Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חסכו כסף - רכבת קלה במקום תחתית והנה כבר תאונה


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 11 שעות, hans כתב:

יתרגלו

 

לא צריך לחכות שיתרגלו. כשמשיקים משהו חדש, ועוד בתחום רגיש כמו תחבורה, אחריות הרשויות לחנך את הנהגים מראש כדי לצמצם את זמן ההסתגלות והחיכוך.

לצאת בקמפיינים, עבור נהגים, הולכי רגל ורוכבי דו״ג, להסביר מהן נקודות התורפה, איפה נקודות החיכוך והסיכון, מהם התמרורים החדשים (דבר שבכלל לא עושים בארץ), להציב שילוט מיוחד לשלבים הראשונים שיסב את תשומת הלב....

 

לא עשו זאת עם שבילי האופניים, ועד היום, מעל 10 שנים מאז שהם התחילו להופיע, עדין יש חיכוך מיותר בין רוכבים, הולכי רגל ונהגים, גם כאשר אין שום סיבה שתהיה. 

 

גם היה את המקרה של פתיחת נתיבי איילון מדרום לקיבוץ גלויות. זכור לי הבלאגן האסטרונומי והתאונות שארעו שם. תגובת מנכ״ל נתיבי איילון ״יתרגלו״. כי למה להבין שהמוח האנושי פועל בתבניות והרגלים ושצריך ״להעיר״ אותו לשינוי, כי באופן טבעי אנשים ינהגו כמו שהם רגילים. קל יותר להאשים את הנהגים ולחכות שיתרגלו.

 

כן, הנהג שעבר באדום אדם בתאונה. הוא לא ראה את הרמזור. ניחא. הוא לא ראה טונות של מתכת מתקרבים אליו. הוא חלם, לא קלט בכלל איפה הוא. אז הוא אשם ואפשר לשלול לו את הרשיון ולהוציא להורג. את התאונה הבאה זה לא ימנע. התרעה לא פועלת על מי שלא מודע שהוא מבצע עבירה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, תחבצ כתב:

כל דבר שיתווסף יוריד את העומס מהכבישים, גם אם אפילו קרון אחד!

זאת טעות קונספטואלית מאוד נפוצה. כל פעם שאני מתקן אנשים הם מסתכלים עליי במבט מוזר.

 

מטרת התחב"צ *איננה* הקלה על העומס בכבישים.

 

בום.

 

המעבר לרכבות תחתיות/עיליות, הוספת נתיבי תחב"צ וסגירת נתיבים מטרתם אחת היא - *לעודד* אנשים לעבור לתחב"צ *במקום* שימוש ברכב במהלך נסיעות שגרתיות יומיומיות לעבודה/לימודים.

 

לא תהיה הקלה בעומס הכבישים לעולם. זאת לא המטרה. לא רק בארץ, אגב.

לפני 5 דקות, Be roo כתב:

 

לא צריך לחכות שיתרגלו. כשמשיקים משהו חדש, ועוד בתחום רגיש כמו תחבורה, אחריות הרשויות לחנך את הנהגים מראש כדי לצמצם את זמן ההסתגלות והחיכוך.

 

כן, הנהג שעבר באדום אדם בתאונה. הוא לא ראה את הרמזור. ניחא.

הבחור עבר ברמזור אדום *ביודעין ובמתכוון*.

שום חינוך לא יעזור פה. גוש מתכת שמתנגש בו ומפרק את האוטו - זה דווקא שיטה מאוד יעילה לחינוך.

בירושלים יש שטח עצום של כמה קילומטרים במרכז העיר שהוא ממש מדרחוב ובתוכו רכבת קלה.

זה עובד.

לא נדרס אף אחד.

התרגלו.

  • אהבתי 5

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כדי להקל על העומס בכבישים, צריך:

-או עוד כבישים וזה נותן רק פיתרון זמני ומעביר את הבעיה למקום אחר, ובתכלס מחמיר את הבעיה כי יותר כבישים = יותר מכוניות.

-או להחרים מכוניות מאזרחים, לפי אזורים בכמויות שיחזירו את הכבישים לרמת שירות תקינה, ולפקח על כמות הרכבים שמותר לנסוע בכבישים. זה גם לא ריאלי, אולי רק בסין.

אם נלך לתרחיש קיצוני באופטימיותו שהתחבורה הציבורית תהיה כל כך יעילה ברמה שהכבישים יתחילו להתרוקן, יסגרו חלק מהנתיבים וינצלו אותם לדברים אחרים. זה לא שישאירו לכמה נהגים בודדים קילומטרים של כבישים להרביץ בהם מהירות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, hans כתב:

הבחור עבר ברמזור אדום *ביודעין ובמתכוון*.

שום חינוך לא יעזור פה

 

החלק הזה הראשון של ההודעה לא מתייחס לתאונה.

ככתוב בהמשך, זה נהג חולם שלא שם בכלל לב למה קורה סביבו.

 

זה לא סותר את העבודה שכאשר מבצעים שינוי קיצוני בתחבורה, ומציגים משהו חדש, צריך להכין את הציבור. 

 

לפני 35 דקות, hans כתב:

בירושלים יש שטח עצום של כמה קילומטרים במרכז העיר שהוא ממש מדרחוב ובתוכו רכבת קלה.

זה עובד.

לא נדרס אף אחד.

באמת?
https://jerusalem.mynet.co.il/local_news/article/m_422199

 

זה לא אומר שאת כל התאונות ניתן היה למנוע בעזרת הכנה מראש, אבל כמה מאלה היו נמנעות אם היו טורחים להסביר?

 

אם מוסיפים תמרור חדש לא צריך לספר לנהגים?

אם משנים את תוואי הדרך לא צריך שילוט מתאים?

אז כשמוסיפים אמצעי תחבורה חדש, שאנשים לא מודעים למגבלות שלו, לא רגילים לדרך שהוא נע בתווך התנועה, לא כדאי להכין את הציבור?

פה בפורום אנשים אוהבים לקטר על חוסר המודעות של נהגים כלפי רוכבים, רוכבים כלפי נהגי משאיות וכו׳ ונוהגים בלי להבין את המגבלות של האחר. 

מצד שני, בתת מודע כולנו יודעים שדו״ג יכול לעבור היכן שרכב לא, ולפחות בחלק מהמקרים מחפשים את האופנוע שנעלם לנו מהמראה. וחלקנו יודע שלמשאית יש שדה ראיה מוגבל ונזהרים כשעוקפים אותה.

אז פה יש כלי תחבורה חדש, שאף אחד לא מכיר, לא נהג ליד, לא יודע להעריך את יכולת ההאצה או העצירה שלו, את מגבלות התפעול. למה לא להכין את הציבור כלל שניתן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה באמת חשוב שיש נהג שרואה אור ירוק ומחליט להתעלם ממנו אבל לא רואה את הרכבת שעומדת להוריד אותו?

 

ומה הקשר לפרגון? מישהו אמר שזה בסדר?

להפך, נהג שמחליט במודע לעבור באדום, יש סיכוי גדול יותר שהוא גם יטרח לוודא שהצומת פנוי, מה שנהג חולם לא יעשה בשום מקרה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עבירות שנעשות במודע ויש כאלו שלא.

מעביר נתיב בלי איתות זה משהו שעושים במודע.

ככה גם להידחף לתור של רכבים עומדים.


נהג שעובר במודע באדום לא יישאר הרבה זמן על הכביש, כי זה אומר שהוא עושה עוד הרבה עבירות הרבה יותר קטנות, והסיכוי שיתפסו אותו או שמישהו יירד מהאוטו וידפוק לו מכות הוא גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, יוסי פרנקוס כתב:

יש עבירות שנעשות במודע ויש כאלו שלא.

מעביר נתיב בלי איתות זה משהו שעושים במודע.

ככה גם להידחף לתור של רכבים עומדים.


נהג שעובר במודע באדום לא יישאר הרבה זמן על הכביש, כי זה אומר שהוא עושה עוד הרבה עבירות הרבה יותר קטנות, והסיכוי שיתפסו אותו או שמישהו יירד מהאוטו וידפוק לו מכות הוא גבוה.

בגלל זה לא צריך להתעצבן מכל אחד שנוסע בפראות, גם יומו יגיע אם זה תיקוני פח או עצמות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Be roo כתב:

שני דברים:

1. מספר מזערי של נפגעים. במיוחד ביחס למרחק/כמות נוסעים. עם מכוניות/אוטובוסים היו לך הרוגים בזמנו באותו תוואי. נגמר. נעלם.

2. אי פעם היית בירושלים במדרחוב המדובר?

 

אני שואל ברצינות כי יש לי תחושה שמעולם לא היית שם, ואילו היית שם היית מבין הכול בלי שאסביר כלום (רמז, דינדון הפעמון של הרכבת)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, תחבצ כתב:

בגלל זה לא צריך להתעצבן מכל אחד שנוסע בפראות, גם יומו יגיע אם זה תיקוני פח או עצמות

אם לא איכפת לך מפח ועצמות של אחרים שהוא יקח על הדרך....

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עברנו מ״אף אחד״ ל״מספר מזערי״. 

מזערי לפי מה? אתה יודע להשוות למספר נפגעים מכלי רכב אחרים לפי נסועה?

ונניח והוא קטן יותר, זו סיבה לא לנסת לצמצם?

 

היותי במקום לא משנה, וגם לא היכולת שלי או אדם אחר לשמוע פעמון ולדעת שרכבת מתקרבת. מה שכן משנה זה היכולת של אדם ממוצע להעריך את מהירות הרכבת, את המרחק שלוקח לה לחצות צומת, את רדיוס הפניה שלה, להבין בשבריר שניה איך היא ממוקמת בצומת ביחס אלי ואת התמרורים החדשים שהציבו...

 

מדובר בהרבה מידע חדש והתנהלות חדשה של כלי רכב שונה. בכביש עירוני שיש בו שינויים תכופים מאוד, אין צורך להעמיס לנהג  או הולך רגל התמודדות עם מידע חדש כאשר אפשר להכין אותו מראש.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחיי יש פה אנשים שמבקרים את הרכבת הקלה ו'איך זה שלא עשו פה מטרו'.
לכו תקראו קצת כמה הולך לעלות המטרו הזה ותגידו מתי ב20 השנה האחרונות בין מלחמה לאינטיפאדה היה לנו כסף להשקיע בזה.
יש 3 קווים שנמצאים בתכנון עכשיו.
יש עוד 3 קווי רכבת קלה בביצוע.

זה שבאחת הערים הצפופות בעולם בתקופה מודרנית שבה התשתיות העירוניות לא נגמרות במים ביוב וטלפון במקטע הכי צפוף הרכבת הקלה יורדת מתחת לקרקע זה פועל יוצא של תכנון שמבין באיזה עולם הוא חי.

זה שלא דילגו על השלב הזה וישר תכננו מטרו זה פועל יוצא של זה שלפני 40 שנה היה פה חול וחרא, ואנחנו לא לונדון פה ויש עקומת למידה.
לא מתכחש לזה שנת"ע זה גוף שכולו דרעק, בכל גלגוליו ושכולנו שילמנו לא מעט כסף על כלום - אבל זה ככה ב95% מהדברים שקורים בארץ, פשוט תשתיות זה יקר אז זה יותר קופץ לעין.

 

אגב, להערכתי - לכשהרשת תושלם כולה (אני מהמר על 2040-2045), זמן ההגעה לעבודה של כל דרי המרכז יתקצר משמעותית.
לגבי העומס בכבישים? הוא לא ירד, לא בשעות השיא.

  • אהבתי 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 507 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...