Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדרך: דאצ'יה ג'וגר 7 מקומות מנוע 999 סמ"ק, גיר רגיל ב-119900 שח ועכשיו גם אוטומטי הברידי ב...174990 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 19 שעות, ceyal כתב:

מיצובישי אאוטלנדר מ 2014 מצויידת בבלימה אוטונומית, בבקרת שיוט אקטיבית ובבקרת סטיה מנתיב מקורית וקיבלה 5 כוכבים ב NCAP.

גרסאות הליסינג הגיעו עם בקרת שיוט לא אקטיבית ועם מובילאיי. החל מ 2017 כל הגרסאות הגיעו עם כל האבזור הבטיחותי המלא.

גירסאות אינסטייל הפופולאריות ומהוות את רוב השוק לא צוידו בבלימה אוטונומית, ואין להם שום מערכת בטיחות חדשה למעט התקנת מובילאיי (אני לא מדבר על מערכות ABS או ESP הוותיקות).
אגב, בקרת שיוט לא אדפטיבית נחשבת לאבזור נוחות ולא בטיחות.
לדאציה גוגר יש בלימה אוטונומית בכל הגירסאות.

 

 

לפני 19 שעות, ceyal כתב:

ולמה הכוכב הבודד של הג'וגר גרוע במיוחד  ? מאד פשוט.

כשמושג ציון ריסוק מקסימלי אבל אין את הבקרות האלקטרוניות של השנים האחרונות, הרכב מאבד בין כוכב אחד לשניים, תלוי בחוסר. אתה יכול לקרוא את זה בדברי ההסבר של המבחן.

מצטט מאתר :
Because of this evolution of the rating scheme, cars’ ratings expire when their date stamp (i.e. the year the car was rated, indicated on the rating) is more than six years old. An expired rating does not necessarily mean that the car has changed in any way; simply that the rating scheme has moved on so much since the car was rated that its assessment is largely irrelevant in comparison with cars tested more recently.
https://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/how-to-read-the-stars/#ratingvalidity


בתרגום חופשי:
לאחר 6 שנים, תוקף הדירוג פג ואינו רלוונטי.
לא יודע איפה ראית שיורד כוכב אחד או שניים.

אגב, קישור לדירוג דאציה גוגר:
https://www.euroncap.com/en/results/dacia/jogger/45231

וקישור לאאוטלנדר 2012(זהה ל 2014)
https://www.euroncap.com/en/results/mitsubishi/outlander/10938

שים לב שהדאציה נחות מהאאוטלנדר בכרית אוויר לברכיים בהתנגשות חזיתית,
אך מתעלה עליו בכרית אוויר אגן בהתנגשות צידית.

בנוסף להכל שכחת את משתנה התחזוקה.
רכב ישן דורש תחזוקה גבוהה יותר, מה שאומר בתרבות תחזוקת השבר הישראלית שיש יותר סיכוי לחפף בתחזוקת חלפים בטיחותיים כמו צמיגים, מערכות בלימה וכד'.

אני לא מהלל את דאציה גוגר, אני רק חושב שההיסטריה שלך מהרכב בהשוואה לרכבים ישנים ממנו פשוט - לא מבוססת.
 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 245
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 19 שעות, דור-- כתב:

גירסאות אינסטייל הפופולאריות ומהוות את רוב השוק לא צוידו בבלימה אוטונומית, ואין להם שום מערכת בטיחות חדשה למעט התקנת מובילאיי (אני לא מדבר על מערכות ABS או ESP הוותיקות).
אגב, בקרת שיוט לא אדפטיבית נחשבת לאבזור נוחות ולא בטיחות.

אאוטלנדר ברמת גימור אינסטייל הגיע עם בלימה אוטונומית החל מ 2015. טעות שלי.

 

לפני 19 שעות, דור-- כתב:

בתרגום חופשי:
לאחר 6 שנים, תוקף הדירוג פג ואינו רלוונטי.
לא יודע איפה ראית שיורד כוכב אחד או שניים.

 אין לי מושג למה אתה מתכוון. לדעתי לא הבנת מה שכתבתי.

 

לפני 19 שעות, דור-- כתב:

שים לב שהדאציה נחות מהאאוטלנדר בכרית אוויר לברכיים בהתנגשות חזיתית,
אך מתעלה עליו בכרית אוויר אגן בהתנגשות צידית.

בנוסף להכל שכחת את משתנה התחזוקה.
רכב ישן דורש תחזוקה גבוהה יותר, מה שאומר בתרבות תחזוקת השבר הישראלית שיש יותר סיכוי לחפף בתחזוקת חלפים בטיחותיים כמו צמיגים, מערכות בלימה וכד'.

 

ידידי היקר, כל המלל הרב שכתבת לא רלוונטי ברגע שהבוחנים נתנו לרכב כוכב אחד וציינו שבזמן תאונה יגרמו "פגיעות קשות לנוסעי הרכב".

לא ראיתי את זה באאוטלנדר מ 2014, לא מ 2015 ולא מ 2018.

גם לא במזדה 5.

 

המערכות האלקטרוניות נהדרות, מוצלחות ומחוייבות המציאות, אבל הן לא תמנענה מהמטומטם התורן להכנס ברכב שלך בצד, מאחור, בתאונה חזיתית וכולי. ותאונות קורות, וכשהן קורות, אתה צריך לצאת חי.

 

כרית צד, כרית על חלל או אפילו שמיכה לא תעזור לנוסע האומלל כשחלילה הדשבורד ימרח אותו על הכיסא.

כמו כן אתה מוזמן לבדוק את התוצאה בפגיעת צד או במפגש עם עמוד, כשהנוסעים מאחור עלולים לשבור את המפרקת בגלל תכנון לקוי של חגורת הבטיחות.

 

אינני רואה מה הקשר בין צמיגים ומערכות בלימה למבחני ריסוק. גם רכב חדש מהמפעל עם 800 כוכבי בטיחות, יכשל בהגנה על הנוסעים אם הבלמים או הצמיגים יהיו לקויים.

 

משתנה התחזוקה לא חל על שלדה, איזורי קריסה ומערכות ריסון. (אלא אם הרכב עבר טוטאל לוס והולחם מחדש - דבר נפוץ במחוזותינו - שכאמור יכול לקרות גם ברכב חדש מהניילונים אם עבר תאונה)

 

אין פה הילולה ואין כאן היסטריה.

פשוט, נתונים. ושכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ceyal כתב:

המערכות האלקטרוניות נהדרות, מוצלחות ומחוייבות המציאות, אבל הן לא תמנענה מהמטומטם התורן להכנס ברכב שלך בצד, מאחור, בתאונה חזיתית וכולי. ותאונות קורות, וכשהן קורות, אתה צריך לצאת חי.

 

עד כאן הכל נכון, אם כי הסייפא קצת מלודרמטית.

 

לפני 8 שעות, ceyal כתב:

כרית צד, כרית על חלל או אפילו שמיכה לא תעזור לנוסע האומלל כשחלילה הדשבורד ימרח אותו על הכיסא.

כמו כן אתה מוזמן לבדוק את התוצאה בפגיעת צד או במפגש עם עמוד, כשהנוסעים מאחור עלולים לשבור את המפרקת בגלל תכנון לקוי של חגורת הבטיחות.

 

והנה, פה כבר חזרנו לסרט ההודי. אפשר לחשוב שכל תאונת חזית-אחור טיפוסית בישראל נגמרת באחד משני אופנים - או שכולם יוצאים מהמכוניות החדשות שלהם ולוחצים ידיים, או שאחד מהם מרוח על הכיסא בגלל דשבורד לא בטיחותי והשני שותה פאנטה. יש לך איזשהי סטטיסטיקה שמגבה את הייקום האלטרנטיבי והמפחיד הזה שאתה חי בו, או רק אנקדוטות מהעיתונות וסיפורי פוגי של חברים? ובמכוניות הכי חדשות ובטיחותיות, אנשים תמיד חוגרים? והם תמיד יושבים זקוף, עם הרגליים למטה, בתנוחה המושלמת לספיגת שלושה טון של סילבראדו בצלעות השמאליות שלהם?

 

אני למשל הכרתי כמה אנשים שמתו בתאונות דרכים (מהסוג שלא מצאו בהן שרידים), ומכיר כמה עשרות שהיו מעורבים בהן לאורך השנים. אולי לשניים או שלושה יש איזה נזק בריאותי שמלווה אותם מאז, ואפס מתוכם עברו את התאונה עם מכוניות משנת 2005 ומעלה. ברוב המקרים זה קרה בתנועה עירונית ברמזור, או בעמידה, או אפילו בכביש מהיר אבל היה להם זמן לבלום או להתחמק באופן חלקי, וכו' וכיו"ב. זה לא שהם נסעו להנאתם על 130 וזמזמו את 'אהבתיה' של שלמה ארצי ופתאום נחת להם בואינג 747 על הגג בזווית מדוייקת של 84 מעלות שנחוצה לדשבורד כדי למרוח אותם על הכסא. מה ההסתברות האמיתית שכשכבר תקרה לך תאונה (או בוא נהיה כנים עם עצמנו ונקרא לזה התנגשות), כל הגורמים בה כולל מצב הסביבה וכלי הרכב האחרים שמעורבים ישתלבו ביחד לגרימת נזק ממשי מהסוג שאתה מתאר?

 

לפני 8 שעות, ceyal כתב:

אין פה הילולה ואין כאן היסטריה.

פשוט, נתונים. ושכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה.

 

זה לא נתונים, זה האמ-אמא של ההיסטריה וה'מרגיש לי לא בטוח' עם קצת פירורי סטטיסטיקה לקישוט. לא לך ולא לי אין גישה למידע אמיתי בנושאים האלה, כי למרבה המזל (או שלא) אנחנו חיים בחברה שמגנה עלינו מפניו. אולי אם אחד מאיתנו היה עובד במד"א ומטפל כל יום במאה פצועי תאונות עוד אפשר היה לדבר על איזשהו מושג כללי, למרות שגם זה נתונים מוטים (כי תאונות קלות לא מגיעות למד"א). אבל אנחנו, בדיוק כמו שאר המשתתפים בדיון הזה, די ממודרים מידע ממשי שעליו אפשר לבסס החלטות כאלה ולכן ניזונים מתוכן שיווקי, שיח ציבורי, קצת ניסיון אישי, ותחושות בטן. לזה לא קוראים נתונים, ורוב האנשים פה לא מתיימרים לדעת. להם זה 'מרגיש' כמו סיכון מחושב, לך זה 'מרגיש' כמו התאבדות, אבל הם לא מובילי דעה ולא מנהלי פורום ואתה כן. לכן אני מצפה לקצת יותר ממלכתיות ופחות לעג או ביטול של דעות שונות משלך, כאילו שיש פה איזה לובי של מתנגדי חיסונים או טועני עולם שטוח.

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאתי היום לנסיעת מבחן על הכלה, בכדי להרגיש את הביצועים,

הגעתי לסניף ראשון,

קיבל אותי בחור נחמד בשם מיכאל,

הסתכלתי על האוטו, דאציה התקדמו המון מאז הדאסטר שלי 2017,

הגו'גר גבוה יותר מרכב סטנדרטי, מרווח בצורה נורמאלית,

ותחושת כביש מצוינת, המנוע מגיב יפה מאוד,

היה נחמד, 

בחודש הבא מגיע 90 חתיכות, יותר מחצי סגור כבר,

ובסוף שנה יגיעו עוד,

 

השאלה היחידה שלא קיבלתי תשובה, זה איך האוטו מרגיש בעליה עם 7 מבוגרים,

הם אמרו שהאוטו כולה שבוע אצלם ,אז הם באמת לא ידעו לענות,

 

אבל הוא אחלה תמורה למחיר לדעתי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר אוטומטי מייקר את הרכב.

ומאוד יכול להיות שעם הגיר האוטומטי הרכב לא יעמוד בדרישות תקן הזיהום האירפאי.

וכמו כולם יצטרכו להתפשר על גיר רובוטי,  במקרה של רכב Budget לרובוטי עם מצמד בודד. והמתכון הזה לא יניב מכירות גבוהות.  באירופה הגיר הידני מקובל הרבה יותר מאשר בישראל ( עם שוק רכבים קטן בקנה מידה אירופי ).

לפי התכבות והמבחנים הראשונים בארץ, הג'וגר מהווה שיפור בכל התחומים לעומת הלוג'י שנמכר כאן לאחרונה. 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, nisim91 כתב:

למה דאציה לא מייצרים את הרכב הזה עם גיר אוטומט? 

אני חושב שכמה שהם ימכרו בגיר רגיל בגיר אוטומט הם ימכרו כפול 3 אם לא יותר. 

כי לא ייצרו גירסה רק לישראל, ובשוק האירופי אין שום יתרון לגירסה אוטומטית (יותר מ-80% מהמכוניות שם ידניות, מול 1-2% בארה״ב. מישהו כאן יודע את המספר בארץ?).
מי שכבר קונה דאצ׳יה שם לא ירצה לשלם יותר על תיבה אוטומטית ולא על צריכת דלק יותר גבוהה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, vladclar כתב:

לפי התכבות והמבחנים הראשונים בארץ, הג'וגר מהווה שיפור בכל התחומים לעומת הלוג'י שנמכר כאן לאחרונה. 

 

התקדמו בהמון, אם הלוגי היה אוטו מסחרי עם 7 מקומו ישיבה,

הגוגר' הוא אוטו לכל דבר וענין,

בידוד רעשים שבלוגי גרוע מאוד, שופר בהמון,

נוחות של האוטו, סביבת הנהג,

פשוט התקדמו, בכל זאת אנחנו ב2022.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לזה קשר לשנת הייצור.

בידוד רעשים היה גם במרצדס משנת 1980.

זאת החלטה של היצרן למצב את הרכב יותר גבוה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nisim91 כתב:

למה דאציה לא מייצרים את הרכב הזה עם גיר אוטומט? 

אני חושב שכמה שהם ימכרו בגיר רגיל בגיר אוטומט הם ימכרו כפול 3 אם לא יותר. 

 

יש גירסה הברידית אוטומטית בצנרת, עדיין לא נכנסה לייצור.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שידוך של מנוע 1000 טורבו לרכב בגודל כזה שצריך להעביר 7 נוסעים

לא בדיוק משמיים

אישית לא מתחבר למנועי שלשה צילינדרים שבאופן טבעי רועדים יותר עקב חוסר איזון פחות חזקים ממנועי 4  צילינדרים ובעלי נטיה לבלאי גבוה יותר

כבר לא מדבר על זה שגיר ידני במדינתנו בפקוקה לא תענוג גדול

מענין אם התקינו ברכב הזה  גם וישר פנימי:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נכון, אבל אאוטלנדר/ 5008/ קודיאק/ טוראן 7 מקומות עולים 80-90 אלף₪ יותר.

זה המון למי שלא מעוניין להשתעבד לבנק,  כאשר הריבית עולה ותמשיך לעלות ( כנראה נגמרה החגיגה של הלוואות זולות ). וגם 7 נוסעים ירגישו פחות צפיפות מאשר ברכבים האלה שעולים כמעט כפול.

כן, יש לא מעט פשרות. כל אחד יחליט לעצמו מה כדאי יותר, רכב חדש או רכב בן 7 באותו המחיר ( אחרי שיהיה מוכן לרכב ידני ). 

ולא הייתי בונה על אמינות מוחלטת של הגיר הרציף במיצובישי בת 7 או גיר רובוטי בסקודה או אמינות כללית בפיג'ו המזדקנות.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, nit_zan כתב:

שידוך של מנוע 1000 טורבו לרכב בגודל כזה שצריך להעביר 7 נוסעים

לא בדיוק משמיים

אישית לא מתחבר למנועי שלשה צילינדרים שבאופן טבעי רועדים יותר עקב חוסר איזון פחות חזקים ממנועי 4  צילינדרים ובעלי נטיה לבלאי גבוה יותר

כבר לא מדבר על זה שגיר ידני במדינתנו בפקוקה לא תענוג גדול

מענין אם התקינו ברכב הזה  גם וישר פנימי:)

על סמך מה הטענה בשורה השלישית?

בנתיים המנוע של הקונצרן המתחרה (VAG) בנפח 1000 סמ"ק רץ כבר כמה שנים טובות בארץ ובחו"ל בלי שום בעיה ובלי בלאי חריג.

גם באירופה יש ירידה במכירות של גיר ידני וגם בחלק מאירופה זה תענוג לא גדול בדיוק כמו בארץ, אבל בתקציב הזה אי אפשר לאכול את העוגה שלמה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשורה השלישית על סמך זה שלי היה את הלוגאן (בזמנו) והיא הייתה מרווחת משמעותית מהאורלנדו, האוטלנדר (היה לי גם אותם) C4 פיקאסו, והרנו.
ישבו מאחור בנוחות סבירה מאוד 2 מתבגרים.
הלוג'י לפחות לפי הנתונים מרווחת מהלוגאן.

 

מה שכן המזגן בלוגאן זה היה אישיו גם הכההת החלונות לא עזרה וביום חם לקח הרבה מאוד זמן עד שחלל הרחב מוזג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, dorsht כתב:

על סמך מה הטענה בשורה השלישית?

בנתיים המנוע של הקונצרן המתחרה (VAG) בנפח 1000 סמ"ק רץ כבר כמה שנים טובות בארץ ובחו"ל בלי שום בעיה ובלי בלאי חריג.

גם באירופה יש ירידה במכירות של גיר ידני וגם בחלק מאירופה זה תענוג לא גדול בדיוק כמו בארץ, אבל בתקציב הזה אי אפשר לאכול את העוגה שלמה.

כשמוציאים ממנוע קטן הספק גבוה כל המערכת מתוחה

3 צילינדר לא יכול להיות מאוזן כמו 4

אין לי אסמכתא גורפת רק שהראיות נסבתיות

לא חושב שיחזיק כמו מנוע 1600 "רגיל" של טויוטה למשל  20-30 שנה בלי לפתוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 267 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...