תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי ix-35
  • יונדאי חונכת פס ייצור לרכבים מבוססי תאי דלק

    יונדאי ix-35

    ביונדאי לוקחים את טכנולוגיית תאי הדלק צעד נוסף קדימה וחונכים פס ייצור ראשון ל-ix-35 שהוסב להנעה במימן.

    • 03-03-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    ביונדאי לא זונחים את טכנולוגיית תאי הדלק. יצרנית הרכב הקוריאנית חנכה בשבוע שעבר את קו הייצור הסדרתי הראשון בעולם לרכבים המונעים בעזרת טכנולוגיית תאי דלק. ביונדאי מתכננים לייצר בשנתיים הקרובות כ-1,000 כלי רכב המונעים בתאי דלק ומימן שימכרו ללקוחות נבחרים, בעיקר ציי רכב באירופה. בהמשך, לקראת שנת 2015, מקווים ביונדאי כי עלויות הייצור של הרכבים ירדו ואז ניתן יהיה לשווקן גם ללקוחות פרטיים וגם מחוץ לאירופה.

    טכנולוגיית תאי הדלק מאפשרת לייצר חשמל כתוצאה מתגובה כימית בין מימן לחמצן. תוצר הלוואי העיקרי של התגובה הכימית הוא מים, מה שהופך את הרכבים מבוססי תאי הדלק לנקיים במיוחד. אם זאת, הצורך לספק לתאי הדלק מימן באופן סדיר (החמצן מגיע באופן רציף מהאוויר) דורש פריסה רחבה של תחנות תדלוק במימן, שזמינה כרגע בעיקר באירופה. ביונדאי מקווים כי החמרת תקני זיהום האוויר תחייב מדינות נוספות לפרוס רשת תחנות תדלוק במימן, מה שיאפשר לה להגדיל את כמויות רכבי המימן שהיא מייצרת.

    הרכב הראשון שתייצר יונדאי בטכנולוגיית תאי הדלק הוא ה-ix-35. ביונדאי מספרים כי הרכב הראשון שיוצר הוא אחד מ-15 רכבי מימן שהזמינה עיריית קופנהגן. הרכב יגיע תחילה לתצוגה בתערוכת הרכב של ג'נבה ורק לאחר מכן יימסר לידי העירייה.

    לגרסת תאי הדלק של יונדאי ix-35 טווח נסיעה מרבי של 594 קילומטרים, לאחר מכן תתדלק המכונית כ-5.6 קילוגרמים של מימן בלחץ של 700 באר. ה-ix-35 מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות וממשיכה למהירות מרבית של 160 קמ"ש. היא מבוססת על פלטפורמה הזהה לזו של גרסת הבנזין, עם ממדים דומים (הגובה מעט נמוך יותר) ושינויים קלים לעיצוב החזית.

    יונדאי ix-35 תא דלק

    dddd