצוא מכוניות כמו אופל קורסה OPC או אלפא מיטו הוותיקה והמתיישנת. בערך באותו הסכום אפשר למצוא את סיאט איביזה קופרה (תגיע בקרוב לישראל) או את הפולקסווגן פולו GTI. מלמעלה מזנבות מכוניות קצת יותר יקרות, כמו פיאט פונטו אבארת' או רנו קליאו RS החדשה (שתגיע גם היא בקרוב לישראל).

    ו-208? היא מסתמנת כחבילה מאוזנת שכיף להיות במחיצתה. כיף לנהוג בה, כיף לשבת בה, כיף להסתכל עליה. היא מכוניות מהירה מאוד, מהנה מאוד ומאתגרת מאוד. כחבילה היא פשוט מצויינת. יש בה את השילוב המושלם בין מכונית מהנה לנהיגה ורכב נוח להתנהלות יומיומית. וכן, למרות שהבטחנו בתחילת הכתבה שלא לדבר על נוסטלגיה, ה-208GTi היא כנראה הדבר הכי קרוב ל-205GTi שתוכלו לקנות היום. לא רק מבחינת העיצוב אלא גם מבחינת האופי והתנהגות הכביש.

    פיג'ו 208GTi בקטלוג הרכב של CarsForum
    פיג'ו 208GTi - מפרט טכני להורדה

    פיג'ו 208GTi

    dddd