Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עזרה: הכוונה והבהרת תהליך קניית רכב משומש (ספורטאז' אורבן 1.6)


tawwy2

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,
אני רוצה לקנות ספורטאז' אורבן 1.6 2017 (הפורום ממליץ יותר על 2.0 אבל הוא מחוץ לתקציב שלי כרגע), לדוגמה: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/0bz23klu?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=platinum&location=1&pagination=1

זאת פעם ראשונה שאני קונה רכב משומש, מה התהליך?
לבדוק דוח סליקה לרכב - על סמך איזה תוצאות פוסלים רכב?
בדיקת רכב לפני קנייה - איפה לבדוק? ושוב, על סמך מה פוסלים רכב בכללי? ועל סמך מה פוסלים ספורטאז' אורבן 1.6?
נניח המוכר (סוכנות או פרטי) מתחייב שהרכב תקין לפני הבדיקה, ומתברר שלא, מי מחוייב לשלם על הבדיקה?

כשקונים דרך סוכנות (מגרש) כמו שבמודעה:
- איך יודעים שאפשר לסמוך על המגרש?
- כשרשום כולל בדיקה מלאה, מה הכוונה לתיקון אחרי בדיקה? המגרש לא מבצע בדיקה מראש? על חשבון מי הבדיקה? האם הבדיקה במכון ניטרלי או דרך המגרש?

תודה מראש לעונים, אני מבולבל

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דו״ח סליקה הוא רק מסגרת, אם מדווח על נזקים צריך לבקש מהמוכר תעוד הנזק והתיקון. כמוכן להביא בחשבון שלא כל תאונה מדווח בדו״ח הסליקה - תיקונים שבוצעו על חשבון גורם שאינו חברת ביטוח (למשל הבעלים או חברת ליסינג) לא יופיע בדו״ח. כמוכן בשנת 2017 לא כל חברות הביטוח כבר הצטרפו למרכז הסליקה כך שלא כל התשלומים של חברות ביטוח יופיעו בדו״ח. לכן בדו״ח הזה צריך להתיחס למה שמופיע בידיעה שייתכנו חסרים.

 

בדיקת רכב - במכון ייעודי. אם תספר איפה אתה גר או היכן נמצא הרכב יהיה יותר קל להדריך אותך.

 

תשלום תמורת הבדיקה - על חשבון הקונה.

 

מגרשים - יש 3 סוגים: מגרשי ליסינג - מוכרים רכבים יוצאי ליסינג. מגרשי יבואן - מוכרים רכבים שהתקבלו בעסקות טרייד אין. שני סוגי מגרשים אלה יחסית אמינים, אם כי יש להיות מודע לחסרונות, להיות חשדן ולבדוק היטב כל מועמד. מגרשים ״פרטיים״ מהסוג של ״משה רכב חלומות״ - שומר כספו (ונפשו) ירחק.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחיל מדבר פשוט - תיעוד הטיפולים.

אם אין תיעוד / חסר/ איחורים בטיפולים - תפסול את הרכב. 

הדגם הזה צובר בוצה,  יותר מאשר במנוע 2.0 ( זאת הסיבה להמלצות בפורום על מנוע גדול).

זה גורם לצריכת שמן וכתוצאה מכך הרס ממיר קטליטי ובסופו של דבר גם של המנוע. התיקונים יקרים להחריד.

דגם 1.6 אטמוספרי הייתי לוקח בחשבון רק אם טופל כל השנים במוסך מורשה קיה כל 15 אלף קילומטרים או שתמצא צדיק שהחליף שמן מנוע עוד לפני כן.

נגיד, רכב שנסע מעט, פחות מ 15 אלף קילומטרים בשנה, אבל נכנס כל שנה לטיפול ( כנדרש).

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המענה המפורט.
אני שואל מחוסר ידע ובורות בתחום, כמו שהזכרתי, זאת הפעם הראשונה שאני קונה רכב משומש.
ההמלצות האלו נכונות לכל הרכבים? ללא קשר ברמת האמינות שלהם?
אני קצת מבוהל עכשיו, ננחי ובדקתי רכב ויצא שהכל תקין, אבל אין היסטוריה מתועדת של טיפולים, עדיין לפסול?
ומה בנוגע לרכב שבמודעה: https://www.yad2.co.il/vehicles/item/0bz23klu?opened-from=feed&component-type=main_feed&spot=platinum&location=1&pagination=1 :
הסוכנות/מגרש מתחייב ל: אחריות שלדה, מנוע וגיר (3 חודשים) • ספר טיפולים מלא • טופל במוסך מורשה בלבד • בדיקה מלאה.
נניח ובאמת יצא בבדיקה (מטעמי) שהרכב תקין, ושבאמת הטיפולים היו בזמן, יש סיבה אז לא לקנות אותו?

עריכה אחרונה על ידי tawwy2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית רכב כזה הייתי מחפש מאדם פרטי.

המגרש היחיד שהייתי נכנס בכלל,  זה טרייד מוביל ( טרייד אין רשמי של קיה ). מהמודעה שצירפת  לא הצלחתי להבין, איזה מגרש מוכר את הרכב. 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבקש לעשות נסיעת מבחן, ה 1.6 יותר "עצל" בתאוצות ולכן עדין את מנוע ה 2.0.

ישנן בעיות ספציפיות לדגם הספורטאז שהן דשבורד קידמי שנוטה להיסדק - צריך לבדוק אם יש סדקים או שברים או אם הוחלף.

פנסים קידמיים - היה ריקול שקט של החלפת פנסים לוודא שאכן הוחלפו (בלי ההחלפה הרכב לא יעבור טסט), וגם אחרי ההחלפה ישנה תופעה של אדים בתוך הפנסים שהוחלפו - בעיקר קורה אחרי שטיפה או בגשם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספורטאז 1.6 לא מוצלח.

תוסיף לרשימה גם מעבה פנימי של המזגן לא משהו ש 6-8 אלף שקל לא פותרים.

אני כתבתי בעבר שלדעתי הספורטאז לא מזדקנת יפה כולל קילופי צבע מחלקי פלסטיק הפנימיים החיצונים והניסיון שיש לגיסי עם הרכב הזה (שאגב גם מרגיש חלוש)

תרד בשנתון ולך על 2.0 אם אתה מתעקש על שנתון חדש יותר יש לך ASX שהיא תמורה טובה לכסף ומאוד אמינה (כולל הזדקנות מצויינת של הפלסטיקים) 

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, vladclar כתב:

אני אישית רכב כזה הייתי מחפש מאדם פרטי.

המגרש היחיד שהייתי נכנס בכלל,  זה טרייד מוביל ( טרייד אין רשמי של קיה ). מהמודעה שצירפת  לא הצלחתי להבין, איזה מגרש מוכר את הרכב. 

איציק רכבים, לא נראה שזה מגרש טרייד של יבואן או חברת ליסינג .

https://www.yad2.co.il/vehicles/agency/3244158/cars?yad2_source=showcontacts&manufacturer=48

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • מעניין 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישלי הרגשה שבדיוק בשביל אנשים כמוך ( וזה לא דבר רע, כל אחד והאופי שלו) כדאי להיעזר בשירותי של מתווך רכב, הכסף שתוציא על היעוץ יחזור אליך בצורת רכישה טובה יותר מאשר ( כנראה) תעשה לבד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, סולל הדרך כתב:

ספורטאז 1.6 לא מוצלח.

תוסיף לרשימה גם מעבה פנימי של המזגן לא משהו ש 6-8 אלף שקל לא פותרים.

אני כתבתי בעבר שלדעתי הספורטאז לא מזדקנת יפה כולל קילופי צבע מחלקי פלסטיק הפנימיים החיצונים והניסיון שיש לגיסי עם הרכב הזה (שאגב גם מרגיש חלוש)

תרד בשנתון ולך על 2.0 אם אתה מתעקש על שנתון חדש יותר יש לך ASX שהיא תמורה טובה לכסף ומאוד אמינה (כולל הזדקנות מצויינת של הפלסטיקים) 

אני עם ASX 2019 פרימיום כבר 5 שנים, 0 כאבי ראש, מרגישה כמו חדשה.
את הספורטאז' אני קונה לאמא שלי (מחליף אקורד 2.0 2008), בתקציב ובבקשות שלי אין חלופות אחרות לצערי (נוסעת 5K בשנה, עירוני).

 

לפני 6 שעות, yahaga כתב:

אם זו פעם ראשונה ורכב ראשון, ממליץ בחום להיעזר בשירותיו המעולים של חבר הפורום "הלוחש למכוניות". 

איך אפשר לצור איתו קשר?

לפני 4 שעות, פיטר גריפין כתב:

ישלי הרגשה שבדיוק בשביל אנשים כמוך ( וזה לא דבר רע, כל אחד והאופי שלו) כדאי להיעזר בשירותי של מתווך רכב, הכסף שתוציא על היעוץ יחזור אליך בצורת רכישה טובה יותר מאשר ( כנראה) תעשה לבד. 

אשמח להכוונה, מי, מה זה כולל וכמה עולה?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...