תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל זפירה
  • אופל זפירה - מבחן דרך - הקרב האחרון

    אופל זפירה

    האם למיניוואנים קומפקטיים מסורתיים עדיין יש מקום בשוק מוכוון ג'יפונים? אייל יצא לבדוק את הסוגיה בעזרתו האדיבה של אופל זפירה

    • 30-07-2018
    • מאת: אייל כרמי | צילום: אייל כרמי

    מיליוני מילים, מאות אלפי משפטים, עשרות אלפי ביטים כבר בוזבזו, אבל אנחנו נחזור על זה שוב, בקצרה: ככל שהזמן עובר, נוכחים כולם, יצרני הרכב והלקוחות, שהכיוון הכללי בתעשייה הוא אחד. שמן, גבוה, זוויתי, מלא תכשיטים ועושה הרבה רעש. לא אנחנו לא מתכוונים לאבי ביטר, אלא לאופנת ה"תנו להמונים ג'יפונים!!!"

    יצרן אחרי יצרן מרימים את ידיהם ועוברים לייצר ג'יפונים וממלאים בהם כל קטגוריה, מקטנה עד גדולה, מחליפים את רכבים ה"רגילים" שהיו לו עד עכשיו. פיג'ו, רנו, סקודה, שברולט, יונדאי, קיה. כולם.

    רגע, רגע. מסתבר שלא כולם. לא כולם מוכנים לתת ללקוחות להכתיב להם את החיים. או לפחות ככה זה נראה. למשל סיטרואן, שבגבורה עיקשת עדיין לא נשברה  וממשיכה לייצר את ה-C4 הגרנד פיקאסו (כיום ספייס טורר) בתצורת מיניוואן סטנדרטית (וחכמה הרבה יותר לדעתנו).

    גם אופל שומרת על פאסון וממשיכה במסורת כמעט ללא שינוי, והפעם נתמקד בזפירה. מיניואן שבעה מושבים, ממש כמו פעם.

     

    בחוץ

    הזפירה קטנה. במיוחד כשהיא עומדת ליד הדודנים המנופחים של היצרנים האחרים. אני כמעט מתפתה לקרוא לה אנמית, אבל רק כמעט.

    תצורה אווירודינמית מוכרת של חצי ביצה, מכסה מנוע קטן, מרכב נמוך, אפילו נמוך מאד, צמיגי 17 אינץ' בחתך נמוך (50) שהיום נחשבים לקטנים באופנה המשוגעת של 18, 19 ואפילו 20 אינץ'. (אל תדאגו, יש אופציה ל-18 ו-19).

    עם אורך של 466 ס"מ, כששלושת שורות המושבים פתוחים, כמו בשאר חברי קטגוריית ה-"7 מושבים אבל קצת קטנים" - יש תא מטען בנפח 152 ליטר, או במילים אחרות, אין תא מטען.

     

    בפנים

    תא הנוסעים לא מהמרווחים שיש, השורה השניה תכיל 3 אנשים רזים או ילדים בנוחות אך 3 מבוגרים בעלי מידות בינוניות והלאה, יצטופפו. המושבים עצמם נוחים וארוכים מספיק לישיבה נינוחה. התקרה גבוהה גם בשורה השלישית אך המושבים נמוכים ויתאימו לילדים בלבד.

    העיצוב הכללי "אופלי" מובהק. גרמני, כבד, עם משטחים גדולים שחורים ובנויים היטב אך פשוטים וללא מעוף. איכות ההרכבה מצויינת, חומרי הדיפון והפלסטיקה טובים מאד, ולאורך המבחן כולו לא נשמע אפילו ציוץ מכוונם.

    הזפירה מאד מזכירה לי את האורלנדו של שברולט. בהמשך יתברר לי שהם חולקים רצפה משותפת, מנוע, ולא מעט מערכות נוספות.

    מערכת השמע מבוססת אנדרואיד ומאפשרת שליטה על בקרות הרכב כמו מזגן, מחשב דרך ועוד. איכות השמע טובה ולא נתקלתי בבעיות תפעול כלשהן.

     

    אבזור

    האמת, אפשר לקרוא לפסקה הזאת (אין) אבזור. היבואן החליט למכור את הזפירה ברמת גימור אחת בלבד. ENJOY שמה. השם אמנם מפתה, אבל לצערי, רק השם מפתה.

    הרכב חף מכל אבזור בטיחותי (למעט מה שמחויב לפי חוק, ABS,ESP, ונגזרותיהן כמו בקרת משיכה, ESP וכו').

    ומסתפק במובילאיי. זה לא רע, אבל בעידן שבו כל הרכבים בסגמט (וגם אלו שעולים פחות) מגיעים עם שלל מערכות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב וכו', קשה לקבל את המחסור באבזור בשוויון נפש.

    גם בשאר הגזרות המצב לא מזהיר. אין תאורה אוטומטית, אין חיישני גשם, אין מראה מתכהה, גג שמש הס מלהזכיר. אפשר לומר שהאיבזור העיקרי שאיתו מגיעה הזפירה הוא אותה מערכת מולטימדיה. החישוקים שמגיעים כסטנדרט הם חישוקי פלדה פשוטים כשאפשר להחליף אותם לחישוקים קלים כאופציה.

     

    איך נוסעת?

    במילה אחת? נהדר. כמובן שביחס לסגמנט המיניוואן 7 מושבים.

    הבולמים, כמיטב המסורת הגרמנית, נוקשים מספיק כדי להחזיק את הרכב הכבד (1.6 טון) במקום ללא איבוד עשתונות כמעט בשום מצב, אך רכים מספיק כדי לספק את הנוחות הנדרשת לנוסעים ולא להתרסק על כל בור ומפגע בכביש.

    המנוע, 1.4 ליטר מוגדש טורבו, הוא אותו אחד שנמצא גם בשברולט וכמעט בכל הדגמים האחרים של אופל (למעט הקרוסלנד והגרנדלנד המבוססים על ארכיטקטורה של פיג'ו-סיטרואן). הוא מספק כאן 140 כ"ס (כמו במוקה, פחות מבאסטרה ובאינסיגניה) שבהחלט מספיקים כדי להתנייע ברחבי המדינה ללא חסך כלשהו, אבל אל תצפו למשהו מרגש.

    תיבת ההילוכים גם היא עושה את תפקידה נאמנה. העברות חלקות, אין בלבולים והשהיות. הרכב תמיד נמצא בהילוך הנכון ולחיצה נמרצת תוריד מיד הילוך, ואם יש צורך, אז גם שניים.

    בידוד הרעשים טוב אך רעש המנוע נוכח תמיד. בסל"ד נמוך זה לא מורגש אך כשמאמצים את המנוע, בערך מעל 3000 סל"ד המנוע מתחיל להרעיש וזה לא נעים.

     

    סיכום?

    אופל בחרו להמשיך עם הזפירה למרות שרוב הלקוחות בסגמנט מעדיפים ג'יפונים. זה בסדר גמור אם יש לך ערך מוסף כלשהו שיכול לתת מענה. אבל כאן מתעוררת הבעיה של הזפירה. הערך המוסף, איך לומר, לא ממש קיים.

    לא במרווח, לא באבזור, לא בגודל.  למעשה, הפיקאסו - המתחרה מבית סיטרואן, עולה על הזפירה בכל פרמטר. הוא מאובזר הרבה יותר ועדיין עולה פחות.

    ניהוג לבדו, לא יכול לחפות על חוסרים כל כך משמעותיים בחבילה הכוללת. בטח ובטח שלא במיניוואנים, קטגוריה שבה הניהוג כנראה לא בדיוק נמצא בראש סדר העדיפויות של הרוכשים הפוטנציאליים.

    המחיר, 169,500 ₪, פשוט גבוה מידי. אילולא הוא היה כה גבוה, הזפירה הייתה יכולה לתת פייט למיניוואנים קומפקטיים אחרים, שלא צריכים לשנע שבעה אנשים באופן תדיר, כמו למשל קיה קארנס או טויוטה וורסו, אבל שני אלה זולים משמעותית מהזפירה, ורכבים שעולים מחירים דומים לו (אאוטלנדר, פיקאסו, פריוס+) מציעים כולם ערך מוסף די משמעותי, בין אם זה עיצוב, מרווח או צריכת דלק טובה יותר.

    יש לכם שאלות לאייל על אופל זאפירה? רוצים לקרוא מה חשבו עליה מובילי הדעה שלנו או לספר לנו מה דעתכם עליה? בואו לפגוש את כולנו בדיון בפורום 

     

    dddd