Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זכרונותי מדוריס. (או - מה קרה לי אחרי 10K ו-3 חודשים עם טויוטה יאריס היבריד 2020)


ceyal
שימו לב! השרשור הזה בן 751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הכל התחיל כשהתקשרו מחברת הליסינג לבשר לנו שאין, אבל ממש אין, רכבים במלאי.

"תקשיב" אמר לי אחראי הרכב בחברה. "נכון שאתה צריך לקבל רכב, אבל אין. אז יש לך שתי אפשרויות.

אחת, לחכות שיגיע הרכב המועדף שלך למלאי (רציתי את האייוויז החשמלי או אם אין, אז MG היברידית) וזה יקרה לדעתנו, בערך קצת לפני סיום המילניום הנוכחי ובינתיים תיסע באוטובוס,

או שתיקח רכב גישור".

"טוב, תביא רכב גישור. איזה רכב"

"יאריס"

"@$#%@$"

"אז אוטובוס"

"חלאס. תביא"

 

נסעתי לקחת את דוריס. היא חיכתה לי במרתפי חברת הליסינג. עם פרצוף יפני עצבני רצח. (אחראי הרכב בטח לכלך עלי)

image.thumb.jpeg.eced1a7b803c1f39a00970aa2bb7c559.jpeg

 

האמת שמיד בהתחלה  שמתי לב שמדובר בעוף קצת מוזר. הגברת מגיעה בתצורת אבזור לא מובנת. יש מגבים עם חיישן גשם,  אין חיישן להדלקת אורות אוטומטית אבל יש כזה לאורות הדרך הגבוהים . יש הנעה ללא מפתח אבל פתיחת הדלתות נעשית מהשלט. יש מערכת מולטימדיה אבל הרבה מולטי אין שם. גם לא עברית. והיא זוחלת בצורה נוראה ואיומה.

יש גם השהיה בהעברת הבלוטוס. במוסיקה זה יכול להגיע גם ל 2 שניות, ובשיחת טלפון בערך לשניה. מעצבן רצח.

 

איכות הרכבה? איכות חומרים? 

נראה לי   שאפילו טנדר האיסוזו מודל 2012 שהיה לי פעם, קרקש פחות. 

עושה רושם שטויוטה השתדלו מאד לחסוך ברכב הזה כמה שרק אפשר.

 

מיד  בהתנעה אני מבין ששקט יהיה לי רק בקבר.

המנוע מרעיש. אבל ממש. תחושה של אין בידוד. הרעש החזק נגרם גם בגלל הסל"ד הגבוה שנדרש להטענת הסוללה ההיברידית.

המנוע החשמלי לא ממש מיועד לנסיעה עצמאית. 

תפקידו העיקרי - עזר למנוע הבנזין  בהאצות ותחילת נסיעה. אם מתעקשים ולא עוברים את ה 60 קמ"ש, ניתן לנסוע איתו בערך 400-500 מטר וגם זה בתנאי שאתה לא בעליה או ירידה כי אז מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

 

הערך המוסף העיקרי של המנוע החשמלי הוא בזחילת פקקים. שם מנוע הבנזין כמעט ולא פעיל (למעט כשהסוללה צריכה טעינה ואז הוא נדלק בטלטלה די מרגיזה וברעש חזק,)

 

הנוחות מתחלקת לשניים. נוחות ישיבה ושהיה ברכב, ונוחות הנסיעה.

הראשונה, טובה מאד. קל מאד למצוא תנוחת נהיגה, לסדר את ההגה בגובה ובמרחק הרצויים ולכסות ככה שעות רבות. גם הנוסעים זוכים לכסאות נוחות ומרופדות ובמפתיע, למרות שמדובר במכונית קטנה עם פחות מ 4 מטר לאורך, 4 מבוגרים ישבו בה בנוחות וברווח. מרווח הברכיים והראש טובים, כל עוד אתה אדם ממוצע ומי שיישב באמצע יהנה ממקום קצת צפוף אבל מאחר והרצפה כמעט שטוחה, גם הוא יוכל להניח את רגליו בנוחות יחסית.

גם תא המטען מספק לחלוטין לשימושים כלליים. עגלת סופר גדושה ומלאה עד גדותיה נכנסת לשם ללא בעיה מיוחדת.

 

נוחות הנסיעה לעומת זאת, איומה.

הקלישה "קרש גיהוץ" מעולם לא היתה רלוונטית כמו כאן.

היאריס חובטת ובועטת כמו פרד עקשן ומקפצת מעל כמעט כל בור ומפגע.

אין כמעט שיכוך. אם לא הייתי יודע שמדובר ברכב כמעט חדש עם בקושי 20 אלף ק"מ, הייתי בטוח שיש ליקוי בבולמים. בשלב מסויים ההתרסקויות האלו מתחילות לעצבן וגם להכאיב. זוכרים את ההשוואה לאיסוזו? לדעתי כאן יש תיקו.

 

רעשי הכביש נוכחים מאד. גם רעשי הבולמים והצמיגים. נסיעה במהירות העולה על 120-110 קמ"ש לא נעימה.

הזינוקים לעומת זאת מפתיעים לטובה. מאחר והמנוע החשמלי מצטרף לחגיגה בכל לחיצה נמרצת על הדוושה, הרכב מזנק קדימה בתאוצה שמשאירה אותך עם חיוך אווילי ואת הנהג שלידך עם מבט של חוסר הבנה.

אל תתבלבלו, זה לא רכב ספורטיבי והתאוצה הזאת נעצרת מהר מאד בדרך למספר דו ספרתי מ0-ל-100 אבל הזינוק הראשוני =פרייסלס.

 

אני חייב לציין שאין לי שום תלונה על חוסר בכח או בזריזות. המנוע החשמלי, כשהסוללה טעונה, נותן את חלקו ולא נתקלתי במצבים בהם הייתי צריך כח והוא לא היה זמין. (שוב, אני מדבר על נהיגה סבירה ברכב משפחתי קטן.)

היאריס זריזה ושומרת על הקווים גם בנהיגה אגרסיבית יחסית. אין כמעט זוויות גלגול והענות ההגה מהירה מאד. קל מאד לעקוף ולהשתחל בין רכבים המכילים בתוכם נהגים שנמים את שנת הצהריים בנתיב השמאלי, אך אתם תגיעו למגבלות הצמיגים הדקיקים הרבה לפני כל דבר אחר.

הטעינה הרגנרטיבית היא אוטומטית ולא ניתנת לשינוי עוצמה אבל  לא מעיקה (וגם לא בולמת את הרכב). מה שכן, הלחיצה על הבלמים מאד לא לינארית.

כלום כלום כלום כלום ואז בום-אתה נשתל במקום.  לדעתי זה בגלל המערכת הרגנרטיבית.

 

אבל השוס הגדול, שבגללו התכנסנו כאן, הוא נושא צריכת הדלק.

לא משנה כמה חזק מעכתי את דוושת התאוצה, הרכב סירב לצרוך יותר מ 18 קילומטר לליטר בנזין.

בנהיגה מנהלתית רגועה, הגעתי גם לתוצאה רציפה של 3.7 ליטר ל 100 ק"מ, או בשפה העברית- 27 קילומטר לליטר לאורך עשרות ומאות קילומטרים.

מיכל הדלק מכיל כ 35 ליטר בנזין ובחישוב פשוט ניתן לנסוע בנהיגה רגועה מאות רבות של קילומטרים לפני שיש צורך לתדלק.

 

מה שהפריע לי כאמור היו איכות ההרכבה והחומרים, הקמצנות הנוראה באבזור, נוחות הנסיעה והרעש הנוכח-גם מהמנוע וגם מהרוח שעוטף אותך ללא הפסקה.

 

אבל אם נהיה הוגנים, בסופו של דבר מדובר ברכב בסיסי מאד המיועד להיות רכב עירוני קטן וזריז בנסיעות קצרות עד בינוניות בסביבה הקרובה לבית ולא לבילוי של שעות בכבישים מהירים.

בסביבה הזאת המנוע החשמלי גם יבוא יותר לביטוי.

מה גם שב 2020 הוצגה יאריס חדשה ומשופרת שלפחות על פי המדווח, טובה מעט יותר בפרמטרים הבעיתיים.

 

לסיכום - לדעתי האישית הסיבה העיקרת לרכוש היום יאריס היברידית היא בתור רכב עירוני עם צריכת דלק מצויינת.

מי שמסתכל על זה בצורה הזאת, פחות יפריעו לו הדברים שציינתי.

אבל אם אתם מחפשים רכב מקטגורית המיני לשימושים קצת יותר נרחבים ומרוחקים, יש חלופות טובות ואיכותיות יותר.

 

ומה קרה לי אחרי 10K עם דוריס? ובכן, עדיין אין את הרכבים שרציתי אבל בינתיים הגיעה מזדה 3 חמודה רצח.

נכתוב עליה בהזדמנות אחרת.

יש לי רק מילה אחת לומר עליה. הפתעה.

 

  • אהבתי 4
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לדעתי הרכב הזה בינוני לעומת חלק מהמהתחרות, אבל, הוא חסכוני כמו שציינת, שמירת ערך טובה ואמין.. וזה מה שרטב האנשים מחפשים כניראה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 751 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...