Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות בפג'ו 306 - כולל פתרון (הרבה תמונות).


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כצפוי , צרפתייה חדשה , בעיות חדשות.

 

ה-306 החלה לפתח סימפטומים מדאיגים של התחממות. כל עוד המזגן דולק , החום יציב על כ-90 מעלות , עם פזילה לכיוון ה-100 מדי פעם.

 

ברם , כאשר המזגן לא פועל , מייד נרשמת עלייה לכיוון ה-105 מעלות ואף צפונה (לא יודע כמה , בשלב הזה כיביתי את המנוע. מספיק לי צרפתייה אחת עם אטם ראש גמור :? ).

 

קצת התעסקות - הביאה את התוצאות הבאות :

 

1. כאשר המזגן עובד , יש רעש מכיוון הוונטה. כאמור - כמעט אין התחממות חריגה.

2. כאשר המזגן לא עובד , המאווררים לא נכנסים , NO MATTER WHAT. אם לא הייתי מכבה את המנוע ,זה היה נגמר רע (בעצם תלוי מאיזה צד מסתכלים. לז'אן חלפים ולמוסכניק הנבחר זה לא ממש רע...).

3. כדי לבודד את התקלה , ניתקתי את הקונקטור מהחיישן בצבע חום (נמצא בד"כ ליד בית התרמוסטט) - שהוא החיישן המספק פיקוד דרך יח' הביטרון - למאווררים. הניתוק הזה (בניגוד ליוניט חום מהסוג הישן שהיה נמצא ברדיאטור , אותו היה צריך לקצר כדי להפעיל מאוורר) גורם לביטרון להעביר את המאווררים למצב LIMP HOME (כלומר : צליעה הבייתה) , ולהפעיל את המאווררים על מהירות גבוהה , כאמצעי ביטחון במקרה של קרע בחוטים וכו'.

הניתוק גרם למאוורר להתחיל לעבוד בעוצמה גבוהה, הטמפ' ירדה לכ-80 מעלות וסירבה לעלות.

 

המסקנה עד כאן - מערכת הקירור תקינה (רדיאטור,תרמוסטט, צנרת , מעברים במנוע), הבעייה במערכת המאווררים או בפיקוד אליה.

הלאה - הסרה של מעטה הפלסטיק בקדמת הרכב (במכוניות אחרות זהו הגריל) הראתה שרק מאוורר אחד מתוך השניים עובד , ורק במהירות גבוהה. הן בהפעלת מזגן והן כאשר הקונק' החום מנותק.

כאשר שיחקתי עם המאוורר השני , הוא התחיל פתאום לעבוד , אבל דרד'לה. בקושי בקושי מסתובב.

 

כאן אפשר לראות את מבנה מערכת האוורור , אצלי השמאלי סירב לעבוד.

motors.jpg

 

כאן מצאתי את האתר הבא , שמסביר בצורה נהדרת כיצד עובדת מערכת האוורור בפז'ו הזו ::

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/electric/ac306/coolfan2/fanop1.htm

 

ממבט בסכימה של מצב המערכת במהירות נמוכה :

lowspeed.jpg

 

ואח"כ במהירות גבוהה :

 

hispeed.jpg

 

 

הגעתי למסקנות הבאות :

1. במצב מהירות נמוכה - שני המאווררים עובדים בטור. מקבלים הזנת מתח אחת. דבר זה מונע את הצורך בנגד מהירויות , כיוון שההתנגדות המשותפת לשני המנועים גבוהה יותר וגורמת להם לעבוד יותר לאט ,אך מנגד - כמו כל מעגל חשמלי טורי - אם רכיב אחד לא עובד , כל המעגל מושבת.

2. במצב מהירות גבוהה (כמו במצב LIMP HOME, בו הקונקטור החום מנותק) - כל מאוורר מקבל הזנת מתח נפרדת. לפיכך ייתכן שמאוורר אחד יעבוד והשני לא.

 

החשד הצטמצם לשלוש אפשרויות:

 

1. מנוע המאוורר השני (שמאלי). אם הוא גורם לנתק - גם המאוורר השני לא יעבוד במצב מהירות נמוכה . לעומת זאת - במצב מהירות גבוהה - המאוורר הימני יקבל הזנת מתח עצמאית ויעבוד - מה שקורה אצלי.

2. הארקה לא תקינה במאוורר השמאלי (מסומן בצהוב בשרטוט המהירות הנמוכה) , אין סגירת מעגל , במהירות נמוכה המאווררים לא יעבדו , במהירות גבוהה - כמו קודם , הימני יעבוד.

3. הביטרון (יח' הפיקוד של המאווררים. מערכת ממסרים מתוחכמת משהו) לא תקין. סיכוי קלוש מאוד כי המאווררים כן מופעלים במצבים מסויימים , אבל קיים.

 

התחנפתי אל אשתי מאז אתמול , וקיבלתי פס לצאת לעבוד על האוטו. מייד תמונות והסברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

pshhh

 

great job

and very detailed explaination

* צריך לבצע תמיד ברמה גבוהה יותר מאחרים זהו סימן ההיכר של מקצוען אמיתי

* המקום היחידי שבו הצלחה מופיעה לפני עבודה קשה הוא במילון

* ברגע שאתה מתחיל לדבר על מה שתעשה כשתפסיד, הפסדת

* אל תשקיע בהירהורים על העבר, אך אל תשכח אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.

 

ניגשים לאוטו.

 

הגישה , כצפוי ממיטב תוצרת צרפת , קלה ומיידית , כלומר - פירוק חצי מהאוטו כדי להגיע אל המאוורר המסכן (הארקה נבדקה , לא נמצא חשוד מיידי).

 

זה עובד ככה:

כדי להגיע למאוורר צריך לפרק את הכיסוי הפלסטי , ואז רואים אותו. כמו נרות חנוכה , לראותם בלבד.

אח"כ , אם ממש רוצים , צריך לפרק את מסיכת החזית , אבל בשביל זה צריך קודם לפרק את הפנסים .

 

זה לא נגמר , יש אמנם את פסי הפלסטיק מתחת לפנס שיוצאים די מהר (עם שיניים שבורות כמובן ,אבל ללא ברגים) , אבל אח"כ צריך להוריד פגוש , כי המסיכה מתחתיו.

 

כדי להוריד פגוש צריך להוריד את הבטנה של הכנף.

בשני הצדדים.

ובצד שמאל גם את מיכל המים של השפריצר.

ואם רוצים לבדוק את הביטרון , אז גם חייבים לפרק ביטנה , תיכף תראו איפה תקעו אותה אוכלי הצפרדעים.

 

כמובן שבשביל זה חייבים לפרק גלגלים , ליפט אצל המקצועיים , בוקים אצל חאפר כמוני.:roll:

 

אחרי שמפרקים הכל ניתן לגשת , אבל אז צריך לפרק את מסגרת הפלסטיק - מה שאומר להוציא גם את רדיאטור המזגן וגם את הרדיאטור של קירור המנוע ממקומם.

 

תענוג.

 

התחלנו :

 

קודם כל מפרקים בטנה

 

בורג מתחת לכנף , ליד הדלת הקדמית (טורקס T20)

Pug306_cooling_031.jpg

 

עוד שניים ליד הפגוש

 

Pug306_cooling_030.jpg

(הרטיבות היא לא נזילה מהרדיאטור , זה אני השתנתי מפחד כשהבנתי את גודל העבודה).

 

ושלושה קליפסים אותם יש לפרק (נדיר שהם יוצאים שלמים , הפעם הצליח לי)

Pug306_cooling_029.jpg

 

ו....יצא הגזר

 

Pug306_cooling_028.jpg

 

(הקליפר בפינה הימנית התחתונה לא שייך לענייננו , הוא סתם קפץ לביקור והתעניין בנעשה).

 

כשבגרוש היה חור , וחזית האוטו הייתה שלמה (גם צלחת הבלימה היא חלק מקהל הצופים).

 

Pug306_cooling_027.jpg

 

אם תשימו לב לכלים המפחידים על גדר הבטון , תבינו מדוע הסכימו הפנסים והפלסטיק בחזית להיפרד ממקומם

 

Pug306_cooling_021.jpg

 

הגישה לפגוש נחבאת אל הכלים , במקרה שלנו הכלי הוא מיכל המים של השפריצר , חייב לרדת קודם

 

Pug306_cooling_025.jpg

 

 

הוא לא יוצא. נחשו למה ? כמובן , למיכל יש פיה , מתפרקת בסיבוב

 

Pug306_cooling_026.jpg

 

 

פגוש ירד , אפשר לגשת אל המסיכה

 

Pug306_cooling_020.jpg

 

במרכז התמונה (משמאל לעיגול הלבן שתופס את הפגוש לכנף) , ניתן לראות את מיקומו הגאוני של הביטרון , כ"כ קל להגיע (NOT). :?

 

כך נראה הביטרון אחרי שפורק ממקומו.

 

Pug306_cooling_019.jpg

 

על הדרך , לפני המאווררים , שטפתי את חיבורי הכנפיים לגוף הרכב , היו מלאים שאריות עלים ואדמה, מה שמבטיח ריקבון מתישהו.

 

Pug306_cooling_023.jpg

(הרכב חנה כנראה מתחת לברושים ואורנים. הוצאתי שקית סופר מלאה עלים וג'יפה מאיזור מנוע המגבים ומתריס כניסת האוויר הטרי בהזדמנות קודמת , כאן בתמונה מנוע המאווררים והמנגנון)

 

Pug306_cooling_024.jpg

 

 

 

אחרי הנקיון , ופירוק מסיכת החזית (הפח השחור. לא אתה , יאשה) , מפרידים את הפלסטיק שמחזיק את המאווררים מהרדיאטורים

 

Pug306_cooling_016.jpg

 

 

סוף סוף אפשר להתחיל עם התקלה , עד עכשיו זה היה רק ה"בקרוב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקב מפגש (כפול) אקראי לחלוטין עם חתולי רחוב, נאלצתי פעמיים להחליף את המאווררים.

 

השאלה שלי אליך, מר שמר המעונב, היא : האם זה נכון שחייבים להחליף את שני המאווררים יחד ולא בבודדת ?

 

הכוונה היא למניפות עצמן ולא לכל שאר העסק (מסגרות/בקרות/מנועים/חוטים/שאריות רקמת חלתולים/וכו')

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר שלום!

 

הייתי רוצה שתיתן את דעתך, כמה היה התשלום של בעל הרכב ,למוסך לפי דרך הפעולה שלך.

לפי שעתון היצרן כ-180 ש"ח לשעת עבודה.

נתי

נתי קובלנץ

מיתחם נמל ת"א מ1950

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת בדיחה?

האמת הבנתי רק לפני כשבוע למה מתכוונים כשאומרים שצריך לפרק חצי אוטו בשביל משהו.

מצאתי ברנו קליאו שהמיכל מים מלוכלך. ניסיתי לראות איך להוציא אותו, בסוף לא הוצאתי. בשביל להוציא אותו היה צורך בלפרק מגבים(להוציא אותם) להוציא את כל הפלסטיקה ליד הקיר אש וגם אז יש גישה מחורבנת. צרפתים...

 

למה כדורסים חתול צריך להחליף את שניהם?

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

nko, מנסיון שלי לפחות, אתה יכול לקבל הצעות מחיר שונות לחלוטין אפילו בין מוסכים באותו רחוב.

 

הבדלים של מאות שקלים לפעמים.

 

תתפוס קו מוסכים באיזור מגוריך ותעשה סקר שוק.

לי לקחו על החלפת שתי מניפות ושני מנועים כ-800 ש"ח כולל עבודה, מע"מ ואולי גם מס אשכנזים :-P (למרות שאני לא), לפני מספר חודשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה כדורסים חתול צריך להחליף את שניהם?
חתול אחד הורס את המאוורר הימני.

מילא, הכל עוד דופק אז לא נורא.

 

אבל כשהחתול השני הורס גם את המאוורר השמאלי, זאת כבר בעייה.

מנסיוני מכוניות צרפתיות לא מרגישות בנוח ללא מערכת קירור תקינה לחלוטין. זה קיק שלהן.

 

מכאן נובעת התשובה לשאלתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר שלום,

 

קודם כל סחתיין על ההשקעה והזמן שהקדשת.

ברשותי 106 אומנם בלי מזגן אבל חום המנוע שלה פועל בדיוק כפי שאתה טוען.

משמע, בעמידה המאוררים נכנסים לפעולה וחום המנוע עומד על 90 מעלות אולם בנסיעה רגילה החום עולה לאיזור 95-100 מעלות ובנסיעה מאומצת וחזקה החום מגיע עם ל105 למיטב ידיעתי זה מצב תקין לגמרי שמתוכנן ע"י היצרן תיכנן מראש את הביטרון (מה זה השם המצחיק הזה?) לפעול כך.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנשאר לעשות הוא לחבר את המנוע ישירות למצבר , כדי לבדוק אם הוא עובד.

 

אם הוא עובד, הבעייה בהארקה , או (אולי, אולי,אולי) בביטרון.

 

חיברתי.

עובד.

לאט.

סיבבתי אותו לאותה פוזיציה בה הוא מורכב באוטו.

לא עובד.

יימח שמו.

נתק במנוע המאוורר.

מחר אשתי צריכה את האוטו - אם לא - רבים סיכויי לבלות את שאר החג תלוי בתור קישוט בסוכה.

מאיפה לעזאזל אני מביא מנוע כזה באמצע החג ? DAMN. :evil:

 

אה , במקרה הכינותי מראש ZX.

גם לה יש שני מאווררים. למיטב זכרוני הם דומים עד זהים.

 

אה , זו לא ה-ZX שלי.

זו ה-ZX הזו (בעצם ,הייתה זו. עכשיו היא בארגזים):

396_9638.jpg

ריצה מהירה (טוב , לא ממש , נסעתי לשם. במזדה. הדבר היחיד שלא מתקלקל בצי הרכב המשפחתי :? ).

מאווררים ? יש. שמים אותם ליד זה של ה-306.

בינגו !!!

מתאים.

זהה אפילו.

פאק רציני מאוד של אנשי הרכש ב-PSA. איך אפשר לעבוד עם אותו ספק פעמיים ?

 

פירוק זריז של מנוע המאוורר (כן אביעד ,אני יודע שלא רציתי למכור לך את המאווררים בטענה שהם עושים שמיניות. הם באמת עשו. אז פירקתי את המניפה מהמנוע (כמובן שהייתי צריך להבין קודם שהבורג המקבע את העסק הוא עם הברגה הפוכה) , והלבשתי את המניפה מה-306. הפסיק לעשות שמיניות).

 

בדיקה עם מתח ישיר למצבר , הרכבה זריזה - ולבדיקה (כאן תפסתי תאילנדי שעובד בחקלאות במושב כדי שיחזיק את המאווררים כאילו-במקומם).

 

Pug306_cooling_015.jpg

 

עובד.

הרכבה בסדר הפוך , מסיכה במקום , מניע ,נותן לרכב להתחמם , 92 מעלות.

מהירות נמוכה עובדת.

שני המאווררים.

 

א-מחייע.

עוברת דקה , 87 מעלות.

המאווררים נכבים.

עוד סבב זהה. פיקס.

מוודא שעכשיו שניהם עובדים עם מזגן , במהירות נמוכה.

 

ניתוק נוסף של הקונקטור החום , לוודא ששניהם עובדים במהירות גבוהה

 

Pug306_cooling_018.jpg

 

 

עובד פ33ה.

 

הכל פיקס, הרכב שכח שאי פעם התחמם.

 

זהו בערך.

עד לפירוק הבא (כרית אוויר , נורה , לא שכחתי).

 

חג שמייח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Pug306_cooling_016.jpgאני מתכוון לרגליים.

מעבר לכך סקירה מעניינת.

באשר לרכב צרפתי: 1. אם זה כל-כך גרוע, אז..?

פתחת מכסה מנוע של רכב אמריקאי חדיש הקופץ כמו תייש יפני? פעם הייתי יושב על הכנף של דארט ומכוון שסתומים עם מנוע עובד.

לפחות הצרפתים עקביים, הרבה נוחות , בטיחות וצפיפות מכנית.

אה, כל הכבוד לרגליות.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...