תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • מסכמים - 8 חודשים עם מרצדס E350e

    מרצדס E קלאס

    גיל מסכם 8 חודשי אחזקה של מרצדס E350e פלאג אין היברידית. למה רק 8 חודשים? כי החיידק היה יותר מדי חזק

    • 08-07-2018
    • מאת: גיל שנער | צילום: גיל שנער, יצרן

    אתחיל מהסוף. הרכב הזה מושלם למי שכל יעודו זה להגיע מנקודה אחת לשניה בצורה השקטה והנוחה ביותר.

    הרכב נאה למראה מבחוץ ונאה מאוד מבפנים. יש לו את כל הפיצ'רים שמישהו צריך, וכשנוסעים על חשמל אתה מנותק מהעולם עם יכולת שיכוך מהמורות קרובה למושלמת. בטח ביחס למחיר.

    למי שלא מכיר את הרכב, למרות שהוא נבחן פה באתר, מדובר על גירסת הפלאג-אין הייבריד של מרצדס E קלאס. מנוע בנזין בנפח 2 ליטר עם 211 כ"ס ומנוע חשמל עם 87 כ"ס. כוח משולב של 280-286 כ"ס (באתרים שונים ראיתי מספרים שונים). טווח הנסיעה החשמלי שלו הוא כ-21 ק"מ אפקטיביים ועוד כ-10 ק"מ אם אתה ממש מלטף את דוושת ההאצה בעדינות רבה.

    כלומר, בשלושת רבעי ה"טנק" של החשמל, במצב נהיגה קומפורט, הרכב תמיד ינסה לנסוע על החשמל כמה שיותר. רק לחיצה חזקה יותר על דוושת ההאצה או נהיגה במהירות העולה על 130 קמ"ש תכניס את מנוע הבנזין לפעולה. ברבע ה"טנק" האחרון, הרכב יתנהג כמו רכב היברידי לכל דבר ועניין ויעבור למנוע החשמל רק בעזיבת דוושת ההאצה מתחת למהירות של 130 קמ"ש או לטיפה ממש עדינה שלה.

    שלושה מצבי טעינה יש לרכב. האחת כשנוסעים במצב ספורט או ספורט פלוס ומנוע החשמל נטען בכל האטה או עצירה. השנייה כששמים את הרכב על מצב טעינה. במצב זה מנוע החשמל יטען כל הזמן עד אשר מוציאים אותו ממצב זה או עד שהוא טעון במלואו. השלישית היא כמובן ההטענה מהקיר. בחודשיים הראשונים לא הייתה לי עמדת טעינה והצריכה הממוצעת של הרכב עמדה על 8 ק"מ לליטר. בששת החודשים שאחרי הצריכה ירדה ל-13-14 ק"מ לליטר. בהחלט חסכוני, ויש לי רגל כבדה על הגז.

    הנסיעה הכי ארוכה שעשיתי היתה מהרצליה לירושלים עוד בתקופת ההרצה. אמרו לי שעליות ירושלים זה לא טוב להרצה. אז אמרו. הרכב לא התאמץ כלל וסיים את המשימה בקלילות. מעבר לכך נסיעות יומיומיות  לעבודה (8 ק"מ לכל כיוון) ומשם לאכול בצהריים.

    מבחינת עלויות אז כמובן הביטוח יקר (לי במיוחד, בעקבות תביעה גדולה). אני שילמתי 13.5 אלף עבור ביטוח מקיף. אילולא התביעה, קיבלתי גם הצעה של 10,000. יקר אבל לא חריג ביחס למחיר. טיפולים הרכב לא עבר כי הוא נמכר עם 9000 ק"מ כאשר הטיפול הוא כל 20,000.

    במהלך הזמן היו כמה תקלות/תיקונים. מחלה ידועה של מרצדס זו נורת ה-check engine שהסנסור שלה רגיש מאוד. היא נדלקה פעם אחת ברכב הזה ללא ממצאים חריגים. ב-45A בה החזקתי בעבר, היא גם נדלקה פעמיים שלוש. הציר של דוושת ההאצה התמלא באבק, מה שגרם לה לחרוק. אמנם היה קשה לשחזר את זה במוסך אך כשהצלחתי הם מצאו את הגורם בקלות וניקוי עם ריסוס של חומר סיכה פתר את הבעיה בקלות.

    דבר נוסף שקרה הוא התנתקות של כיסוי דלתית הדלק. פתאום באמצע נסיעה שמעתי רעש וכשהחנתי את הרכב בבית ראיתי שרק השלד השחור של דלתית הדלק נמצא. מעליו אמור להיות כיסוי פלסטיק בצבע הרכב והוא לא היה שם. במוסך חקרו וגילו שמישהו עשה נזק. יכול להיות שמישהו לחץ עליו בכוח וזה מה שגרם לשבר של הציר. העלות לכיסוי פלסטיק חדש כזה ועבודה הייתה - אתם יושבים? - 1500 ש"ח!!

    אז למה למכור? כי אני לא אחד שכל יעודו להגיע מנקודה אחת לשניה בצורה השקטה והנוחה ביותר. חשבתי שאוכל ל"עבור צד" למשך שנתיים שלוש אבל לקח לי בדיוק חודש להבין שלא.

    לסיכום אומר שהרכב בהחלט מומלץ למי שהממון בידו. יש לי רק דברים טובים לומר עליו. אמנם היו מספר תקלות אבל שום דבר שאמור למנוע ממישהו לרכוש את הרכב.

    יש לכם שאלות לגיל? רוצים לספר לנו מה אתם חושבים על ה-E קאלס שלכם? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd