Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 4 שנים ו-55 אלף ק"מ עם פיג'ו 208 שנת 2016


Gosser1860
שימו לב! השרשור הזה בן 684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמ"לק- רכב זריז ונוח לעיר. הוחלף מנוע וחלקים לא צפויים נוספים, ולבסוף נמכר בטרייד אין.

 

הקדמה

2018, זוג סטודנטים צעיר, שוכרים דירה במרכז בשילוב תחבורה ציבורית לאזור הדרום לא וואו בסופ"שים הביאה אותנו למסקנה שנדרש רכב. התקציב היה סד"ג 50-60 אש"ח וטבעי היה לחפש סופר מיני יד שניה. אחרי פוסט בפורום, נבירה באינטרנט, סריקה של אופציות במגרשים השונים, מצאנו את המועמדת. פג'ו 208 שנת 2016 עם כ-30 אק"מ על השעון. הרכב נראה די חדש מבפנים ומבחוץ. בדיקה במכון, ותביעות עבר והרכב יצא נקי. הרכב נקנה מקרסו טרייד עם שנתיים אחריות (או 40 אק"מ), אנחנו עוד נחזור לזה. מיד לאחר הרכישה עברתי אצל גבע לרענון נוזלים ובדיקה כללית שהסתיימה ללא ריג'קטים מעניינים. משם לטיפול דיטיילינג כדי להתחיל ברגל ימין.

 

תקופת ירח הדבש

הרכב מאוד זריז, בטח ביחס ליונדאי I30 של ההורים שממנה הגעתי. המנוע אמנם רק 3 צילינדרים ומעט מחוספס בעמידה אבל מאיץ מהר מאוד במהירויות עירוניות. הגודל שלו הוא יתרון גדול עבורנו באזור עם חניות צפופות. מחוץ לעיר הוא מעט פחות נינוח אבל לא בצורה חריגה. המושבים, למרות שאינם גדולים במיוחד, בולטים בנוחות שלהם לטובה. המרווח מאחורה הוא רק "מספיק" כשנוסעים 4 מבוגרים והופך לצפוף מאוד כשמדובר ב-5 נוסעים. הבאגז' מספק בהחלט עבור קניות שבועיות, ויש מספיק מקום לציוד כשיוצאים לחופשה.

צריכת הדלק בנסיעה משולבת ובעיקר בעיר היתה 1:12.8 בממוצע (מדוד במשאבה), ובנסיעות בין עירוניות רגועות המספר היה משתפר הרבה יותר, לפי המחשב- 1:16-1:17 ואף יותר.

תנוחת הנהיגה, בה ההגה מתחת ללוח המחוונים לא היתה טבעית, אבל התרגלנו מהר. ההגה הקטן בשילוב הנמרצות בעיר ומושבים נוחים מייצרים חבילה מעולה בעיניי.

 

ואז הלך המנוע

הכל בגדול התחיל עם התפוררות רצועת התזמון, כאן אפשר לקרוא את הפוסט המלא. לא עברו 3 חודשים והיה צריך להחליף מכסה שסתומים אך ללא הועיל, וצילינדר מס' 1 החליט להחזיר את נשמתו לבורא הצרפתיות (כאן אפשר לקרוא את השתלשלות הדברים המלאה). אוקיי, לא סוף העולם, המנוע הוחלף במסגרת האחריות של הטרייד. אבל מאז היחסים ביני לבין הרכב מעט התערערו. עלו מחשבות על החלפת הרכב, אבל באותו זמן זה נראה כצעד מעט קיצוני. בדיעבד, אולי היה צריך לבצע אותו.

 

תחזוקה

תחת ידי הרכב טופל בגבע כל 10 אק"מ עם שמן בתקן, שהרי מדובר במנוע 3 צילינדרים צנום עם טורבו שמרבה לנסוע בעיר. מבחינה חיצונית, דאגנו לשטוף אותו ידנית אחת לשבועיים בממוצע.

אלו הרכיבים שהוחלפו ברכב, בסדר כרונולוגי, מעבר לטיפולים השוטפים (שמנים, רפידות, צלחות, מצתים וכו'):

- מכסה שסתומים

- מנוע

- בולמים קדמיים (כולל כריות)

- תושבת מנוע תחתונה

- מוטות מיצב

- החלפת מאייד מזגן (עוד מידע, כאן)

- חיישן טמפ' מזגן פנימי

[נוסף על כל אלו ביצעתי ברכב שתי החלפות של רצועת תזמון (במנוע הראשון ואז במנוע השני)]

 

אני לא אוהב להתפשר על תחזוקה, ומחשיב את עצמי די רגיש לרעשים אז אולי חלק מההחלפות היו יכולות להידחות או להיפרס על יותר זמן, אבל זה פחות מתאים לי.

 

נקודת השבר

באחת הנסיעות בחורף נדלקה שוב נורת מנוע. מצד אחד הוחלפה רצועה במנוע השני אז כבר לא ידעתי מה לחשוב. אחרי ביקור אצל גבע ובדיקה כללית, התקלה הראתה ששסתום VVT יניקה זרק שגיאת תזמון. אחרי איפוס התקלה, היא לא חזרה. אך ההבדל הוא שבנסיעה הזו זוגתי היתה איתי, ולמרות שסה"כ מדובר בשגיאה שאיננה חמורה במיוחד נראה שהעניין השאיר בה חותם. כעבור שבוע או שבועיים מהמקרה, כשהיא חזרה מהעבודה ושאלתי איך היתה הנסיעה היא ענתה חצי בצחוק חצי ברצינות "היה סבבה, לא נדלקו שום מנורות". אני חושב שזה הרגע שבו הבנתי שהרכב הפך ללא אמין עבורי, למרות שעל פניו זה לא המצב. בתחילת הדרך היתה לי את הסבלנות לשטיקים הצרפתיים, אך עם הזמן הבנתי שאני רוצה רכב שיקח אותי מא' לב' בנוחות סבירה ובאופן אמין. 

 

מכירה והגעת המחליפה

אחרי עוד כמה שבועות נפלה ההחלטה להעמיד את הרכב למכירה. אחרי סריקה של האופציות נבחרה המחליפה עם הסתכלות לעתיד הקרוב (פוסט נפרד בהמשך). הרכב שימש אותנו עד הגעת המחליפה, שכידוע עם משבר השבבים/שרשראות אספקה/מלחמות לקח לא מעט זמן. הרכב נמכר בטרייד-אין כך שאין הרבה מה לספר על תהליך המכירה.

 

 

נ.ב.

הרכב היה עם מדבקת הפורום עוד מהמפגש בפ"ת, אבל מעולם לא עלה בשרשור. היה רגע נוסטלגי כשהסרתי את המדבקה לפני מסירת הרכב.

  • אהבתי 4
  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעבדתי בהשכרת רכב הייתה לנו אחת בודדת כזו בצי, שכל פעם שהגיעה לסניף, אהבתי לנהוג בה (הרי לא אכפת לי מתקלות או מנהיגה פרועה). אחלה רכב כשהוא תקין. 

הסיבה שמכרת היא אותה סיבה שמכרתי את האוטו הקודם שלי. ברגע שעובר לך בראש ״איזה כיף, סוף סוף נסיעה בלי שום נורה שנדלקת.״ זה מדליק נורה ;) לא משנה כמה תתקן אותו, עדיין כואב לך וכל פעם אתה לא יודע מה החלק הבא שיהרס. 

ואני כותב את זה בלי קשר למותג אלא לרכב באופן כללי. מבאס תתחת אבל בסופו של דבר רכב נועד לשרת אותנו ואנחנו אמורים לבטוח בו. 

מחכה לשרשור הבא. 

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין אותך לגמרי בתור בעלים לשעבר של 208 2013 למשך שנתיים הרכב עשה לי לא מעט בעיות.

נזילות מים בעיקר שעלו לי אלפי שקלים בשנתיים של החזקת רכב.

זה פשוט הרגיז אותי והחלטתי גם לעבור לרכב אמין יותר ולשקט נפשי.

הרכב היה אצלי שנתיים ולא ממש התחברתי אליו ( נקנה מטעמי תקציב לצערי..) ההגה מתחת ללוח השעונים ממש מוזר, המנוע די רועש והרכב קופצני מאוד, מעדיף רכב עם מתלים נוקשים.

מה שכן שרד נסיעות ארוכות ואת רוב הבעיות עשה קרוב לבית חחח לפחות זה

MAZDA 3 SPIRIT 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועת דור ראשון הייתה כישלון רציני.

כשחיפשתי קקטוס, אחד מהם היה מודל 2017 עם 42 אלף ק"מ, והבעלים אמר שנדלקה נורית תקלה, ואחרי זמן קצר שוב פעם.

מניח שהרצועה התפוררה וגרמה לנזק.

גם הדור שני ושלישי לא עמיד לגמרי, ולכן מעניין איך הם יחזיקו עד ההחלפה לםי הוראות יצרן ולא החלפה מוקדמת יותר.

 

חבר קנה ב2014 208 אך עם מנוע 1.6.

היום לאחר בערך 130 או 140 אלף ק"מ, הוחלפה משאבת מים עקב רעשים לפני שנתיים בערך, כמה מנורות וגם משהו בבולמים, מניח כריות. בסך הכול מאוד מרוצה וחושב לקנות מחמו 208  שנת 2020.

 

 

מעבר לזה מתחבר לגבי חוות הדעת שלך, מדובר על רכב טוב,זריז,נח,מעוצב אם כי לא מרווח מאחור.

עיקר הבעיה כמו בשאר רכבי פיגו זה ההגה שלא מעוגל בחלקו העליון ויכול להפריע לשדה הראיה של לוח המחוונים.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...