Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוכנת ניהול מנוע


arilos
שימו לב! השרשור הזה בן 587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

ברשותי פאסאט חדשה 2022, מנוע 2.0 טורבו

ראיתי באתרים מסויימים שבעזרת התוכנה stage 1 אפשר לשפר את המנוע ל 250 כס ו 40 קג״מ מומנט? אשמח לשמוע המלצות מאנשים שעשו, ומה לגבי אחריות יצרן ברכבים חדשים? בלאי, צריכת דלק וכו 

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שזה יאיץ את הבלאי,כמובן תלוי בסגנון הנהיגה,בכל מקרה הרכב חדש לגמרי,לא הייתי ממהר לעשות תוכנה בשנתיים הקרובות.

הייתי ממליץ ללמוד קודם את הרכב ורק שתרגיש שמיצית אותו תעשה.

אם יראו בחברה שעשית תוכנה כנראה שיתנערו בנושא האחריות על המנוע ותיבת ההילוכים.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית, האחריות תוסר.

עד ל 2020 בערך אפשר היה יחסית בקלות לשדרג והיו גם תכנות מדף שנימכרו כאן. בשנים האחרונות הרוב זה "תוצרת הארץ" כלאמר טיונרים מוכשרים (ולא בצחוק וממש לא ציני) שיודעים להוציא יותר מהמנועים מציעים שידרוגים ושיפורים. אחד היותר ידועים זה PCP .

 

אבל, זכור דבר אחד חשוב -צ'מפיון ידעו מיד כשתכנס לטיפול שהרכב עם תכנה שונה מהמקור. ואחריות פגה באותו הרגע. 

 

קרא עוד כאן 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

ראשית, האחריות תוסר.

עד ל 2020 בערך אפשר היה יחסית בקלות לשדרג והיו גם תכנות מדף שנימכרו כאן. בשנים האחרונות הרוב זה "תוצרת הארץ" כלאמר טיונרים מוכשרים (ולא בצחוק וממש לא ציני) שיודעים להוציא יותר מהמנועים מציעים שידרוגים ושיפורים. אחד היותר ידועים זה PCP .

 

אבל, זכור דבר אחד חשוב -צ'מפיון ידעו מיד כשתכנס לטיפול שהרכב עם תכנה שונה מהמקור. ואחריות פגה באותו הרגע. 

 

קרא עוד כאן 

 

למה שהמוסך יעלה על זה? אם אני מגיע רק לטיפולים שגרתיים של שמנים, ברקסים, פילטרים וכו? איך המוסך ידע שהוחלפה תוכנה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום היצרנים ״חותמים״ את גרסאות התוכנה שלהם, חלקם גם ״נועלים״ את מחשב ניהול המנוע מלקבל גרסאות תוכנה שלא דרך היצרן. גם אם מחשב ניהול המנוע נפרץ, יש אינדיקציה על כך ובמידה ובמוסך מורשה יבואן מתחברים למחשב ניהול המנוע יעלו מיידית אם מותקנת תוכנה לא רשמית.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מנוהל הכנסת הרכב לטיפול במוסך, מחברים מחשב/קורא לרכב. לקרוא לוגים. ול מנת לאפס מונה טיפולים . 

ברגע שמוסך יבואן יתחבר תתקבל אינדיקציה שיש שינוי סטטוס בתכנה. לא ניתן למחיקה/הסרה/ או לגרום לתכנת היצרן לא "לראות" את השינוי. 

 

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, arilos כתב:

למה שהמוסך יעלה על זה? אם אני מגיע רק לטיפולים שגרתיים של שמנים, ברקסים, פילטרים וכו? איך המוסך ידע שהוחלפה תוכנה? 

המוסך יחבר את הרכב למחשב כדי לבדוק אם היו תקלות.
התוכנה במחשב, בדיוק כמו הווינדוס שלך, תבדוק האם גרסאת התוכנה שברכב תואמת ולא בוצעו בה שינויים.
תקפוץ הודעה שבוצע עדכון 'ממקור לא ידוע' ובהצלחה לקבל אחריות על כל תקלה במנוע מאותו רגע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעמים רבות לא רק הסרת אחריות מהמנוע בכלל. בטענה שהשינויים גורמים לבלאי מואץ לכל מיני דברים.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן זה יגרום לבלאי מואץ ועם מנוע משופר אתה רוצה לקצר זמני טיפולים, 1 ל7-8 במקום 1ל15.

בנוסף כמובן קח בחשבון שהאחריות תבוטל.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן.

VAG "הקשיחו" את הגישה לתכנה ונדרש "מפתח" יחודי . 

ככל שאני יודע יש מי שיודעים לפרוץ אבל לא הייתי מנסה לבצע. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
בתאריך 6.8.2022 בשעה 16:03, arilos כתב:

למה שהמוסך יעלה על זה? אם אני מגיע רק לטיפולים שגרתיים של שמנים, ברקסים, פילטרים וכו? איך המוסך ידע שהוחלפה תוכנה? 

אם רשמת משפט כזה, אז פשוט עזוב !!! תעשה אחרי שאתה יוצא מאחריות יצרן.
לך יש דגם מנוע DNNA, מה שאתה ראית זה דגם מנוע אחר, המנוע הזה בכל מני וריאציות מותקנות בהרבההההה דגמים.

 

בתאריך 6.8.2022 בשעה 19:44, zaf כתב:

חלק מנוהל הכנסת הרכב לטיפול במוסך, מחברים מחשב/קורא לרכב. לקרוא לוגים. ול מנת לאפס מונה טיפולים . 

ברגע שמוסך יבואן יתחבר תתקבל אינדיקציה שיש שינוי סטטוס בתכנה. לא ניתן למחיקה/הסרה/ או לגרום לתכנת היצרן לא "לראות" את השינוי. 

 

בעבר היינו מטפלים ב-CVN, בחדשים הלוג ממש רחב lifetime data, גם לזה יש פתרון מסויים, אבל בארץ אף אחד לא משקיע בזה, פשוט יודעים "באיזה מוסך רשת לטפל" אבל אם יקרה משהו ויעשו בדיקה "קצת עמוקה" ישר ישללו אחריות !
בחו"ל בהרבה מדינות במכון טסטים מתחברים ל-OBD ובודקים CVN, לפעמים יש יתרון שבארצנו התחום כמו בעולם השלישי :rolleyes:

 

 

בתאריך 8.8.2022 בשעה 11:11, zaf כתב:

אכן.

VAG "הקשיחו" את הגישה לתכנה ונדרש "מפתח" יחודי . 

ככל שאני יודע יש מי שיודעים לפרוץ אבל לא הייתי מנסה לבצע. 

 

זה לא VAG, באחד התגובות שלי בפורום הסברתי באיזה רמות קיים עוד הגנות, רוב הבעיות זה בבושים אחרי מחצית 2020, סגרו את הבוטלודר, יש פתרונות אבל מאוד יקרים ומצריך השבתה של רכב להרבה זמן.
הרכב הנ"ל עם מחשב ניהול מנוע של SIMOS, פה תלוי אם קיים VR לגרסת תוכנה

 

DNNA.png

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

 

 

בעבר היינו מטפלים ב-CVN, בחדשים הלוג ממש רחב lifetime data, גם לזה יש פתרון מסויים, אבל בארץ אף אחד לא משקיע בזה, פשוט יודעים "באיזה מוסך רשת לטפל" אבל אם יקרה משהו ויעשו בדיקה "קצת עמוקה" ישר ישללו אחריות !
בחו"ל בהרבה מדינות במכון טסטים מתחברים ל-OBD ובודקים CVN, לפעמים יש יתרון שבארצנו התחום כמו בעולם השלישי :rolleyes:

בספק שזה היה משנה משהו אם היה בארץ- ככה או ככה היה עובר בקומבינה

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 587 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...