יש לכם עדיין זמן לפני שהסגר נכנס לתוקף, לרוץ לאחד האולמות של אאודי ולהזמין את אחת משתי גרסאות ה"שמישהו יחזיק'תי אנ'לא רואה בעיניים!!!" של אאודי. או את שתיהן. אנחנו לא שופטים ובטח לא נתנגד לעוד ועוד כאלה על כבישי הארץ.
המכוניות המדוברות הן אאודי RS6 ו-RS7. שתי גרסאות הספורט/קצה/טירוף/שרירים של ה-A6 וה-A7. בעוד האחרונה מגיעה באותו מרכב ואותו עיצוב פחות יותר (כמובן עם הנגיעות המתבקשות) כמו הדגם הסדרתי, ה-RS6 היא סיפור די מעניין בדור הנוכחי.
כמו הדור הקודם ובניגוד לשניים שלפניו, ה-RS6 מגיעה גם הפעם רק במרכב סטיישן. אבל זה לא הכל, כי אתם בטח מסתכלים עליה ואומרים לעצמכם "אני די בטוח שלא ככה נראית ה-A6". ואתם צודקים לחלוטין. ה-A6 נראית ככה:
ואילו ה-RS6, כדי לשוות לה לוק יותר ייחודי, יותר ספורטיבי, ובעיקר יותר מאיים במראות האחוריות של המכונית של פשוטי העם, מקבלת את החזית של ה-A7, מה שלמעשה הופך אותן לאחיות קרובות אפילו יותר מבעבר.
מבחינה מכאנית, השתיים מאוד דומות. לשתיהן מנוע V8 בנפח 4 ליטר שמפיק 600 כ"ס ו-82 קג"מ, מעביר את הכוח לארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מרכזי שיכול לשלוח עד 85% מהכוח לסרן האחורי או עד 70% ממנו לקדמי (כי מישהו כנראה רוצה להעביר הרבה כוח לסרן הקדמי...). התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.6 שניות בשתי המכוניות למרות נתוני משקל עצמי "מעניינים" מאוד של מעל 2.1 טון. לא הייתי מתנגד אילו הם היו לוקחים כמה טיפים מקולין צ'מפן (בעיקר את ההוא על "להוסיף קלות").
בנוסף למנוע ה...לא פראייר בכלל, מקבלות תאומות השאול האלה גם מערכת 48 וולט (היברידית קלה) שתאפשר, כך עפ"י אאודי, "למקסם את הזמן בו ניתן להשבית את המנוע". כי זו בדיוק הסיבה בגללה אנשים קונים מכוניות סופר-ספורט משוגעות בקצת יותר ממיליון שקל. 1.023 מיליון עבור ה-RS6 ו-1,067,500 עבור ה-RS7 ליתר דיוק.
את המפרטים – שזה כנראה הכי קרוב שרובינו יגיע אליהם – תוכלו לקרוא כאן: אאודי RS6 | אאודי RS7. שם גם תראו את רשימת מערכות הבטיחות המקיפה, וכל אביזרי הנוחות והפינוק שהשתיים מקבלות.