Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עלויות החזקה של מאזדה 6.


Vadim Baranov
שימו לב! השרשור הזה בן 620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה קצת כללית אבל לפחות שתפתחו לי את העיניים כי ניסיתי למצוא קצת תשובות בפורום ופחות מצאתי,

כרגע מתלבט בעיקר בין סיוויק דור חדש 1.5 / מאזדה 3 דור קודם 2000 ולאחרונה מאוד קורצת לי המאזדה 6 2500.

 

יש לי בראש מעין סטיגמה ( אולי גם לא סטיגמה) שרכב בסדר גודל כזה יקר לתחזוקה בצורה משמעותית מרכב עממי רגיל - לדוגמא המזאדה 3.

אשמח לדעת לפחות בערך, אם מאזדה6 2500 תהיה יקרה משמעותית בתחזוקה או שמדובר בסביבות ה 10%-15 יותר?

מבחינת דלק, טיפולים ביטוח ואף ירידת ערך

לשם הדוגמא מדובר במאזדה 3 17-18 או מאזדה 6 2500 בערך בשנים 16-17.

 

 

או שהמספרים הם הרבה יותר גבוהים מרכב משפחתי ממוצע.

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מנהלים בדר"כ יהיו הוצאות גבוהות יותר. 

צריכה דלק גבוהה יותר, אגרת רישוי יקרה יותר, צמיגים בקוטר 19 שיקרים להחלפה, ירידת ערך גבוהה יותר וכו'. 

מבחינת טיפולים שוטפים (שמנים ופילטרים) לדעתי אין הבדל. אולי בהחלפה של בלמים/משולשים אתה תראה הוצאה גבוהה יותר. 

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, doesnotmatter כתב:

רכב מנהלים בדר"כ יהיו הוצאות גבוהות יותר. 

צריכה דלק גבוהה יותר, אגרת רישוי יקרה יותר, צמיגים בקוטר 19 שיקרים להחלפה, ירידת ערך גבוהה יותר וכו'. 

מבחינת טיפולים שוטפים (שמנים ופילטרים) לדעתי אין הבדל. אולי בהחלפה של בלמים/משולשים אתה תראה הוצאה גבוהה יותר. 

ספציפית במאזדה 6 מנוע 2500 יש גם את דגם הלקשרי שמגיע עם צמיגים של 17 אינצ׳, לאחרונה החלפתי את הצמיגים אצלי(אמנם אצלי זה מנוע 2000 אבל זו בדיוק אותו רמת אבזור) בסכום של 425 שח לצמיג(פאלקן z310), ההבדלים לא גדולים משמעותית, אין לך מה לחשוש, לדעתי גם המחירי הרכישה יהיו דומים בין מאזדה 3/6 וגם מחירי האחזקה יהיו דומים אבל אולי יהיה הבדל של כמה מאות שקלים.

 

אגב גם אם הצמיגים יהיו בגדול של 19 אינצ אז זו הוצאה של פעם בכמה שנים ולכן זה הופך לכמה מאות שקלים בשנה.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב נהדר, אין מה לחשוש מהוצאות שוטפות משמעותיות יותר, הן זניחות. 

תעשה נסיעת מבחן על הדגם 2000 סמ"ק, אם הוא יספק אותך, הוא נפוץ יותר ויהיה זול משמעותית לרכישה . 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, Moshe c כתב:

רכב נהדר, אין מה לחשוש מהוצאות שוטפות משמעותיות יותר, הן זניחות. 

תעשה נסיעת מבחן על הדגם 2000 סמ"ק, אם הוא יספק אותך, הוא נפוץ יותר ויהיה זול משמעותית לרכישה . 

אם אקח 2000 אז כבר אקח מאזדה 3 פרימיום.

העלויות קנייה פחות רלוונטיות, אני יכול להתגמש קצת במחיר.

יותר מפחיד אותי ה"רכב מנהלים עם מנוע גדול" שצריך לתחזק - משהו שלא היה לי אף פעם,

כרגע עם סיוויק 1.8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Jeka88 כתב:

ספציפית במאזדה 6 מנוע 2500 יש גם את דגם הלקשרי שמגיע עם צמיגים של 17 אינצ׳, לאחרונה החלפתי את הצמיגים אצלי(אמנם אצלי זה מנוע 2000 אבל זו בדיוק אותו רמת אבזור) בסכום של 425 שח לצמיג(פאלקן z310), ההבדלים לא גדולים משמעותית, אין לך מה לחשוש, לדעתי גם המחירי הרכישה יהיו דומים בין מאזדה 3/6 וגם מחירי האחזקה יהיו דומים אבל אולי יהיה הבדל של כמה מאות שקלים.

 

אגב גם אם הצמיגים יהיו בגדול של 19 אינצ אז זו הוצאה של פעם בכמה שנים ולכן זה הופך לכמה מאות שקלים בשנה.

 

אני מאמין שאם הוא התכוון לרכוש מאזדה 6 בעל מנוע 2500 זו תהיה רמת גימור Premium/Premium Plus ולכן היא קרצה לו. 

לפי חיפוש ביד2 90% מרכבי מאזדה 6 בעלי מנוע 2500 הם ברמת גימור Premium/Premium Plus, כלומר צמיגים 19 אינצ'. 

צמיגים 19 ב6 לעומת 17 בסיוויק או 18 במאזדה 3 יכול להיות פער של 1000~1300 ש"ח לרביעייה (יכול להגיע גם ליותר תלוי בצמיג). זה לבד לא כ"כ משמעותי בראייה ל 3 שנים. 

מצד שני קצת פחות דלק, קצת פחות טסט, קצת פחות ירידת ערך, קצת פחות (כנראה) בתיקונים, זה יכול להיות משמעותי עבורו. שיעשה את השיקול שלו. בכל זאת זה גם אומר לקחת שנתון נמוך יותר.

 

לפני 12 דקות, Vadim Baranov כתב:

אם אקח 2000 אז כבר אקח מאזדה 3 פרימיום.

העלויות קנייה פחות רלוונטיות, אני יכול להתגמש קצת במחיר.

יותר מפחיד אותי ה"רכב מנהלים עם מנוע גדול" שצריך לתחזק - משהו שלא היה לי אף פעם,

כרגע עם סיוויק 1.8.

 

מבחינת מנוע אתה לא צריך לדאוג. זה לא מנוע בטכנולוגיה שונה. זה רק שהוא גדול יותר (גם המנוע וגם הרכב עצמו), ולכן יצרוך יותר דלק. 

מה שצריך להדאיג אותך זה הוצאות נלוות כמו שפירטתי. אני לא אומר שהפער הוא משמעותי ברמה שאתה צריך לוותר על הרכב, אבל הוא בהחלט קיים וצריך לעשות שיקולים. 

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, doesnotmatter כתב:

 

אני מאמין שאם הוא התכוון לרכוש מאזדה 6 בעל מנוע 2500 זו תהיה רמת גימור Premium/Premium Plus ולכן היא קרצה לו. 

לפי חיפוש ביד2 90% מרכבי מאזדה 6 בעלי מנוע 2500 הם ברמת גימור Premium/Premium Plus, כלומר צמיגים 19 אינצ'. 

צמיגים 19 ב6 לעומת 17 בסיוויק או 18 במאזדה 3 יכול להיות פער של 1000~1300 ש"ח לרביעייה (יכול להגיע גם ליותר תלוי בצמיג). זה לבד לא כ"כ משמעותי בראייה ל 3 שנים. 

מצד שני קצת פחות דלק, קצת פחות טסט, קצת פחות ירידת ערך, קצת פחות (כנראה) בתיקונים, זה יכול להיות משמעותי עבורו. שיעשה את השיקול שלו. בכל זאת זה גם אומר לקחת שנתון נמוך יותר.

 

 

מבחינת מנוע אתה לא צריך לדאוג. זה לא מנוע בטכנולוגיה שונה. זה רק שהוא גדול יותר (גם המנוע וגם הרכב עצמו), ולכן יצרוך יותר דלק. 

מה שצריך להדאיג אותך זה הוצאות נלוות כמו שפירטתי. אני לא אומר שהפער הוא משמעותי ברמה שאתה צריך לוותר על הרכב, אבל הוא בהחלט קיים וצריך לעשות שיקולים. 

 

 

קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת, ראיתי גם שיש לך מאזדה 3 2000 בערך בשנתונים שאני מתכוון לרכוש.

אני קצת בחוסר מודעות לגבי ביצועי הרכב וחווית הנסיעה עליו, לכן הייתה לי חשיבה ישר ללכת על 6 2500.

קורצים לי רכבי טורבו שונים ואני לא מחפש בעיות, מאזדה נראית לי כמו הוצאה כלכלית נכונה וראש שקט.

 

ה 3 גם יותר מתאימה לי מבחינת רכב קצת יותר קטן ופחות הוצעות, נטו נושא של איך הרכב מרגיש ונוסע. אם יש לך איזה חוות דעת לתת אשמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Vadim Baranov כתב:

אם אקח 2000 אז כבר אקח מאזדה 3 פרימיום.

העלויות קנייה פחות רלוונטיות, אני יכול להתגמש קצת במחיר.

יותר מפחיד אותי ה"רכב מנהלים עם מנוע גדול" שצריך לתחזק - משהו שלא היה לי אף פעם,

כרגע עם סיוויק 1.8.

מאזדה 6 שונה בהתנהגות ממאזדה 3. אכן, אם 3 אז עדיף כבר מנוע 2000. פרימיום לא בטוח שכדאי בשל מושבי העור שלדעתי לא מתאימים לשימוש בארץ. 

אין מה לפחד מרכב מנהלים עם מנוע גדול. זה רכב אמין מאוד עם מנוע שיכול להגיע לא בקושי רב לחצי מליון ק"מ, לא פחות אמין מהסיוויק שברשותך והמוכרים לרוב מן הסוג שמעדיפים שיוט על פני תאוצה מהירה. 

אם אתה מעדיף רכב נמרץ וזריז ה-3 בגרסת 2000 סמ"ק כנראה שעדיפה עבורך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Moshe c כתב:

מאזדה 6 שונה בהתנהגות

אם אתה מעדיף רכב נמרץ וזריז ה-3 בגרסת 2000 סמ"ק כנראה שעדיפה עבורך. 

תמצית הדברים של משה.

תבחר לפי מה שאתה מחפש ברכב, זריזות והנאה מנהיגה או שיוט סולידי יותר ( הכוונה ל 6).

מאזדה 3 עם מנוע 2.0 בפירוש יותר מהנה לנהיגה מאשר סיוויק 1.8 שלך.

לדעתי, גם יותר מהנה מאשר סיוויק 1.5 טורבו,  למרות היתרון של הונדה בהספק מנוע.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, vladclar כתב:

תמצית הדברים של משה.

תבחר לפי מה שאתה מחפש ברכב, זריזות והנאה מנהיגה או שיוט סולידי יותר ( הכוונה ל 6).

מאזדה 3 עם מנוע 2.0 בפירוש יותר מהנה לנהיגה מאשר סיוויק 1.8 שלך.

לדעתי, גם יותר מהנה מאשר סיוויק 1.5 טורבו,  למרות היתרון של הונדה בהספק מנוע.

 

 

אחרי ההמלצות שלכם עשיתי סקר שוק קצר, ראיתי שבממוצע ביטוח על מאזדה 3 עולה כ2500 שח יותר מרכב אחר באותה שנה.

ועוד יותר הזוי שביטוח למזאדה 6 בממוצע עולה 400 שקל פחות מלמאזדה 3.

מה? איך?

באמת המספרים ככ גבוהים? ראיתי 7.5 אלף בשנה.

בגלל שהרכב גניב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, Jeka88 כתב:

עכשיו בדיוק חידשתי, 4600 חובה ומקיף לשני נהגים עם ביטול השתתפות עצמית.

אפשר לשאול באיזה חברת ביטוח אתה?

WOBI הציג לי ביטוח ב7.5 למאזדה 3, אני כמובן לא נהג צעיר ולא חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ספיריט 15' והאמת שאני די מאוכזב,לא מוצא הנאה מהנהיגה,הרכב לא חזק בכלל ועל ה 6 המנוע 2000 יהיה אפילו פחות נמרץ.

ה6 גם הרבה יותר גדולה אם את זה אתה מחפש,גם רכב הרבה יותר נוח לדעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Vadim Baranov כתב:

אפשר לשאול באיזה חברת ביטוח אתה?

WOBI הציג לי ביטוח ב7.5 למאזדה 3, אני כמובן לא נהג צעיר ולא חדש.

עשיתי דרך wobi, והפ עשו את זה בשומרה, יש לציין שיש לי נסיון של 13 שנות נהיגה ללא שום תאונה.

 

המחיר שאתה מקבל באתר הוא מחיר שונה ממה שהנציג אומר לך, מה גם שתגיד להם שיש לך הצעות טובות יותר(גם אם אין לך..) ותראה שהמחיר יורד פלאים.

Peugeot 5008 1.6T Active 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.8.2022 בשעה 14:58, Vadim Baranov כתב:

 

 

קודם כל תודה רבה על התשובה המפורטת, ראיתי גם שיש לך מאזדה 3 2000 בערך בשנתונים שאני מתכוון לרכוש.

אני קצת בחוסר מודעות לגבי ביצועי הרכב וחווית הנסיעה עליו, לכן הייתה לי חשיבה ישר ללכת על 6 2500.

קורצים לי רכבי טורבו שונים ואני לא מחפש בעיות, מאזדה נראית לי כמו הוצאה כלכלית נכונה וראש שקט.

 

ה 3 גם יותר מתאימה לי מבחינת רכב קצת יותר קטן ופחות הוצעות, נטו נושא של איך הרכב מרגיש ונוסע. אם יש לך איזה חוות דעת לתת אשמח!

 

כיף מאוד לנהיגה. אחיזת כביש טובה והגה מדויק ומתקשר, אני נהנה לנהוג בו. נוסף על כך מדובר ברכב אמין מאוד. 

חיסרון עיקרי: צריכת דלק בנהיגה נמרצת. 

לגבי מחירי ביטוח, מאזדה זה רכב מאוד גניב, ולכן כנראה לבטח אותו יהיה יקר יותר מרכב של יצרן אחר מאותה קטגוריה.

Mazda 3 2.0L, 2016 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...