תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q8
  • 8 דברים על RSQ8

    אאודי Q8

    המגה-קרוסאובר של אאודי נחת היום בישראל, הנה 8 דברים שאתם חייבים לדעת עליו

    • 23-08-2020
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל, מודיעה היום על תחילת שיווק ה-RSQ8, גרסת העל של קרוסאובר העל שלה. כדי לחגוג את המאורע (ואז להתבאס כי אנחנו נוהגים במכוניות שבתיאור שלהם אין את המילה "על" אפילו פעם אחת, שלא לומר פעמיים), אספנו 8 דברים שאתם חייבים לדעת על ה-RSQ8. הבנתם? כי RSQ...8? אם אתם מתעניינים בדברים סתמיים ויומיומיים כמו מפרט, אתם יכולים לקרוא אותו פה. אם אתם יותר בקטע של דברים מגניבים שאולי לא ידעתם קודם, תמשיכו לקרוא.

    אאודי RSQ8

     

    1.  הנעה כפולה, אבל לא באמת: ה-RSQ8, כמו בערך כל אאודי חזקה בהיסטוריה מאז הקוואטרו, עושה שימוש במערכת הנעה כפולה. אבל זה לא מה שאתם חושבים, כי היא אמנם יכולה לחלק את הכוח שווה בשווה בין הסרנים, אבל היא יכולה גם להעביר עד 85% מהכוח לציר האחורי.

    2. הקרוסאובר הכי חזק בהיסטוריה של המותג, בערך: זה לא ממש מפתיע, אבל האאודי עם המספר הכי גדול והכי הרבה אותיות בשם (קרי RSQ8) היא הקרוסאובר עם ההספק הכי גבוה בהיסטוריית הדגמים של אאודי, שאם תהיתם, עומד על 600 כ"ס. אבל, מבחינת מומנט, האאודי Q7 V12 TDI, עם מעל 100 קג"מ, מבישה את ה-RSQ8 עם ה-81 קג"מ העלובים שלו בכל מה שנוגע לכושר גרירה או סחיבה.

    אאודי RSQ8

    3. החישוקים הכי גדולים בישראל: נכון, אנחנו יודעים שאם אתם לא Rolling on 24s אתם לא באמת נחשבים, אבל בכל הנוגע למידות חישוקים וצמיגים מקוריות, ה-RSQ8 שובר את השוק הישראלי עם חישוקי ה-23 אינץ' שלו, שהם הגדולים ביותר שמגיעים מותקנים על רכב בישראל. אגב, גם את הצמיגים, 295/35R23, תתקשו למצוא בישראל.

    4. הקרוסאובר המהיר בישראל: נכון, זו לא ממש חכמה וזה בטח לא מפתיע אף אחד, אבל עם 3.8 שניות למאה קמ"ש, האאודי RSQ8 הוא הקרוסאובר שמאיץ הכי מהר שנמכר בישראל היום. מה שכן מפתיע בנתון הזה, הוא שה-RSQ8 הוא אמנם הכי מהיר, אבל הוא לא לבד. הוא חולק את הנתון הזה עם הסלטביו תלתן של אלפא ופורשה קאיין טורבו S הייבריד.  

    אאודי RSQ8

    5. לא הקרוסאובר הכי יקר: ה-RSQ8 יכול להיות שלכם תמורת 1,182,000 ₪. כלומר, הוא יכול להיות של מי שיש לו. כי לכם כנראה אין מיליון ומאה שמונים ושתיים אלף שקל, אחרת לא הייתם מבזבזים את הזמן שלכם לקרוא את השטויות שאני כותב וכבר הייתם בדרך לקנות אותו. אבל למרות המספר הבלתי נתפס הזה, הוא לא הקרוסאובר הכי יקר בישראל, אפילו לא קרוב. בינו לבין התואר הזה עומדים ריינג' רובר, וגם בנטלי בנטאיגה, שיכול להגיע למחיר גבוה יותר מפי שניים מזה של האאודי הפושטית הזו.

    6. אם תקנו אותו, לא תהיו הראשונים: "מי קונה את הדברים האלה?!" אתם בטח שואלים תוך מבט לשמיים או גירוד הזקן בזמן שאתם קוראים את המילים האלה תוך ישיבה על האסלה. ובכן, התשובה לזה היא "אין לי מושג, שלושה אנשים כלשהם". עוד לפני שהודיעה על תחילת השיווק, צ'מפיון העלתה על הכביש שלוש יחידות של ה-RSQ8.

    אאודי RSQ8

    7. יכול לעבוד על 4 צילינדרים: המנוע של ה-RSQ8 לא רק מפיק מספיק כוח כדי למחוק עיירה קטנה מהמפה, הוא מצויד גם במערכת מיקרו-היברידית 48 וולט, שיכולה, בשיוט במהירות של בין 55 ל-160 קמ"ש, לכבות ארבעה צילינדרים או אפילו לכבות את המנוע כליל ולאפשר לכם לשייט בבהמה הזו ששוקלת 2.3 טון ועלתה כמעט 1.2 מיליון שקל, על בטריות.

    8. בגדול, זה למבורגיני אורוס: זה שכל הקרוסאוברים הגדולים של קונצרן פולקסווגן – פורשה קאיין, אאודי Q7 ו-Q8, פולקסווגן טוארג, בנטלי בנטאיגה ולמבורגיני אורוס - חולקים פלטפורמה בטח לא יפתיע אף אחד מכם. אבל זה שגם האורוס וגם ה-RSQ8 עושים שימוש באותו מנוע, אותה תיבת הילוכים, אותה מערכת בידור, אותו לוח מחוונים, אותו הגה, אותם כפתורים בחלקים גדולים מתא הנוסעים וככל הנראה גם אותה מערכת מתלים, זה די מגניב. כלומר, זה מגניב אם יש לכם את האאודי. זה ממש מבאס אם יש לכם את הלמבורגיני.

     

    dddd