פיג'ו 208 הגיעה לאוויר העולם במטרה ברורה להיות שוב סופר-מיני מובילה. לאחר שסדרות ה-205 וה-206 של פיג'ו נחשבו לאמות המידה של קטגוריית הסופר-מיני בכל הקשור לנוחות נסיעה או להתנהגות כביש, כששתיהן הופכות לדגם הנמכר ביותר של היצרנית (קודם ה-205 ולאחר כעשור גם ה-206), הגיעה ה-207. אין דרך אחרת לסכם את תקופת שירותה של ה-207 במדי פיג'ו מלבד מילה אחת – אכזבה. ה-207 לא הייתה מכונית רעה בכלל, היא פשוט הייתה המכונית שפיג'ו לא הייתה אמורה מעולם להיות. גדולה מידי, כבדה מידי וגרמנית מידי. עם פיג'ו 208 מנסה היצרנית לחזור לנוסחה המנצחת של שנות ה-80, ה-90 והעשור הראשון של שנות ה-2000. התוצאה היא סופר-מיני לא גדולה במיוחד, אבל מעוצבת למדי עם הומאז' ברור מאוד ל-205 ול-206 המצליחות. המכונית עברה דיאטה רצינית בכל הקשור לממדים (האורך קוצר בכ-7 סנטימטרים) או למשקל העצמי (שקוצץ בכ-150 קילוגרמים). תא הנוסעים עוצב בתצורה ייחודית למדי עם לוח שעונים קטן שיושב "מעל" ההגה ולא מאחוריו. גלגל ההגה קטן ויושב נמוך יחסית. זאת תנוחה שדורשת קצת התרגלות, אבל זה לא משהו שלא התרגלנו לראות בצרפתיות ההן "של פעם". היצע המנועים כולל שלב זה מנועי 1.2 ו-1.6 ליטר בנזין. הקטן משודך לתיבת הילוכים ידנית ומציע ביצועים פושרים למדי, אך מדובר במנוע 3 צילינדרים מעולה (שכמעט אינו רועד בסרק) וחסכוני מאוד. השני משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מיושנת עם 4 הילוכים והוא צפוי להיות מוחלף בגרסת מוגדשת טורבו של מנוע ה-1.2 ליטר הבסיסי. לצידן מוצעת גם גרסת ה-GTi של פיג'ו 208. מדובר בגרסה ספורטיבית ונאה עד מאוד של ה-208, שמצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו עם 200 כוחות סוס. ממש כמו ה-GTi המיתולוגיות היא מחזירה את ההנאה לנהיגה ומציעה שפע של קסם לצד נוחות נסיעה סבירה לחלוטין. זאת אחת מהסופר-מיני החמות הטובות ביותר בקטגוריה, נכון לרגע כתיבת שורות אלו בכל אופן. יש לה היגוי מיידי, כמעט תזזיתי, ותחושה שמזכירה מאוד את ההוט-האצ' של תור הזהב משנות ה-80 וה-90. זה עוד יותר נחמד שגם הגרסאות הרגילות והשגרתיות מאוד של פיג'ו 208 נהנות ממשהו מאותה תחושה תזזיתית ומרגישות ספורטיביות למדי, ממש כמו שסופר-מיני צרפתית מבית פיג'ו צריכה להרגיש. קצת חבל שרמת האבזור הבסיסית היא יותר מדי בסיסית, אחרי הכל התרגלנו כבר לקבל מערכת מולטימדיה או כיוון מראות חשמלי גם בדגמי הבסיס של המתחרים.
התנהגות כביש; גרסת ה-GTi הנהדרת;
ביצועי מנוע ה-1.2 ליטר; אבזור ברמת הבסיס;
בטעם של פעם
: אוטו מפתיע לטובה תת דגם:1.2 Access
המלצה -גילוי נאות קטן האוטו אצלי רק כחודשים ,מנוע טוב תאוצות לא רעות, תאוצות טובות למנוע 1.2 (לא מוגדש)גם במהירויות הגבוהות , צריכת דלק נמוכה ממוצע של 17 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת כולל עירונית בירושלים ,ופקקים בשער הגיא...ה,לסיכום מופתע לטובה עד כה
לחיוב -
לשלילה - מרעיש קצת יותר מהרגיל בהילוכים הנמוכים,המנוע קצת לא הרמוני במהירויות הנמוכות מאוד (מהלכים ראשון שני)
: הרבה דברים מיותרים, אין דברים בסיסיים תת דגם:1.6 אוטומט Active
המלצה -מאוכזב שקניתי את הרכב.
לחיוב - לוח תאורת שעונים מפואר ונוח, כסא אורטופדי לנהג, כפתור "ספוט" המאיץ את מהירות הרכב.
לשלילה - כבר שבועיים מאז שקניתי את הרכב ואף אחד: לא היבואן ולא המסוך המורשה פיג'ו לא יודעים לומר לי כמה לחץ אויר צריך לנפח בצמיגים. בתוית בדלת הנהג לא צויין לחץ במידות ישראליות. בושה! גם מכסה תא דלק אי אפשר לפתוח מתוך קבינה. אין ידיות אחיזה לנוסעים בסלון.
סקירה ראשונית על פיג'ו 208 החדשה
גילוי נאות קטן האוטו אצלי רק כחודשים ,מנוע טוב תאוצות לא רעות, תאוצות טובות למנוע 1.2 (לא מוגדש)גם במהירויות הגבוהות , צריכת דלק נמוכה ממוצע של 17 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת כולל עירונית בירושלים ,ופקקים בשער הגיא...ה,לסיכום מופתע לטובה עד כה
מרעיש קצת יותר מהרגיל בהילוכים הנמוכים,המנוע קצת לא הרמוני במהירויות הנמוכות מאוד (מהלכים ראשון שני)
מאוכזב שקניתי את הרכב.
לוח תאורת שעונים מפואר ונוח, כסא אורטופדי לנהג, כפתור "ספוט" המאיץ את מהירות הרכב.
כבר שבועיים מאז שקניתי את הרכב ואף אחד: לא היבואן ולא המסוך המורשה פיג'ו לא יודעים לומר לי כמה לחץ אויר צריך לנפח בצמיגים. בתוית בדלת הנהג לא צויין לחץ במידות ישראליות. בושה! גם מכסה תא דלק אי אפשר לפתוח מתוך קבינה. אין ידיות אחיזה לנוסעים בסלון.
עם ה-208 מקווה פיג'ו לחזור למקורות ולמשוך את לקוחות המותג המסורתיים, שהפכו את ה-205 וה-206 לדגמים הנמכרים ביותר של היצרנית. האם הצליח להם קצת יותר מידי?
הגרסה הספורטיבית של פיג'ו 208 החדשה אמורה להחזיר עטרה ליושנה ולהיות ספורטיבית ומתנהגת לפחות כמו ה-205GTi המיתולוגית.
הסופר מיני החדשה של פיג'ו מגיעה לישראל עם מבחר של שני מנועים ושתי תיבות הילוכים. מחיר - החל מ-86 אלף ש"ח.
מצטרפות אל במוו סדרה 3 החדשה ומאזדה CX-5 שנבחנו לאחרונה אצל ארגון ה-euroNcap.
גרסת הראלי של פיג'ו 208 משדרגת את הספק המנוע של ה-208 לכדי 185 כוחות סוס ומוסיפה תיבת הילוכים חדשה.
הצצה ראשונה אל דגם הקונספט של ה-GTi הבאה מבית פיג'ו. האם פיג'ו ה-208GTi החדשה תחזיר עטרה ליושנה?
במהלך 2012 תושק פיג'ו 208 – מחליפתה של ה-207 היוצאת. האם תשחזר את הצלחתן של ה-205 וה-206?