Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

נמסיס אני לא מסכים. בתי משפט בארץ לא מענישים על שיטת מצליח. פסקי דין לא ישנו שום דבר כי בארץ פסקי דין לא כוללים בתוכם פיצוי גדול.

לרוב מה שפסק הדין יגיד זה שהם צריכים לכבד את האחריות+הוצאות משפט.

 

למה חברות הביטוח תמיד מנסות להתנער מאחריות גם אם זה אומר ללכת למשפט? כי הן יכולות וזה שווה להן כלכלית.

 

בלי קשר כבר אמרתי מה יקרה אם התופעה תהפוך לרחבה. אתה תקבל את האלמנט בדרך אחרת זה הכל.

 

נכון, לא מענישים על שיטת מצליח, אבל בסוף תבוא תביעה יצוגית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, danielisot כתב:

אני מטפל בעיקר במורשה.

מניסיוני, אני חושב שזה בעיקר תלוי בגישה שלך עם המוסך.

אם הגישה שלך היא - לא מתאים לי שאתם מרוויחים עלי יותר מדי, אני רוצה לקנות את החלפים בעצמי כדי לחתוך לכם ברווח - לא מומלץ.. עוד לא נתקלתי במוסך שבו היחס אלי לא נגזר מההכנסה שלי למוסך.

כנראה גם שישחילו אותך במקום אחר..

 

אם לעומת זאת הגישה שלך היא - אין לכם את החלפים הכי טובים לרכב שלי ולכן אתם מאלצים אותי לקנות במקום אחר, או אני ממש רוצה לקנות רק מכם תמיד את החלפים אבל מצאתי פער רציני עם השוק אז תבואו לקראתי - סביר להניח שזה יתקבל בברכה. גם המוסך מבין שאם נגד עולה אצלו 1700 ש"ח אבל בחו"ל אתה מייבא את זה ב500 ש"ח יש פה נזק ללקוח.

 

כל מה שרשמתי נכון כלקוח חוזר, כלקוח חדש אתה כנראה תתפס כלקוח בעייתי שלא כדאי להשקיע בו.

 

לא מסכים איתך.

לרוב המוסך "יבוא לקראתך" עם 10% הנחה על החלפים שזה כמובן לעג לרש.

אין שום הצדקה לפער של כמעט 100% במחיר בין מוסך מתמחה למוסך יבואן.

 

לטיפול ראשון (15K) לרכב שלי קיבלתי הצעת מחיר ע"ס 1,400₪ (אחרי 15% הנחה על חלפים)

הטיפול כולל החלפת מסנן אויר, מסנן מזגן, מסנן שמן ושמן מנוע.

אותו טיפול למעט החלפת פילטר מזגן (מיותר אחרי 15K) עלה לי 700₪.

פשוט חזירות, אין לי מילה אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - מבחינת החוק אתה צודק לחלוטין, המוסך עבר עבירה, הבעיה גדולה יותר שאין לך מה לעשות עם החוק הזה.

אחלה חוק מבחינת הלקוח אבל בפועל הוא לא עובד וחבל.

אני גם רוכש חלקים ולא רק בגלל החיסון אלה בגלל שאני מעדיף להתקין חלקי חילוף איכותיים יותר מאשר קיימים במלאי .

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.6.2022 בשעה 14:36, alechko01 כתב:

הבעיה גדולה יותר שאין לך מה לעשות עם החוק הזה.

מעניין אם תלונה למבקר המדינה על חוסר פיקוח יכולה לעזור. מפקחי כשרות רבים יכולים להעסיק, אבל מפקחי תחבורה, בניה, בריאות ועוד זו בעיה 😭. למה לא ל"ייצר" מקצוע בשירות הציבורי שנקרא "מפקח", ולחלק אותם באופן שווה בין המשרדים? הרי כל תפקיד מפקח הוא חשוב.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שהמקרה שונה. כשבדרך כלל העסק שעובר על תקנה (כשרות, תברואה וכדומה), העבירה היא מול הרשויות, הגוף האחראי. מי שבסוף נפגש פנים אל פנים מול המוסכים זה הלקוח שיכולים להתנכל אליו אם יתלונן 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.6.2022 בשעה 19:20, BeBest כתב:

לטיפול ראשון (15K) לרכב שלי קיבלתי הצעת מחיר ע"ס 1,400₪ (אחרי 15% הנחה על חלפים)

 

האם עשית סקר מחירים בין מוסכי יבואן שונים?

 

אישית, בפוקוס - מוסך יבואן, טיפול 15 ראשון עלה 600 ש"ח וזאת אחרי שעשיתי סקר בין שני מוסכי יבואן. לא רואה מקום יותר מדי לחסוך בו.

בקיה נירו - מוסך יבואן, טיפול 15 ראשון עלה כ-700 ש"ח.

 

לפחות אצלי, בסופו של דבר חסכון של הבאת חלפים וכו' לא יביא להפרש כזה גדול ששווה ויכוח על נושא האחריות בהמשך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, גור אדם כתב:

 

האם עשית סקר מחירים בין מוסכי יבואן שונים?

 

אישית, בפוקוס - מוסך יבואן, טיפול 15 ראשון עלה 600 ש"ח וזאת אחרי שעשיתי סקר בין שני מוסכי יבואן. לא רואה מקום יותר מדי לחסוך בו.

בקיה נירו - מוסך יבואן, טיפול 15 ראשון עלה כ-700 ש"ח.

 

לפחות אצלי, בסופו של דבר חסכון של הבאת חלפים וכו' לא יביא להפרש כזה גדול ששווה ויכוח על נושא האחריות בהמשך.

לא תמיד מדובר על חסכון,הרבה פעמים לקוח מעוניין לבצע התקנה או טיפול עם חלפים מקוריים של הרכב (לא במוסך מורשה או יבואן) אז למה מוסך מסרב ? הרי קיים חוק !

למה בכלל התקבל חוק הזה ? מאיפה זה בא בכלל ?

חייב להיות מפקח בנושא אחרת חוק הזה לא שווה כלום.

דרך אגב אני במצב דומה , מחפש מוסך שיקבל אותי עם חלקים איכותיים שאין אותם להשגה כי מדובר על רכב אספנות ובמוסך ראשון שניכנסתי סתם כדי לברר ולשאול, אז ישר אמרו לי שלא מוכנים לקבל אותי עם חלקים שלי. שאלתי למה - אמרו לי בפנים שעל חלקים הם גם מרוויחים  ואם בכל זאת אני מתעקש על חלקים שלי , אז אמרו לי בלי בושה שאשלם כפול או פי 3 על עבודה . זהו..זה המצב. רובם שמו על החוק הזה וזה לא מקובל במדינה נורמלית (לפחות כך אני רוצה להאמין שאנו במדינה נורמלית).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, alechko01 כתב:

לא תמיד מדובר על חסכון,הרבה פעמים לקוח מעוניין לבצע התקנה או טיפול עם חלפים מקוריים של הרכב (לא במוסך מורשה או יבואן) אז למה מוסך מסרב ? הרי קיים חוק !

למה בכלל התקבל חוק הזה ? מאיפה זה בא בכלל ?

חייב להיות מפקח בנושא אחרת חוק הזה לא שווה כלום.

דרך אגב אני במצב דומה , מחפש מוסך שיקבל אותי עם חלקים איכותיים שאין אותם להשגה כי מדובר על רכב אספנות ובמוסך ראשון שניכנסתי סתם כדי לברר ולשאול, אז ישר אמרו לי שלא מוכנים לקבל אותי עם חלקים שלי. שאלתי למה - אמרו לי בפנים שעל חלקים הם גם מרוויחים  ואם בכל זאת אני מתעקש על חלקים שלי , אז אמרו לי בלי בושה שאשלם כפול או פי 3 על עבודה . זהו..זה המצב. רובם שמו על החוק הזה וזה לא מקובל במדינה נורמלית (לפחות כך אני רוצה להאמין שאנו במדינה נורמלית).

 

אחת הסיבות שהשנה התחלתי לטפל בעצמי ברכב

נמאס מהפתעות של מוסכים,חירטוטי ברקסים, החלפת חלקים סתם ומחירים שרק עולים ועולים

 לאט לאט הצטיידתי בכלי עבודה יעודיים  אמנם היה לי אוסף מכובד של כלים שצברתי במהלך השנים  אך היו כמה ספציפיים כמו לשמל כוס יעודית לפתיחת פילטר שמן ובוקסה מרובעת  לפתיחת בורג קרטר

רכשתי MANUAL PDF של הרכב והתחלתי לשנן תהליכי עבודה טורקי סגירה וכו'

צפיתי בסרטוני הדרכה

זה גוזל זמן ומאמץ אך כשהעבודה מסתיימת קיים סיפוק וידיעה שברכב מותקנים חלפים ונוזלים איכותיים שמתאימים לתקן

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם מנסים להיות צודקים ולא חכמים, זאת הבעיה. אתם עם רכב מיוחד, דרישות מיוחדות, ומנסים בשם החוק להכפיף מוסך כללי גנרי שאין לו ידע, יכולת ורצון לטפל ברכב מיוחד, לדרישות שלכם. אז יהיה מפקח, ויענישו את המוסכניקים הסוררים והרעים - לכם זה לא יפתור את הבעיה ורוב הסיכויים שגם אם המוסך האמור היה מבצע, העבודה לא הייתה להיט, ואני עדין.

תתחילו מלמצוא מוסך מתאים, ואני בטוח שאז לא תהיה שום בעיה. 

  • רעיון גרוע 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, RK כתב:

אתם מנסים להיות צודקים ולא חכמים, זאת הבעיה. אתם עם רכב מיוחד, דרישות מיוחדות, ומנסים בשם החוק להכפיף מוסך כללי גנרי שאין לו ידע, יכולת ורצון לטפל ברכב מיוחד, לדרישות שלכם. אז יהיה מפקח, ויענישו את המוסכניקים הסוררים והרעים - לכם זה לא יפתור את הבעיה ורוב הסיכויים שגם אם המוסך האמור היה מבצע, העבודה לא הייתה להיט, ואני עדין.

תתחילו מלמצוא מוסך מתאים, ואני בטוח שאז לא תהיה שום בעיה. 

למעשה מה שאתה אומר שצריך לחפש את "מוסך "הצדיק  "  ואם יש כזה אפילו לא מקצועי אז לעשות שם.

ואם  יהיה מפקח אז יהיה יותר סדר בנושא ,כי חוק זה חוק .

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, RK כתב:

אתם מנסים להיות צודקים ולא חכמים, זאת הבעיה.

זאת לא הבעיה. הבעיה היא הגישה שלך שבסופו של דבר מעודדת את התופעת המוסכים פשוט מצפצפים על החוק.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, alechko01 כתב:

למעשה מה שאתה אומר שצריך לחפש את "מוסך "הצדיק  "  ואם יש כזה אפילו לא מקצועי אז לעשות שם.

ואם  יהיה מפקח אז יהיה יותר סדר בנושא ,כי חוק זה חוק .

 

 

לא הבנתי איך הבנת את זה ממני. ההיפך, אתה צריך לחפש את זה שיעשה עבודה טובה על רכבים מיוחדים. לרוב אלה מוסכים מתמחים, בד"כ קטנים ו"משפחתיים" יותר, במקרים רבים עם בעלים שבעצמם בקטע של רכבים מיוחדים, ולרוב גם יתפתחו איתם יחסים יותר פתוחים וחופשיים מאשר, למשל, עם מוסך מורשה שפעם בשנה אתה מגיע לשם לעשות טיפול השחלה.

 

אם יהיה מפקח, חוק זה חוק, ויעלו מחירים בהתאם. החוק הזה רע, ומהווה התערבות בוטה מדי בחופש העיסוק, בלי כל תכלית ראויה בצדו.

 

לפני שעתיים, Boltik כתב:

זאת לא הבעיה. הבעיה היא הגישה שלך שבסופו של דבר מעודדת את התופעת המוסכים פשוט מצפצפים על החוק.

 

הגישה שלי בינתיים מוכיחה עצמה כמוצלחת, אין לי שום בעיה להביא חלקים משלי למוסך ואני מקבל שירות מקצועי ומחירים נוחים ממכונאים שהפכו לחברים (ובמה שאני יכול, במקצוע שלי, עוזר להם באהבה). הגישה שלך היא לכפות עליהם עסקאות רעות. כל מה שיצא מזה הוא העלאת מחירים וחיפוש איפה להשחיל אותך מצדם, וחוסר אמון טוטאלי מהצד שלך ופחד כל פעם שתיכנס למוסך. בעיני זאת לא צורה לעשות עסקים.

 

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.6.2022 בשעה 09:03, farkash7 כתב:

תבינו שאתם מטפלים במורשה יבואן מסיבה אחת - אחריות ותמשיכו בחייכם.

 

 

 

בתקופת האחריות, ניתן לטפל או לתקן את הרכב בכל מוסך אשר הוסמך וקיבל רישיון על ידי משרד התחבורה, מבלי לפגוע באחריות הרכב (אין חובה לטפל ברכב במוסכי היבואן).

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, ניקו פ. כתב:

בתקופת האחריות, ניתן לטפל או לתקן את הרכב בכל מוסך אשר הוסמך וקיבל רישיון על ידי משרד התחבורה, מבלי לפגוע באחריות הרכב (אין חובה לטפל ברכב במוסכי היבואן).

 

אבל אם תיתקל בתקלה או שתרצה גודוויל, תקבל יחס טוב יותר אם טיפלת אצלם. מכאן כל אחד עושה את הבחירה שלו.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 657 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...