Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרויקט מצולם] הסאגה השנתית; שיפוץ אלטרנטור פג'ו 205 VALEO (ווסת+מיישר).


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 6475 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחר שנה שלמה של שקט תעשייתי בתא המנוע של 205 1.4 אזרחית ומלוקקת מכאנית, הגיע הזמן (כמידי שנה, כמו מבחן רישוי שנתי :mm_tongue:) לשפץ שוב את האלטרנטור.

כהרגלו בקודש, האלטרנטור שוב גורם לריצוד באורות ולטענת חשמלאי (לאחר בדיקה) גם טעינת יתר. לפני כשבוע החלה נורת הטעינה להדלק (חלש) - כרגיל :mm_tongue:

 

יצאנו ורכשנו מיישר + ווסת חדשים. מצב המייסבים מעולה והחלטנו שבשלב זה לא ניגע בהם.

לצורך החלפת המיישר השאלנו מלחם מקצועי חזק מאוד לטובת פירוק ההחלמות הישנות של המיישר הנוכחי והלחמת החוטים בצורה מהירה ויעילה למיישר החדש. הלחמה מהירה ויעילה הינה חשובה מאוד מאוד מאחר וחימום יתר של החלקים הללו עלול לקצר את אורך חיי הדיודות בצורה משמעותית (מניסיון).

 

לטובת רכישת החלפים נאלצנו לנסוע לת"א לרחוב יצחק שדה מאחר ובחלק נכבד מהמקומות שחיפשנו, כולל ז'אן, לא היה להם או שלא התעסקו בזה. במקומות אחרים אף היה מחסור.

בסופו של דבר הגענו לחנות יעודית בתל-אביב שמתעסקת בנושא ומוכרת חלפים גם ללקוחות פרטיים. יש לציין שהשירות הטלפוני היה טוב-מאוד ובנוסף לעובדה שהיה להם את החלקים שהיינו צריכים, היה להם גם מיישר סטנדרטי ומיישר HEAVY DUTY (מחוזק). למיטב זכרוננו לא היה הרבה הבדל למעט דיודה אחת שב-HD היתה גדולה יותר. רכשנו בסופו של דבר את המחוזק בשאיפה להשיג אורך חיים טוב יותר (תחזיקו אצבעות...).

 

להלן התמונות, תהנו.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כך נראה האלטרנטור מאחור. תמונה ראשונה עם כיסוי הפלסטיק שמכסה את המיישר, התמונה השניה ללא כיסוי הפלסטיק.

alternator-back.jpg

alternator-back2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים החדשים.

 

מימין זה המיישר, משמאל הווסת.

newparts.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק הווסת כולל פירוק 2 הברגים שאוחזים בו ושליפתו החוצה.

alternator-vasatoff.jpg

alternator-vasatoff2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פירוק המיישר כולל הוצאת ההלחמות (3 סה"כ) ומספר ברגים ואומים

alternator-meyasheroff.jpg

side-old-meyasher.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך זה נראה ללא הרכיבים כלל.

alternator-partsoff.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך נראה הווסת - ישן מול חדש.

vasat-newVSold.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבת המיישר החדש.

new-meyasher.jpg

new-meyasher-installed.jpg

alternator-install.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבנו את הווסת החדש - וזהו.

alternator-finished.jpg

alternator-finished2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לסיכום:

 

כצפוי, הריצודים נעלמו כליל, מתח הטעינה יציב על 14.2 עם אורות דלוקים וכ-14.3 ללא אורות והכל שב על מקומו בשלום. נורת הטעינה כבתה לחלוטין.

עלות 2 החלפים (ביחד) נעה בין 180 שח (ווסת ומיישר רגיל) עד כ-220 שח לווסת + מיישר HD.

 

זהו להפעם... להתראות בפעם הבאה :D

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורת הטעינה כבתה לחלוטין.

איציק

גם אצלי נורת הטעינה דולקת בשיא עוצמתה לאחר התנעה ומסרבת להתכבות עד שאני לוחץ על הגז. מעניין אם זה גם אלטרנטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלקים לאלטרנטור ניתן להשיג בשני מקומות סמוכים :

"גל-אור" ברח' שונצינו.

"גרינוולד" - בתוך הפסג' ביצחק שדה.

"גל-אור" אמר שהוא יכול להביא.

 

"גרינוולד" - נמצא בפסאז' ליד טכנו-צינור. משם קנינו.

למרות שהוא הציע לנו אלטרנטור מוכן משופץ ב 400 שח עם מיישר סטנדרטי וב-450 שח עם מיישר מחוזק, העדפנו לוותר על התענוג בלקנות שוב חתול בשק והלכנו על החלפה עצמאית.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6475 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...