Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 29 דקות, Nemesis כתב:

במסעדה אתה קונה מוצר. 

במוסך אתה קונה חלקים ושעות עבודה ולא מוצר כמו החלפת בלמים. 

 

ביום שבו תבוא למסעדה ותבקש צלחת ספגטי בולונז ויבקשו ממך תשלום עבור כל אחד מהרכיבים בנפרד ואחר כך שעות עבודה לפי שעתון בנפרד אולי יהיה אפשר להשוות. 

ההבדל היחיד הוא בפירוט של החשבון. זה הכל.
 

לפני 11 דקות, roy007 כתב:

מניין ההוצאות של מוסך לא מעניין אותי.

מבנה ההוצאות שלו לא מעניין אותי.

ברור שזה לא מעניין אותך כי זה לא עניינך, אבל אם זה לא מעניין אותך למה אתם רוצים להכריח אותו לעבוד בתנאים שהוא לא רוצה לעבוד בהם או קובעים לו בכמה לתמחר את השירות שלו?
יש המון מוסכים מכל הגוונים והסוגים. כל אחד עובד לפי המודל שלו. יש כאלה שהמודל שלהם מרגיש לי כאילו הם דופקים אותי. בורח משם פשוט.

כנ"ל המוסכים שציינת, כל עסק עובד איך שהוא רואה לנכון, זה לא אומר שמוסך אחד חזיר והשני לא.
אני אגיד לך מהי חזירות בעיני. לבקש מלקוח 450 על בדיקת מחשב של כמה דקות שלא מניבה דבר ולחייב אותו על זה, זו חזירות בעיני או חוסר הוגנות מוחלט ולא מזמן נחשפתי לסיפור כזה.

מצד שני הלכתי עם הרכב שלי למוסך לבדוק נורת כרית אוויר שנדלקה. מראש אמרו לי שהבדיקה היא 220+מע"מ, וזה יקוזז ממחיר הטיפול בתקלה אם אבחר לטפל בה. הסכמתי, חלק בטיחותי לא משחק עם זה.
הבדיקה הניבה שצריך להחליף סליל כרית אוויר, מוזר מאוד מאוד שילך בק"מ כזה אבל יאללה תחליפו. החלק לא במלאי הזמינו לי. לאחר שבוע נכבתה הנורה. לאחר חודש טלפון מהמוסך שהחלק הגיע. אמרתי להם שהנורה נכבתה, אבל אם לדעתם עדיין צריך להחליף אבוא להחליף. "לא אין צורך זיכינו אותך על כל הסכום".

הנה יכלו לחייב אותי על הבדיקה. לא הייתי אומר כלום. בחרו אחרת. למדתי ממי להתרחק וממי לא.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במה הן מפגרות: בכיסוי פחות טוב, במהירות גלישה יותר איטית, ביותר downtime. 

 

סתם, לדוגמה - במקום בו אני גר קיבלתי לםני 5 שנים מהירות הורדה 80-100 מס"ש. היום, באותה רשת, סביב 30. למה? אני מניח שיש הרבה יותר משתמשים, אבל לא שדרגו את תחנת הבסיס. ואני כבר לא מדבר על הפריסה האיטית ביותר של דורות מתקדמים של הרשתות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, farkash7 כתב:

ברור שזה לא מעניין אותך כי זה לא עניינך, אבל אם זה לא מעניין אותך למה אתם רוצים להכריח אותו לעבוד בתנאים שהוא לא רוצה לעבוד בהם?

אני מבין שיש הרבה מוסכים שלא אוהבים את החוק הזה.

וזה בסדר וזה מובן.

לא צריך להכריח אף אחד, אם הוא לא רוצה לקבל חלקים פשוט צריך לחפש מישהו שכן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, sperial כתב:

הוא לא יוכל להיות יותר זול באופן משמעותי באופן כללי.

הוא לא חייב להיות יותר זול, הוא גם יכול להיות יותר טוב.
תראה לדוגמה מוסכים המפורסמים והמומלצים בפורום. אתה חושב שההכנסה שלהם מבוססת על מכירת שמנים ביוקר? או על המומחיות והידע שלהם שעבורן אנשים מוכנים לשלם יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את המוסכים האלה, לא מבחינה מקצועית ולא מבחינת תמחור. אבל ממה שהבנתי הם אינם שייכים לרשת היבואן, אז לא ברור לי מה מידת התמיכה שהם מקבלים מבחינת עדכונים מקצועיים וציוד ייעודי של היצרן. מצד שני, הם לא צריכים לשלם כל מיני תמלוגים, שאין לי מושג כמה הם אצל מוסכי הרשת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, roy007 כתב:

אני מבין שיש הרבה מוסכים שלא אוהבים את החוק הזה.

וזה בסדר וזה מובן.

לא צריך להכריח אף אחד, אם הוא לא רוצה לקבל חלקים פשוט צריך לחפש מישהו שכן


בדיוק גישה נכונה. צרכנות נבונה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, sperial כתב:

מה הן מפגרות: בכיסוי פחות טוב, במהירות גלישה יותר איטית, ביותר downtime. 

 

סתם, לדוגמה - במקום בו אני גר קיבלתי לםני 5 שנים מהירות הורדה 80-100 מס"ש. היום, באותה רשת, סביב 30. למה? אני מניח שיש הרבה יותר משתמשים, אבל לא שדרגו את תחנת הבסיס.

אין לי מושג כמה אני מקבל, אבל זה מספיק לשימושים שלי, כולל לעבוד דרך HOTSPOT על הלפטופ במידת הצורך. אפשרות לדבר ולגלוש מהנייד מבלי לחשב דקות ולשלם חמישית ממה ששילמתי פעם, הרבה יותר חשובה מבחינתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, RK כתב:

למה שתכריח מישהו לתמחר עצמו בפחות ממה שהוא סבור שהוא שווה?

 

הוא לא צריך לתמחר את עצמו בפחות ממה שהוא סבור שהוא שווה. הוא צריך רק לעדכן את עלות שעת העבודה שלו בהתאם להפסד שנוצר לו בעקבות החוק.

 

לפני 10 שעות, farkash7 כתב:

מודה, הרבה דברים במוסך נשמעים לי חזירות, אבל איך אפשר להכריח בעל עסק למכור לך שירות לפי הגחמות שלך?
 

מכריכים כי מצאו כשלים בשוק, ואת המדינה מעניינים יותר, נגיד, 99.5% מאוכלוסיה ולא 0.5% ממנה. יש תלונות? יש בית משפט עליון למעוניינים אם לא עברנו את זה כבר.

בוא נעשה תרגיל מחשבתי (מי ישמע אני איינשטיין 😂).
נניח בא לקוח נחמד עם קיט טיימינג. המוסך זורם איתו ומחליף את הטיימינג.
אחרי יום קופצת שן, מי אשם במקרה הזה?

 

מי שלא עשה את העבודה שלו כמו שצריך, מוכר החלק, יבואן החלק או המוסכניק, עם/בלי התערבות בית המשפט.


עכשיו יגידו לי "אז שיחתימו אותי על טופס שמסיר מהם אחריות."
בוא נעשה תרגיל מחשבתי נוסף.
נניח בא לקוח נחמד עם קיט טיימינג. המוסך זורם איתו ומחליף את הטיימינג.
לאחר פירוק הטיימינג הישן המוסך מגלה שהקיט שהלקוח הביא לא מתאים. בודק זמינות של קיט מתאים נאמר לו אין במלאי יגיע עוד שבוע.
הרכב תופס ליפט, אי אפשר להוריד אותו צריך להרכיב את הטיימינג הישן.
מי משלם על כל זה?

 

המוסכניק. כי אלף-בית של בעל מקצוע והחוק זה לבדוק את מק"ט החלק שהוא הולך להתקין לפני ביצוע העבודה.


אתה מבין למה מוסכים לא רוצים להתעסק עם זה? מעבר לעניין הכספי יש פה גם עניין שלקוחות יפגעו בניהול העסק השוטף ואף אחד לא ישלם על זה.

 

לקוחות המוסך ישלמו באופן משותף וכרגיל על הכל.

בגוף ההודעה.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, RK כתב:

מה שאתם רוצים זה לבוא לבעל עסק שמתחמר את עצמו ב-X ולהגיד לו "לא, תעשה לי את אותו הדבר ב-0.5X" או כל משוואה דומה. למה?

 

כי אנחנו כצרכנים יכולים ורשאים להתמקח.

אתה כמוכר לא מעוניין למכור במחיר הזה זכותך המלאה.

יחד עם זאת, בשוק הרכב המצב מעט שונה. כמו שציינו פה הרבה משתמשים שחוששים מעניין האחריות. אז אנחנו סוג של לקוח שבוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מיקוח. מיקוח זה דבר לגיטימי ביותר וזכותו של בעל העסק להסכים או לא, כמו שזכות הצרכן להתקשר בעסקה או לא. מה שאתם מנסים זה להכריח את בעל העסק להתקשר בעסקה בתנאים שלכם. זה לא בדיוק עונה על ההגדרה של מיקוח.

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, RK כתב:

זכותו של בעל העסק להסכים או לא, כמו שזכות הצרכן להתקשר בעסקה או לא.

"זכותו" גם לא לשים מטפים במוסך ולתחזק אותם כי זה עולה כסף. "זכותו" לשלם לעובד מתחת לשכר המינימום. "זכותה" של חברת הביטוח לטרטר מבוטח, "זכותו" של קצב למכור איזה בשר שהוא רוצה, ויש עוד הרבה דוגמאות. מה עם זכותו של בעל רכב לרכוש חלפים היכן שירצה וכרצונו? יש למוסכניק הרבה "זכויות", אבל הוחלט במדינה אולי נורמלית ובהרבה תחומים, לשים סוף לחגיגות ול"זכויות", ושזכויות הרבים גוברות על זכויות המעטים. לא "נכנסו" רק במוסכניקים.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, RK כתב:

מה שאתם רוצים זה לבוא לבעל עסק שמתחמר את עצמו ב-X ולהגיד לו "לא, תעשה לי את אותו הדבר ב-0.5X" או כל משוואה דומה. למה?

אם זה מוצר/שרות שיש עליו רגולציה, אז אני כן אדרוש לקבל אותו בתנאים שהרגולציה מגדירה ואתלונן לרשויות על כך. אני מבין שיש כאלו שיעדיפו או ימליצו שאמשיך הלאה ויצרפו לזה כל מני פתגמים של חוכמת חיים, אבל זאת הבחירה והזכות שלי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שצף קצף.. ועירבוב של מושגים לא קשורים. מטפים וכו' זה עניין בטיחותי (קניית חלפים בזול - לא). תשלום שכר מינימום לא ייחודי למוסכים. לגבי קצב - לא חושב שתתקבל בהבנה כשתגיע למעדניה הקרובה לביתך עם עגל על רצועה ותבקש לשחוט ולפרוס :)

 

לגבי זכותך לרכוש חלקים היכן שתרצה, היא הייתה תמיד. אף אחד לא לקח אותה ואף אחד לא נתן לך אותה בחוק הזה. מה שעשו זה שהכריחו את המכונאים לעבוד איתך, וזה מה שלא תקין.

לפני 2 דקות, Boltik כתב:

אם זה מוצר/שרות שיש עליו רגולציה, אז אני כן אדרוש לקבל אותו בתנאים שהרגולציה מגדירה ואתלונן לרשויות על כך. אני מבין שיש כאלו שיעדיפו או ימליצו שאמשיך הלאה ויצרפו לזה כל מני פתגמים של חוכמת חיים, אבל זאת הבחירה והזכות שלי.

 

אני מניח שדי הבנו את זה שזה מה שתעשה. השאלה היא מה, אתה מאמין, תהיה התוצאה של ההתנהלות הזאת.

  • מצחיק 1

ZC6 | JB43

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, RK כתב:

לגבי זכותך לרכוש חלקים היכן שתרצה, היא הייתה תמיד. אף אחד לא לקח אותה ואף אחד לא נתן לך אותה בחוק הזה. מה שעשו זה שהכריחו את המכונאים לעבוד איתך, וזה מה שלא תקין.

 

מי קבע שזה לא תקין?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 635 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...