Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם אפשר להפסד בלי סוף ולהציל כל אחד בעולם הפיננסית, ועד מתי ניתן לייצר יש מאין ?


קיורטוש אוטומוטיב

פוסטים מומלצים

35T.thumb.png.5ceac9d7e2704e05583cb4fe95a4b3ff.png

 

35,000,000,000,000

לשמחתנו אנחנו שייכים למועדון של 10% שמחזיק ב-85% מהאושר העולמי, וחיים במדינה שמתחילת שנות האלפיים אחרי אינתיפאדה ומיתון קצר, לא ידע שום משבר .
GFC ב-2008 עברה לידנו, כי ברוך השם זרם לפה טריליוני ש"ח (לא מעט שחור בחסות הבנקים, רק לפני כמה שנים שילמו קנסות כבדים על זה בארה"ב, כמובן אנחנו שילמנו בסוף בעקיפין את הבונוסים שלהם ואת הקנסות דרך עמלות/חוסר תחרות), הצרפתים ויתר יהודי עולם קנו את אשקלון, נתניה..., הכבדים בגוש דן ....בעצם קנו כל מה שאפשר.

היה איזה גליץ' קטן ב-2011 "קשקשת הקוטג'" שכנראה גם מוכיח לנו שלא יהיה בעתיד הנראה לעין גם שום מחאה חברתית, ואז לפני שנתיים "מגפה של פעם ב-100 שנה" סופית גם הממשלה הוכיח לנו שיש מאין, ואנחנו מכורים לכסף זול, עזבו אותנו מבני דודים, חוסר משילות, סבבים בעזה, רק תנו לנו להמשיך באורגיה של צריכה, ומקסימום נמשיך לקטר ברשתות חברתיות שכל כך יקר לנו לחיות פה.
אז השאלה שלי, גם עכשיו 2022-2023 יעבור לידנו בלי להרגיש ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, מיתון פוסט-קורונה יפגע בכל העולם כולל ישראל.  אנחנו עדיין בשלבים המאוד התחלתיים שלו (לפי ההגדרה הרשמית ארה"ב עדיין לא במיתון - צריך עוד רבעון שלילי אחד), ויתכנו עוד כמה סבבי ראלי בבורסה שיכניסו אנשים לאופוריה זמנית, אבל בסופו של יום עד שהאינפלציה לא תחזור למימדים סבירים העולם יכול לשכוח מכמויות העושר שהיינו רגילים אליהם בעשור האחרון.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-2008 נשבר משהו במערכת הפיננסית העולמית, בגלל חמדנות של פיננסרים וקרנות גידור מפלצתיים "עושי שוק", רשויות פיקוח שנרדמו בשמירה וידעו בזמן אמת שמה שקורה עם כל הנגזרות זה לא "בר קיימא", אבל "יהיה בסדר" כנראה מכה עולמית, וכולם התפללו שאם יקרה משהו זה לא יקרה במשמרת שלהם, וזה ממש לא קרה ביום אחד.

2022-05-21_13-59-57.png.9d9089f7a5fcb552dae14d28a19dbc64.png

 

בקיצור זה התחיל בתור "משבר פיננסי" שמהר מאוד הפך ל"משבר ריאלי" שכל השוק הכספים קפא פשוט, ועשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם הרגישו את זה.
אחרי שנתנו לליהמן ברדרס לקרוס, מהר מאוד נבהלו ואז נחקק בזכרונם של רובנו הביטוי (יצרו גם סרט) בקשר ליצרני "מכשירים פיננסיים רעילים" ומלווים גדולים Too Big To Fail, גרסת ליין שלנו זה סלוגן של מפקח הבנקים "יציבות מערכת הפיננסית" זה ערך עליון.
וכמובן מהר מאוד נוצר הסם להמונים "הרחבה כמותית" ופריחה של כלכלת MMT, ונפתח אורגיה של קניות וחגיגה של ניפוח כל נכס אפשרי תודות לכסף חינם האינסופי, וגיוסים בסכומים הזויים ונולדו מאות יוניקורנים בלי מוצר ו-0 מכירות. 


ב-2019 היה ניסיון כושל לנסות לגמל את השוק מכסף זול, וניסו להעלות ריבית (מי זוכר :D ), ואז ב-2020 העולם חטף מגפה של פעם ב-100, "משבר בריאותי" שכנראה בפוסט קורונה (תסביר את זה לסיני) יעבור ל"משבר ריאלי".
עכשיו שום משבר לא דומה לשני, אבל כרגע אנחנו ללא ספק בסערה מושלמת, ניסיון לגמל את העולם מכסף זול + שרשראות אספקה גלובלית משובשות ביחד עם דה-גלובליזציה +  מלחמה + קיטוב פוליטי ברוב המדינות שחשבנו שהם מאוד חסינים ואי יציבות פוליטית ברוב העולם (לא מעט בעידוד רשתות חברתיות) + אינפלציה משתוללת (אבל שנים מסבירים שזה נכחד)
בישראל ספציפית גדל דור שלם שלא יודע מה זה מיתון, ריבית ואינפלציה.
ללא ספק יהיה מעניין בתקופה הקרובה, אנשים ממונפים ימשיכו לדקלם סיסמאות חלולות "שנים מפחידים אותנו,מה שהיה זה מה שיהיה" "בנק ישראל/ממשלה לא יתנו לאנשים ליפול" לבריאות !
ויש לא מעט שנזילים, ומחקים להשמדת ערך של הרבה כסף טיפש ומחכים לשינוי מגמה, כי לא באמת אפשר לתזמן שום שוק, אבל כל המדדים/תחזיות נכון לעכשיו שליליים.

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אז עברו 4 חודשים, התאוריה המוניטרית המודרנית MMT שהתפתח אחרי משבר GFC ב-2008, (יש מאין, אפשר לייצר אין סוף כמות כסף, למחזר אין סופית חובות בלי להחזיר), קרס לו, התברר ששוב פעם חזר הרוצח השקט אינפלציה.
ה-FED ובנקים מרכזיים כמובן שלא יודעו שהיה טעות להשאיר תקופה כל כך ארוכה ריביות 0 או שלילי, ושזה גרם לבועות נכסים.
גם בארץ עדיין חיים בסרט שנדל"ן לעולם לא יכול לרדת, לכן ממשיכים עם "אכילת ראש" בכל מני דיונים, עם אותם סיסמאות חלולות, בלי להבין שחלק נכבד מעליות מחירים לא ריאלים זה היה רק בזכות כסף חינם ולא הקשקשת שלעולם לא יבנו מספיק (ללא ספק יש עודף בירוקרטיה ולמדינה הכי נוח שהמחירים לא ירדו, כמו לרוב האנשים שרשמו על כל בן משפחה/קוף נכס כדי לא לשלם מיסים), הביקוש קשיח בכל רמות מחירים, כל הקטע בכלכלה ש"זמן" זה פקטור משמעותי, וכל התהליכים של הקפצות ריביות אגרסיביות בכל העולם (הרי רק לפני חצי שנה ה-FED טען שזה משהו זמני, לא מובנה, אז ינסו במנות קטנות ונכשלו ועשכיו הם בלחץ ) את השפעתו נדע רק עוד 2/3 רבעונים בעתיד, אז כמו שפיספסו את תחילת העלאת ריביות, תהיו רגועים שיפספסו עם OVERSHOOTING, כי עכשיו מה שעושים זה לפגוע בכלכלה, וכנראה יפגעו יותר מדי, כי אשכרה סחרור אינפלציוני מפחיד אותם יותר, הרבה אנשים ממונפים מעל הפופיק ירגישו את זה בקרוב !
מה שכן בארץ זה "גן עדן" ביחס מה שקורה באירופה (אבל לא לעולם חוסן, כאשר בעולם יורד גשם כולם נרטבים, הרי בסופו של יום אנחנו חיים מלמכור לעולם, נכון במגזר טכנולוגי, אבל עדיין מיתון ממושך עולמי ישפיע גם בתחום הזה, ובהעדר כסף זול זה יהיה יותר קשה), שם זה פשוט קטסרופה במיוחד מזרח/אקס קומוניסטיות, והם עוד לא יודעים באמת מה מחקה להם אחרי חורף לא פשוט, כמו שכתבתי על חוסר יציבות פוליטית שם, כל השמאל רדיקאלי יכחד ברוב המדינות כולל מדינות סקנדינביות, כרגיל ימין קיצוני/שנאת זרים רק יגדל....רק שלשום קיבלתם מקדימון באיטליה, וזה ימשיך, באירופה האנשים אשכרה מותרדים איך יחממו את הבית שלהם ולא באיזה מחיר מופקע יקנו נדל"ן עם משכנתא הזויה או יקנו איזה רכב חשמלי צ'נג צ'אנג צ'ונג במחיר הזוי או מספסר סוג ז'.
ועדיין בלי מילה על שינויים גאו פוליטיים עתידיים, כי מהלך של רוסיה לא ברור איך יגמר, וגם סין בתמונה מתכנן מהלכים משלה....משעמם לא יהיה, וכרגיל הסטוריה האנושית מוכיחה, גם "הטוב מדי" , כי אשכרה היה עשור כזה, יגמר מתישהו וצריכים להיות קשובים למגמות ולהיות מבוזרים מבחינת סיכונים !

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגל האינפלציה הנוכחי, כמה ”אשמה” יש לריבית האפסית שהונהגה בעשור האחרון, וכמה לסגרים בסין ומלחמת רוסיה אוקראינה? 

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר תיארתי את זה לפני 4 חודשים, ואף אחד לא יכול לפרק לגורמים, ולפי דעתי עו לא "מתומחר" בשוק ההשפעות הגיאופוליטיות !
 

בתאריך 21.5.2022 בשעה 14:28, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

..... שום משבר לא דומה לשני, אבל כרגע אנחנו ללא ספק בסערה מושלמת, ניסיון לגמל את העולם מכסף זול + שרשראות אספקה גלובלית משובשות ביחד עם דה-גלובליזציה +  מלחמה + קיטוב פוליטי ברוב המדינות שחשבנו שהם מאוד חסינים ואי יציבות פוליטית ברוב העולם (לא מעט בעידוד רשתות חברתיות) + אינפלציה משתוללת (אבל שנים מסבירים שזה נכחד)
בישראל ספציפית גדל דור שלם שלא יודע מה זה מיתון, ריבית ואינפלציה....

 אני אשאל אותך הפוך, אתה באמת מאמין שזאת הייתה האינפלציה האמיתית בעשור האחרון ?

2022-09-28_0-20-48.thumb.png.940bce24425f0423fe1a4b1528ace923.png

 

אם כן, אז אין טעם בלנסות להסביר שום דבר, כי כל בר דעת יודע שזה אחד המדדים הכי מבושלים בעולם, בכל המדינות !!!
הרי שנים ההזוים של MMT ניסו לשכנע את העולם שהרחבה כמותית, כי היום לא באמת "מדפיסים" כסף, והכנסה למחזור מעל 35 טריליון דולר, זה אפשרי בלי להוריד ערך של הכסף, הרי מה זה אינפלציה.
אז מה שהשוק נתן עכשיו ייקח.
עכשיו המנגינה של "הרחבה כמותית" השתנתה ל"הידוק מוניטרי" :mm_cool: 

https://www.investopedia.com/terms/t/tightmonetarypolicy.asp#:~:text=Tightening policy occurs when central,the domestic currency from inflation.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע, אני לא כלכלן.

אבל -1. יש המון סעיפי הוצאה שהוזלו (טיסות תקשורת ועוד), או לא עלו (מזון רכב בריאות) בעשור האחרון. ובהחלט יתכן שזה מקזז את ההשפעה של סעיפים שכן התייקרו.

2. בעיניים הפשוטות שלי עשור של ריבית אפסית לא הביאו אינפלצייה, ומשבר הקורונה ובעיקר ההשפעה שלו על סין, והמלחמה באוקראינה כן.

לדבריך המדד מבושל, אבל הצליחו לבשל נתונים רק מול ריבית אפסית ולא מול שני הגורמים הנ’’ל?    

אגב אני שומע כל הזמן טענות על בישול הנתונים, מה האינטרס?

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

עברה עוד חצי שנה, וכבר ברור ששנת 2023 תהיה "החזר תשלום של כסף חינם" שחולק בעולם בנדיבות מאז הניסיון לתקן את GFC ב-2008, ודור שלם גדל בעולם של להלהלנד.
עכשיו השאלה האם SVB זה רק ניצוץ שיצליחו לכבות או שאף אחד לא יודע לאן זה יגיע, הרי אין באמת שום בנק מרכזי שיודעה להגיד מה יהיה, ופיספסו בכל תחזית אפשרית, ואנחנו אחרי שנה של עליות ריביות שאת הסוף עוד לא רואים !
2023-03-11_23-35-09.thumb.png.24da75ce5b7762283478ddbb1bb13b8d.png

 

אני לא מחפש נביאי זעם, אבל אוהב להבין תהליכים, איפה טעיתי בניתוח שלי, להבאה.כי מה שירד גם יעלה. ריביות אפסיות לתקופה כל כך ממושכת בהיסטוריה האנושית, שיבשה את כל המחזוריות, יכולת תמחור, הכל פשוט התנפח בלי פרופורציות, הרי המקסימום שאנחנו יכולים לתכנן במסגרת ניהול סיכונים, זה להבין מגמות, וגם שאנחנו מנסים להניח הנחות, המציאות טופחת על פנינו, וכל פעם מופתעים מה שאנחנו רואים/חווים. ממליץ בחום על ספר הזה, כדי לנסות להבין דברים במקרו.

2023-03-11_23-40-36.thumb.png.3846c7f3f2c7057e121290bc14e68ce0.png

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
בתאריך 11.3.2023 בשעה 23:45, קיורטוש אוטומוטיב כתב:


אני לא מחפש נביאי זעם, אבל אוהב להבין תהליכים, איפה טעיתי בניתוח שלי, להבאה.כי מה שירד גם יעלה. ריביות אפסיות לתקופה כל כך ממושכת בהיסטוריה האנושית, שיבשה את כל המחזוריות, יכולת תמחור, הכל פשוט התנפח בלי פרופורציות, הרי המקסימום שאנחנו יכולים לתכנן במסגרת ניהול סיכונים, זה להבין מגמות, וגם שאנחנו מנסים להניח הנחות, המציאות טופחת על פנינו, וכל פעם מופתעים מה שאנחנו רואים/חווים.

עברה עוד חצי שנה + ולא שיערתי לעצמי עד כמה אנחנו לא מבינים כלום, 07 אוקטובר 2023 זה לא רק אסון לאומי של ישראל, קריסה קולוסאלית של יותר מדי קונצפציות, אלא גלובלי, שיביא לזוזות הטקטוניים בגאופוליטיקה גלובלית בחסות ציר הרשע החדש סין-רוסיה-איראן-כל המועדון של דיקטטורים של עולם 3 :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...