Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוב אני: החלפה לארונה שנוסעת המון, בדגש על חסכון בעלויות


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

 

לאחרונה יצאו כמה דגמים מעניינים, התחלפו אחרים וכמה יבואנים קיבלו מלאים חדשים, אז חשבתי שכדאי להתעניין שוב, אולי אני מפספס משהו.

 

בעקרון הדרישות הן כאלה:

בראש ובראשונה, חסכון בעלויות הדלק. אני נוסע לפחות 30 אלף קילומטר בשנה ומנוע ה1000 החסכוני של הארונה עדיין גורם לי להוציא סכומים כבדים על דלק.

מדיזל אני קצת פוחד בגלל המחיר הלא מפוקח שעלול להגיע לסכום שכבר הופך ללא חסכוני. אם אני טועה בכל צורה שהיא, אשמח לדעת

הנסיעות לרוב בין עירוניות, בבקרים יש גם פקקים אז הייתי אומר בערך 70%-30% לטובת נסיעה בין עירונית חלקה.

חשוב שיהיה את כל מערכות הבטיחות המתקדמות שיש היום.

כל הסגמנטים וסוגי המנוע באים בחשבון.

 

התקציב: עד 200 אלף בערך (חריגה יכולה להלקח בחשבון)

כרגע על הכוונת סקודה אוקטביה פלאג אין היבריד. אני חושש שבמצב שבו הסוללה ריקה עלויות הדלק יהיו כבדות.

 

אשמח לשמוע דעות

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נירו פלאג-אין מאד חסכוני גם כשהסוללה ריקה (נוסע כמו הברידי רגיל)  חשמלי יהיה הפתרון האולטימטיבי אם אין לך הרבה ימים בהם אתה נוסע יותר מ-250 ק"מ ביום.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי רוב החשמליות מספקות טווח של עד בערך 450 ק״מ. יוצאות מן הכלל הן האיוניק והאניאק, שתיהן לא במלאי ואין צפי, אחרת הייתי סוגר הזמנה על אחת מהן עוד ביום שישי האחרון

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף  להמלצה על הפלאג-אין אם אין אפשרות לחשמל מלא.  

אצלי בתוואי של 110 ק"מ ביום הכולל שילוב של נסיעה בין עירונית בכביש 6 + נסיעה עירונית ופקקים (כ30 אחוז), אני מגיע ל1/20 בנהיגה לא הכי חסכונית ורכב מאוד חזק וצמא כשלוחצים. 

 

מטעין את הרכב כל יום ומנהל את צריכת האנרגיה של הרכב באופן ידני.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, SuperBamba כתב:

לצערי רוב החשמליות מספקות טווח של עד בערך 450 ק״מ. יוצאות מן הכלל הן האיוניק והאניאק, שתיהן לא במלאי ואין צפי, אחרת הייתי סוגר הזמנה על אחת מהן עוד ביום שישי האחרון

אם אין ברירה אז משלמים קצת יותר וקונים משומש (מעצבן אבל זה מה שאני עשיתי), אל תצפה היונדאי לטווח שקרוב למה שמוצהר אלא אולי אם אתה נוסע הרבה בעיר וממש מלטף את הדושה וכמובן ללא מזגן, אצלי הנסיעות 90% מחוץ לעיר ממש משתדל ללטף את הגז ועדיין טווח ריאלי 300-330 ק"מ עד לטעינה (נשאר בערך 20% סוללה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את הכיוון של חשמלי משומש, פלאג אין זה להיות עם חלק מהיתרונות אבל עדיין החיסרון המשמעותי של טיפולים כמו ברכב בנזין רגיל. אולי נירו EV יד2, יש בודדות

https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?manufacturer=48&model=3223

 

יש גם לא מעט טסלות יד2 באזור ה 205K

https://www.yad2.co.il/vehicles/cars?manufacturer=62&model=3279&price=-1-210000

 

עריכה אחרונה על ידי car9203
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אני לא צופה שתהיה לי עמדת טעינה ״אמיתית״ בחניה. בזמנו ראיתי שטסלה מביאים גם כבל טעינה שמתחבר לשקע ״רגיל״. זה כן יש לי בחניה ועל זה בניתי, במיוחד אם מדובר ברכב פלאג אין שהסוללה שלו קטנה בהרבה וטעימה כזו איטית בכל זאת תספק סוללה מלאה אחרי טעינה כל הלילה.

 

השאלה היא האם לא עדיף כבר דיזל. לצערי בחישוב של כמה זמן ייקח לי עד שהרכישה הזאת תתחיל לחסוך כסף, נראה שהדיזלים והפלאג אינים יקרים מדי מכדי לחסוך כסף בטווח הקרוב

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב פלאג-אין אתה צריך שקע סיקון, לא מומלץ להשתמש בכבל סבתא באופן, וזה גם לא חוקי ולא בטוח.

 

שקע סיקון:

 

מה זה שקע סיקון? • המקצוענים

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תבחר בפלאג אין אתה צריך להבין מה צריכת הדלק של הרכב אחרי שהסוללה נגמרת, ברוב הדגמים שיצא לי לנהוג בהם היא לא מרשימה במיוחד.

בשביל הדוגמה - DS7 קרוסבק נסע 45 ק"מ על חשמל ולאחר מכן מדדתי 10.3 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית רגועה.

MG EHS נסע 58 ק"מ על חשמל רובם בעיר ובפקקים ולאחר מכן מדדתי 10.9 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X3 PHEV העדכני נסע רק 32 ק"מ על חשמל ולאחר מכן מדדתי 9.6 ק"מ לליטר. במקרה שלו נסעתי 357 ק"מ, 32 ק"מ מתוכם על חשמל כך שצריכת הדלק המשולבת בסך הכל עמדה על 10.4 ק"מ לליטר.

מבחינתי הנתונים האלה לא מרשימים במיוחד. רכבי פלאג אין מתאימים יותר למי שהנסועה היומית שלו חופפת +/- את הטווח החשמלי של הרכב.

אוקטביה פלאג אין הייבריד למשל מאוד יקרה, 180K לאמבישן, לעומת 150K לטויוטה קורולה או יונדאי אלנטרה. אני לא יודע כמה האוקטביה תצרוך בפועל אחרי שיגמר החשמל בסוללה, אבל באלנטרה הייבריד מדדתי 18.8 ק"מ לליטר בנסיעה שרובה בין עירונית מהירה ולא חסכונית, ובקורולה 17.9 ק"מ לליטר באותו הסגנון. אם היא לא תהיה חסכונית באותו המידה גם כשתשקלל את הנסיעה על חשמל יקח המון זמן להחזיר פער של 30K במחיר הרכישה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מודע לזה שאתה הולך להוציא בשנה 25 אלף שקל בירידת ערך, בשביל לחסוך 3000 שקל על דלק? 

 

קצת לא מסתדר לי אם הדרישה בראש בראשונה היא לחסוך בעלויות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

אתה מודע לזה שאתה הולך להוציא בשנה 25 אלף שקל בירידת ערך, בשביל לחסוך 3000 שקל על דלק? 

 

קצת לא מסתדר לי אם הדרישה בראש בראשונה היא לחסוך בעלויות. 

 

This☝️

אני מניח בכל אופן שהוא רוצה לרכוש רכב חדש ומעוניין למזער עלויות שוטפות, בכל אופן - רכב חדש זה אכן לא מהלך כלכלי חכם 😃

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

אתה מודע לזה שאתה הולך להוציא בשנה 25 אלף שקל בירידת ערך, בשביל לחסוך 3000 שקל על דלק? 

 

קצת לא מסתדר לי אם הדרישה בראש בראשונה היא לחסוך בעלויות. 

בעקרון אני עושה את החישוב ככה, אבל לשם כך אני פה, כדי להתייעץ 🙂

 

היום אני משלם 2000 שקל בחודש על הרכב. בנוסף עלויות אחזקה (טיפולים, ביטוח… הכל) ודלק. הדלק בהערכה גסה (לא עשיתי מדידה מדויקת) עולה לי בין 2000 ל3000 ש״ח בחודש.

 

הרכב (אם לא אמרתי כבר) הוא סיאט ארונה שנרכשה כמעט חדשה לפני שנתיים, לשמחתי ירידת הערך הייתה קטנה אבל זה רק נגזרת של מצב השוק היום. הרעיון בקניית רכב חדש הוא גם האופציה שלי למנף את שוק המשומשות ולמכור את הרכב במחיר שאין שום סיכוי שהייתי מוכר בשוק רגיל, ומצד שני לקנות רכב בסכומים שמקובלים עליי.

 

מה גם שהארונה נקנתה על ידנו ״במזומן״ כלומר מכסף נזיל. הייתי רוצה לקחת את הכסף הזה (או חלקים ממנו) ולמנף אותו אם זה יתאפשר.

 

בעניין הרכבים. הקורולה היחידה שתפסה אותי הייתה ההאצ׳בק, לצערי נראה שהיא כבר לא נמכרת

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשמית הדגם לא נמכר בישראל, כמו היאריס. בפועל יש טפטוף איטי של רכבים לישראל, חלקם עוברים לאפס ק"מ אבל אם תתפוס נציג רציני שבאמת ירצה להקדיש לך תשומת לב הוא יוכל למצוא לך אחד מהרכבים האלה שנכנסים למלאי מדי פעם. למיטב זכרוני כרגע מה שמגיע הוא ברמת אבזור אקסייט פלוס בלבד עם גג פנורמי. אני לא הייתי פוסל גם רכישה של רכב משומש קלות. ההאצ' פחות מבוקשת מהסדאן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, SuperBamba כתב:

היום אני משלם 2000 שקל בחודש על הרכב. בנוסף עלויות אחזקה (טיפולים, ביטוח… הכל) ודלק. הדלק בהערכה גסה (לא עשיתי מדידה מדויקת) עולה לי בין 2000 ל3000 ש״ח בחודש.

 

 לא הגיוני. 

או שאתה נוהג הרבה הרבה יותר מ-30 אלף או שאתה ממש יושב על הגז ברקס. 

אני נוהג על סי 3 שהיא צורכת דלק בערך כמו הארונה, נוהג 35 אלף בשנה (600 ק"מ בשבוע ) ומתדלק 250-270 בשבוע(כתלות במחיר הדלק) ונוסע 90 אחוז בינעירוני עם פקקים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...