תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילק CTS
  • קאדילק CT5 נחשפת במלואה

    קאדילק CTS

    במסגרת תערוכת ניו יורק חושפת קאדילק את הפרטים המלאים אודות ה-CT5 החדשה. מנועי 2.0 ו-3.0 ליטר טורבו, עשרה הילוכים ונהיגה אוטונומית בכביש מהיר

    • 17-04-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    כחלק מאסטרטגיית השמות החדשה של קאדילק, מחליפת ה-CTS, שנחשפה לראשונה לפני כחודש, תיקרא CT5. כעת, במסגרת תערוכת ניו יורק שתיפתח לקהל הרחב ביום שישי הקרוב, חושפת היצרנית את מלוא הפרטים אודות המתחרה שלה לסדרה 5 של במוו ומרצדס E קלאס.

    ה-CT5 לוקחת צעדים די גדולים מהמכונית אותה היא מחליפה, בעיקר בתחום העיצוב. בניגוד ל-CTS שעוצבה על טהרת ה"סדאן יוקרתית אמריקאית", ה-CT5 מקבלת עיצוב הרבה יותר אתלטי עם תצורת "פאסטבק" שמכתיבה ישבן קצרצר וגג משתפל. החדשות הרעות בהתייחס לזה הם שפתח הטעינה של תא המטען הצטמק משמעותית, שכן התצורה היא עדיין 4 דלתות ולא 5 דלתות כמו במכוניות דוגמת סקודה סופרב.

    קאדילק CT5

    בכל הנוגע לטכנולוגיה, הצעד הגדול הוא קדימה ולא בהכרח הצידה מה-CTS. ה-CT5 תקבל את מערכת ה"סופר קרוז" של קאדילק, שתהפוך אותה למעשה לאחת המכוניות הראשונות בקטגוריה שלה (ובכלל) שמאפשרות נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ללא שום צורך בהתערבות הנהג. זאת בניגוד למכוניות אחרות, שדורשות מהנהג להחזיר את הידיים להגה לאחר מספר שניות.

    על הנעת ה-CT5 יהיו אחראים שני מנועים, שניהם יעבירו את הכוח לגלגלים האחוריים (או לכל הארבעה כאופציה) דרך תיבת הילוכים פלנטרית עם עשרה יחסי העברה. שהיא - יחד עם התיבה של פורד - תיבת ההילוכים בעלת מספר המהירויות הגדולה ביותר בעולם במכונית נוסעים (לא, התיבה הרציפה-פלנטרית המשולבת של לקסוס לא נחשבת).

    קאדילק CT5

    המנוע הראשון מגיע בתצורה המוכרת מדגמים אחרים של קאדילק - 2.0 ליטר בעל מגדש טורבו דו-שלבי (טווין סקרול), אלא שכאן הוא חלש יותר מההיצע הנוכחי ומפיק 237 כ"ס ו-35.7 קג"מ בלבד, זאת כאשר דגמים נוכחיים של קאדילק מפיקים היום עד 272 כ"ס ו-41 קג"מ מאותו נפח. גם המנוע השני לא זר לקאדילק - 3.0 ליטר בנזין בתצורת V6 עם שני מגדשי טורבו. הוא יותקן בגרסאות היקרות יותר של ה-CT5 ויפיק 335 כ"ס ו-55.3 קג"מ. באופן מפתיע משהו, גם כאן מדובר בירידה דרסטית למדי בהספק מ-420 כ"ס ו-59.4 קג"מ, אולם כאן גם מדובר בירידה משמעותית בנפח המנוע מ-3.6 ליטר ל-3.0 כאמור.

    ואיך הירידה הזו בהספקים לצד תיבת הילוכים חדשה ומהירה יותר משפיעים על הביצועים? שאלה מצוינת, שקאדילק לא עונה עליה ולא משחררת נתוני ביצועים. מה שכן אפשר להגיד, זה שה-CT5 כבדה מה-CTS ב-20 ק"ג (בדגם הבסיסי).

    לגבי שאר הפרמטרים, ה-CT5 די מיישרת קו עם המקובל בקטגוריה - היא מציעה חבילת ספורט עם בלמים ובולמים אחרים ונגיעות עיצוב, בורר מצבי נהיגה, מסך 10 אינץ' מרכזי, חישוקי 19 אינץ', תאורת לד מלאה, כמה אלפי רמקולים שמפוזרים בכל פינה בתא הנוסעים, הנעה מרחוק שתפעיל - בהתאם לטמפרטורה החיצונית - את חימום ההגה וחימום או קירור המושבים האופציונלי ועוד.

    קאדילק CT5

    מבחינת מידות, ה-CT5 אינה שונה מהותית מה-CTS. היא קצרה ב-4 ס"מ (492.4 ס"מ), אך רחבה ב-5 ס"מ (188), בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-3.8 ס"מ (294.7) וגובהה זהה לשל ה-CTS (145). בהתאם למידות שנותרו ללא שינוי ובסיס הגלגלים שצמח, תא המטען קטן בפער משמעותי, עם נפח של 337 ליטר לעומת 388 בדגם הנוכחי.

    ה-CT5 תהיה זמינה בארצות הברית בסתיו הקרוב, והיא תגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

    קאדילק CT5

    dddd