תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

טסלה כבר כאן

אתר האינטרנט של טסלה עלה לאוויר, ואתם יכולים לקבל מכונית כבר במרץ

  • 02-02-2021
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

המותג טסלה כנראה לא ממש צריך הקדמה, כי למרות שהוא אחד המותגים הצעירים בעולם הוא הצליח בחייו הקצרים לעשות יותר רעש כנראה מכל מותג אחר. ההבדל הגדול הוא בתפישה – טסלה רואה את המכוניות שלה יותר כמוצרי צריכה אלקטרוניים ופחות כמכוניות מסורתיות. מה שגורם לכך שהיא לא פעם שוברת מוסכמת ומציגה דברים שעבור מותגי "Legacy" (כלומר, מותגים מסורתיים) עשויים להיראות כטאבו מוחלט.

הדרך של טסלה להיכנס לישראל הייתה ארוכה ומייגעת לכל הנוגעים בדבר, גם לאנשים כמונו, שרק מתעניינים במה שקורה. בגלל מודל העבודה שלה, של מכירה ישירה לצרכן ללא דילרים מקומיים או יבואנים, טסלה למעשה לא עמדה בדרישת הרגולטור הישראלי שאומרת כי חברה יכולה לפעול בישראל רק דרך חברה ישראלית קיימת (קרי, "יבואן"). כדי לעקוף את זה, ניתן לטסלה בתחילה רישיון יבוא זעיר שאפשר לה למכור כאן כמה מאות בודדות של רכבים בשנה, מספר שכמובן אין בו שום היתכנות כלכלית לחברה בגלל כל ההוצאות הנלוות שהיא צריכה לספוג כדי להקים תשתית שיווק, מכירה ושירות. שלא לדבר על רשת המטענים המהירים הייעודיים שלה שהיא מקימה במדינות בהן היא פועלת.

טסלה מודל X

אחרי כל כאבי הראש האלה, היום עלה לאוויר החלק הישראלי באתר של טסלה עם מחירים, רשימות אבזור ותאריכי אספקה משוערים. לאור המחירים, שאי אפשר לכנות בשום צורה חוץ מאשר "מחריבי שוק" (שזה כמו "שוברי שוק" אבל הרבה יותר דראסטי), עלו גם טענות כי בוצעו שגיאות קרדינליות בחישוב גובה המסים וכי הלקוחות יצטרכו לשלם יותר ממה שמופיע באתר.

נראה שגם בנושאים אחרים טסלה "עושה בית ספר" ליבואנים שאנחנו מכירים עם אחריות כוללת של 4 שנים ו-8 שנים על יחידת ההנעה והסוללה, אפשרות לבצע את כל תהליך ההזמנה דרך האתר במסגרתה ניתן גם להוסיף תוספות שונות, לבחור שיטת תשלום (מזומן, הלוואה או בלון) ולבנות את גובה ומספר התשלומים.

בנוסף, טסלה תתחיל להציג את המודל 3 בקניון רמת אביב "מיד עם סיום הסגר" שם היא גם תציע להירשם לנסיעות מבחן.

בכל הנוגע לתשתית טעינה, טסלה צופה להקים שתי עמדות Supercharger עם יכולת טעינה של עד 250 קילו-וואט כבר ברבעון הראשון של השנה. כמו כן, ניתן כמובן להטעין את הרכבים בעמדות טעינה קיימות, בעמדה ביתית או אפילו משקע חשמלי רגיל.

טסלה מודל S

 

האתר הישראלי מציע כרגע שלושה מתוך ארבעת הדגמים של טסלה – מודל S, מודל X ומודל 3. האחרון, מודל Y, טרם מוצע כאן והוא כנראה יתווסף לאתר בקרוב שכן החברה מציינת כי מסירות שלו יתחילו מאוחר יותר השנה.

לפני שאנחנו עוברים לדבר על הדגמים, חשוב לציין שטסלה לא ממש מפרסמת את כל הנתונים שאנחנו רגילים לקבל על מכוניות. כך למשל באתר שלה לא מופיעים נתוני ההספק של המודל 3, קיבולת הסוללה ונתון המומנט של אף דגם, ובחלקם אפילו לא מצוין האם מדובר בהנעה אחורית או כפולה. בנוסף, קיימים גם הבדלים בין אירופה לצפון אמריקה בנתונים כמו טווח או זמני טעינה בגלל הבדלי תקנים ורשת חשמל. לכן חלק מהנתונים שתקראו לוקטו ממספר מקורות שונים שאינם רשמיים. רובם הוצלבו בין כמה מקורות שונים, אך אם אתם תחפשו, יש סיכוי סביר שתתקלו גם בנתונים אחרים.

טסלה מודל 3

 

מודל 3

הדגם הבסיסי מבין השלושה, מוצעת בשלוש גרסאות ומועד האספקה המשוער של שלושתן הוא מרץ.

הגרסה הבסיסית היא 'טווח ארוך פלוס'. היא היחידה מכל ההיצע של טסלה שמונעת ע"י מנוע חשמלי אחד עם הספק של 283 כ"ס וכ-46 קג"מ ומניע את הגלגלים האחוריים למהירות מרבית של 225 קמ"ש ותאוצה ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות למרות משקל עצמי לא נמוך של מעל 1,700 ק"ג. קיבולת הסוללה היא 54 קוט"ש, והיא תציע 448 ק"מ של טווח. מחירה של גרסה זו יעמוד, לפחות לפי מה שכתוב באתר, על כ-180,000 ₪ לפני תוספות.

טסלה מודל 3

הגרסה השניה היא 'טווח ארוך'. כאן תקבלו כבר שני מנועים עם הספק משולב של 346 כ"ס וכ-52 קג"מ והנעה כפולה; 233 ק"מ מרביים ו-4.4 שניות ל-100 קמ"ש. קיבולת הסוללה כאן היא 75 קוט"ש והטווח עומד על 580 ק"מ. גרסה זו תעלה 226,321 ₪.

הגרסה האחרונה היא גרסת הפרפורמנס, או ביצועים בעברית. היא עושה שימוש באותה סוללה כמו בדגם הטווח הארוך אך בגלל מנועים חזקים יותר הטווח כאן קצר יותר ועומד על 567 ק"מ "בלבד". זוג המנועים מפיקים כאן 450 כ"ס וכ-65 קג"מ משולבים ומביאים את ה-3 פרפורמנס למהירות המרבית גבוהה יותר של 261 קמ"ש. בנוסף, יש כאן כמובן גם את מה שהפך לאחד מסימני ההיכר של המותג - מיאוץ פסיכי ל-100 קמ"ש של 3.3 שניות. בנוסף, היא מגיעה גם עם חישוקי 20 אינץ', בלמים חזקים יותר, נגיעות עיצוב ייחודיות וכיול מתלים ספורטיבי ונוקשה יותר.

טסלה מודל 3

 

מודל S

הדגם הוותיק ביותר של טסלה מהליינאפ הנוכחי וזה שלמעשה שם את טסלה על המפה והפך אותו מקוריוז לשם שגור בפי כל מי שמתעניין ברכבים – ולא רק – יוצע גם הוא בשלוש גרסאות. שלושתן של הדגם לאחר מתיחת הפנים שהוצגה לא מכבר אך טרם החלה להימכר. לכן הוא מוצע עם תאריכי אספקה צפויה בנובמבר (גרסת הבסיס והאמצע) או "סוף 2021" (גרסת הקצה).

בגלל שמדובר כאמור בדגם שטרם החל להימכר רשמית, הנתונים שיוצגו כאן מוגבלים לאלו שטסלה מציגה באתר ויהיו – לצערי – חלקיים הרבה יותר. הגרסה הראשונה היא 'טווח ארוך' שתציע 663 ק"מ של טווח, 250 קמ"ש מרביים ו-3.2 שניות ל-100 קמ"ש בזכות שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 670 כ"ס. גרסה זה תעלה החל מ-420,665 ₪ לפני תוספות.

טסלה מודל S

הגרסה השניה נקראת "פלאד" (אריג משובץ) שאלוהים יודע מאיפה הם הביאו את השם הזה. ולא, זה לא כי יש אופציה לריפודים משובצים, כי אין. כאן מצטרף מנוע נוסף, שלישי, וההספק הכולל צנוע מאוד ועומד על 1,020 (כן, אלף ועשרים) כוחות סוס. בסך הכל פי 7 וקצת מזה של משפחתית ממוצעת. הטווח כאן קצר יותר עם 628 ק"מ "בלבד", המהירות המרבית היא 322 קמ"ש "סבירים לחלוטין" והמיאוץ ל-100 קמ"ש ייגמר תוך 2.1 שניות ובכלל לא יסדר לכם את כל האיברים הפנימיים מחדש. לצורך השוואה זריזה, רכב הבנזין החזק ביותר בייצור סדרתי שנמכר בישראל, פרארי 812 סופרפאסט (או "ממשמהירה" בעברית) עושה את זה תוך 2.9 שניות ותעלה לכם כ-2.6 מיליון שקלים. המודל S פלאד, בהשוואה, היא דיל שלא מהעולם הזה עם מחיר התחלתי של 645,000 ₪ בלבד.

הפלאד+ מעלה את ההספק הכולל ל-1,100 כ"ס ואת הטווח ל-837 ק"מ. המיאוץ יורד אל מתחת ל-2.1 שניות (אם כי לא צוין הנתון המדויק) והמהירות המרבית נותרת ללא שינוי – 322 קמ"ש. גם המחיר, כצפוי, מטפס, ומגיע ל-740,000 ₪ לפני תוספות, שיכולות להגיע לעלות כוללת של מעל 70 אלף שקלים.

טסלה מודל S

 

מודל X

אחרון הוא המודל X, קרוסאובר עם אופציה לשישה או שבעה מושבים. הוא יוצע בשני דגמים שצפויים להיות מסופקים שניהם בנובמבר. כמו עם המודל S, גם כאן מדובר בדגם שאחרי מתיחת הפנים שטרם החלה להימכר, אז הפרטים לגביו עדיין לא נפוצים ואלה שיופיעו כאן מוגבלים למה שפירסמה טסלה עצמה.

דגם ה"בסיס" הוא דגם הטווח הארוך שמציע טווח של 580 ק"מ ושני מנועים שמפיקים יחד את אותם 670 כ"ס שתקבלו בגרסה המקבילה של מודל S. התאוצה כאן כמובן איטית יותר ו-100 קמ"ש יושגו תוך 3.9 שניות. מאידך, המהירות המרבית לא נפגעה והיא עומדת על אותם 250 קמ"ש. מחירה של גרסה זו יתחיל ב-446,671 ₪ לפני תוספות.

טסלה מודל X

גרסת פלאד מוסיפה גם כאן מנוע שלישי ומעלה את ההספק ל-1,020 כ"ס. התאוצה והמהירות המרבית מגיעות ל-2.6 שניות ו-262 קמ"ש בהתאמה, והטווח, כצפוי מתקצר מעט ומגיע ל-547 ק"מ. המחיר, מצידו, מטפס ל-645,000 ₪, זהה למחירה של המודל S פלאד.

היות וטסלה לא עובדת עם מלאי קיים אלא רק עם הזמנות, זמני האספקה ארוכים ממה שאנחנו רגילים בישראל. בתמורה, בכל הדגמים שלה ניתן לקבל צבעים שונים (כולם חוץ מלבן בתוספת תשלום), חישוקים אחרים, לבחור עיצוב תא נוסעים שונה, ולהוסיף את מערכת ה"ניווט עם אוטופיילוט" – מערכת הנהיגה העצמית של טסלה – בתוספת תשלום (מערכת "אוטופיילוט" רגילה, שהיא למעשה בקרת שיוט אדפטיבית, מגיעה כסטנדרט). מחירה של מערכת האוטופיילוט המתקדמת עומד על 37,500 ₪, והתוספות האחרות מתחילות באלפי שקלים בודדים ומגיעות עד מעל 20 אלף שקלים לסט חישוקי 22 אינץ' או תא נוסעים עם שישה מושבים למודל X.

טסלה מודל X

dddd