תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A8
  • אודי A8 – מתיחת פנים לשנת 2014

    אאודי A8

    מתיחת פנים לספינת הדגל של אודי, ה-A8. עם יחידות תאורה קדמיות חדשניות, שדרוג קל לתא הנוסעים ומנועים חזקים יותר, היא תנסה להתמודד עם ה-S קלאס החדשה של מרצדס.

    • 22-08-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    אם חשבתם במקרה שבאודי יעברו לסדר היום על השקתה של מרצדס S קלאס החדשה, טעיתם ובגדול. באודי לא משאירים שום דבר למקרה ומציגים מתיחת פנים לספינת הדגל אודי A8 ולתתי הדגמים שלה - A8L (הגרסה בעלת בסיס הגלגלים המוארך) ו-S8 (גרסת הביצועים הספורטיבית). מתיחת הפנים תושק רשמית בחודש הבא, בתערוכת הרכב של פרנקפורט, ושיווקה בגרמניה יחל כחודש לאחר מכן. לשאר המדינות (וגם לישראל) היא תגיע במהלך שנת 2014.

    מתיחת הפנים של אודי A8 כוללת מספר עדכונים קוסמטיים חיצוניים. בין היתר ניתן לציין את מכסה המנוע החדש, הגריל הקדמי בעל העיצוב המחודש, פסי הכרום החדשים ויחידות התאורה האחוריות החדשות. אך העדכון החיצוני הבולט ביותר הוא ליחידות התאורה הקדמיות, שמקבלות כעת תאורת LED אקטיבית חדשנית. מערכת התאורה האקטיבית משתמשת במצלמה כדי לאתר מכוניות שמקרבות מלפנים ומשנה את זווית התאורה בהתאם, אך גם משתמשת בנתונים ממערכת ה-GPS המובנת כך שהתאורה תפנה אל תוך הפנייה עוד לפני שהרכב הגיע אליה.

    אודי A8 2014

    בתוך תא הנוסעים של אודי A8 המחודשת ניתן יהיה להתקין יותר אופציות בתוספת תשלום. אודי תציע מגוון רחב יותר של ריפודים למושבים, דיפוני עץ ועור חדשים לקונסולה המרכזית, מושבים מחוממים ומקוררים עם אפשרות למסאז' ועוד. יושבים המושבים האחוריים ייהנו גם ממסכים אישיים ומנקודת גישה אלחוטית (Wifi) המבוססת על אינטרנט סלולארי. יש גם אפשרות לבקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים וסגירה חשמלית לדלתות, וזאת רק רשימה חלקית ביותר של התוספות האפשריות.

    אודי A8 2014

    עדכון חשוב נוסף מקבלות יחידות ההנעה. באודי עדכנו את מבחר המנועים ושדרגו את ההספקים המרביים של מערך המנועים. גרסת ה-3.0 ליטרים בנזין TFSI מקבלת תוספת של 20 כוחות סוס והספקה המרבי יעמוד כעת על 306 כוחות סוס. גרסת ה-4.0 ליטרים בנזין TFSI מקבלת תוספת של 9 כוחות סוס והספקה המרבי יעמוד כעת על 429 כוחות סוס. גרסת ה-3.0 ליטרים דיזל TDI מקבלת תוספת של 4 כוחות סוס והספקה המרבי יעמוד כעת על 254 כוחות סוס. גרסת ה-4.2 ליטרים דיזל TDI מקבלת תוספת של 30 כוחות סוס והספקה המרבי יעמוד כעת על 380 כוחות סוס.

    הגרסאות הבכירות של אודי A8, גרסאות ה-W12 וה-S8, נשארות ללא שינוי מהותי בנתונים הטכניים. גרסת ה-W12 תוצע עם אותו מנוע 6.3 ליטרים בנזין שהספקו המרבי הוא 494 כוחות סוס, אך כעת הוא יוצע עם מערכת ACT (מערכת המאפשרת שליטה על כמות הצילינדרים הפעילים במנוע). גרסת ה-S8 תפיק 510 כוחות סוס ממנוע 4.0 ליטרים טורבו-בנזין TFSI.

    dddd