Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כלי רכב חשמליים - משקל הסוללה


harhanegev
שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אז כל הדיון הזה לא רלוונטי, תמשיך עוד 25 שנה עם הסטטוס שלך, אני רואה הסתדרת נהדר במקום נידח.
צרכן נבון = אף פעם לא קונה כי עוד מעט יוצא משהו יותר חדש ויותר זול 
ובטוח לא ננסה לשכנע אותך להתמודד עם "חרדת טווח" שלך עם מחירים EV הזויים.

משקל עוד איך שזה בעיה, במיוחד בסגמנט העממי ולא AWD עם כמה מנועים, היום סוללה של 64-77KWH זה בין 445-520 ק"ג, לא סתם אתה יכול להעמיס עוד 100-200 ק"ג בלי השלכות, אם נתעלם לשניה מעלות שבטוח יהפוך ללא רלוונטי לשוק נמוך-ביניים.

בקשר לצפיפות אנרגיה, אני רואה פה יש הרבה מומחים בעל שם עולמי בתחום הכימיה וסוללות, ממליץ להם למלא קורות חיים אצל VAG שמחפש אותכם
https://www.volkswagen-karriere.de/en/specials/battery-valley.html
בקשר לזמינות מסחרי של ASSB יש עוד לא מעט אתגרים טכנולוגיים מעבר לעלות ייצור (מישהו זוכר FISKER ב-2020, שבוטל סופית ב-2022 ?), כרגע ממילה רוב הדיון זה תיאורטי, כי גם מישהו רוצה היום לקנות, אין בדיוק מכוניות EV נורמליות (גם במיר) זמינות.
אז בזמן הקרוב נמשיך להיות עם ליתיום יון רגיל או פולימרי, ויצרנים יתרכזו לנסות להוציא את החומרים הנדירים כדי להצליח לייצר בכמות רציני ועלויות זולות....מי אמר Graphene :cool:

2022-05-17_23-55-49.thumb.png.b30b1dd642ca642a885eb996e831076c.png 

קצת התבלבלת בשני דברים:

1. אין לי ומעולם לא היתה לי "חרדת טווח", לא בבנזין ולא בחשמל.

2. אין לי עוד 25 שנה להיות בלי רכב, יש לי סיבה טובה מאוד להצטרך רכב בטווח זמן לא כל כך רחוק.

לא טווח זמן של יום או של שבוע, אבל בהחלט עניין שהוא לא 25 שנים ולא 5 שנים אלא הרבה הרבה פחות מזה.

אם הייתי רוצה לקנות רכב רק עוד 25 שנה, בכלל לא הייתי עוסק בחשיבה ובשיקולים בקשר אליו.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2022 בשעה 22:26, harhanegev כתב:

....כל עוד נשארים בסביבה של ק"ג לקילומטר טווח, אין סיכוי של ממש שתהיה לי האפשרות לצאת מהבית באילת לסיבוב סידורים זריז במרכז וחזרה בלי לסבול מאחת מהאופציות הבאות:

1. כמה שמכוניות חשמליות יקרות בטירוף, לעלות עוד ועוד למחירים בלתי נתפסים בשביל טווח.

2. טרטור למצוא מקום לטעינה מהירה שהוא גם פנוי וגם תקין וגם אין בעיות שונות ומשונות באפליקציה או במשהו אחר, ולהיות מרותק אליו לכמה עשרות דקות, ולאכול את הלב שאני עוד פעם מקצר את החיים של סוללה שעולה כמו מכונית חדשה בניילונים. ועל הדרך, גם לוותר על נתח נכבד מיתרון המחיר של חשמל מול בנזין.

 

בשורה התחתונה, המכונית שכנראה ארכוש בקרוב, תהיה מכונית דלק, בתקוה שעד המכונית הבאה כבר יהיה כדאי לקנות חשמלית.

תהרוג אותי לא מבין מה זה המושג ק"ג לקילומטר טווח.
היתר מה שאתה מתאר במיוחד ב-2. זאת הגדרה של "חרדת טווח" שלא קיים ברכב ICE.
המחירים של EV רק יעלו בטווח הקרוב, קודם כל כי עוד הרבה זמו יהיה עודף ביקוש, והיבואנים בארץ תמיד ידעו להרוויח טוב, מעולם לא היו במצב אידאלי כזה מבחינת למכור בכל מחיר בלי הנחות.
כדאיות קניה עושים דרך חישוב TCO וזה מאוד אישי ותלוי אופי/כמות נסוע.
אז תאמין לי גם אני לא בקלות העליתי תקציב ל-180 אש"ח וכבר חודש עם רכב שני במשפחה NIRO EV מניילון, שבפועל זה יוצא יותר זול מרכב משפחתי סדאן מאעפן/ג'יפון בתקציב 120-140 אש"ח מניילון, את זה רובם לא יבינו.
גר בבית פרטי ואגלה לך סוד, אפילו לא צריך עמדת טעינה מיוחדת, רק שקע איכותי לטעינה איטית, סוללה של 64KWH שבאמת מספק טווח אמיתי של 400 ק"מ ואם תשתולל 300 ק"מ זה מספיק.

כבר יצא לי הרבה נסיעות יומית בין 200-300 ק"מ, עלות תחלק ב-5 (אני לא מהזקנים שלא עוברים 90-100 קמ"ש נהנה מהביצועים ) כפול תעריף קוט"ש ביתי (מתחלפים לפעמים עם אשתי השני PHEV נירו, אז גם חלק מהחשמל חינם, כי בעבודה שלה מחוברת בחנייה) 
אילת היינו לפני 5 שנים שהילדים יראו, אולי עוד פעם שיהיו בוגרים לדברים אקסטרים, אין מה לעשות שם, בשבילנו מקום מזעזע מעדיפים חו"ל, בכל זאת אם אצטרך נסיע של 1000 ק"מ ביום, ניקח PHEV טנק מלא יספיק.
אז תעזוב אותך מהנושאים טכניים בקשר לסוללות, EV לא בשבילך, תקנה ICE אבל לפחות משולב היברידי שיהיה חסכוני.
 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

תהרוג אותי לא מבין מה זה המושג ק"ג לקילומטר טווח.
היתר מה שאתה מתאר במיוחד ב-2. זאת הגדרה של "חרדת טווח" שלא קיים ברכב ICE.
המחירים של EV רק יעלו בטווח הקרוב, קודם כל כי עוד הרבה זמו יהיה עודף ביקוש, והיבואנים בארץ תמיד ידעו להרוויח טוב, מעולם לא היו במצב אידאלי כזה מבחינת למכור בכל מחיר בלי הנחות.
כדאיות קניה עושים דרך חישוב TCO וזה מאוד אישי ותלוי אופי/כמות נסוע.
אז תאמין לי גם אני לא בקלות העליתי תקציב ל-180 אש"ח וכבר חודש עם רכב שני במשפחה NIRO EV מניילון, שבפועל זה יוצא יותר זול מרכב משפחתי סדאן מאעפן/ג'יפון בתקציב 120-140 אש"ח מניילון, את זה רובם לא יבינו.
גר בבית פרטי ואגלה לך סוד, אפילו לא צריך עמדת טעינה מיוחדת, רק שקע איכותי לטעינה איטית, סוללה של 64KWH שבאמת מספק טווח אמיתי של 400 ק"מ ואם תשתולל 300 ק"מ זה מספיק.

כבר יצא לי הרבה נסיעות יומית בין 200-300 ק"מ, עלות תחלק ב-5 (אני לא מהזקנים שלא עוברים 90-100 קמ"ש נהנה מהביצועים ) כפול תעריף קוט"ש ביתי (מתחלפים לפעמים עם אשתי השני PHEV נירו, אז גם חלק מהחשמל חינם, כי בעבודה שלה מחוברת בחנייה) 
אילת היינו לפני 5 שנים שהילדים יראו, אולי עוד פעם שיהיו בוגרים לדברים אקסטרים, אין מה לעשות שם, בשבילנו מקום מזעזע מעדיפים חו"ל, בכל זאת אם אצטרך נסיע של 1000 ק"מ ביום, ניקח PHEV טנק מלא יספיק.
אז תעזוב אותך מהנושאים טכניים בקשר לסוללות, EV לא בשבילך, תקנה ICE אבל לפחות משולב היברידי שיהיה חסכוני.
 

בקיצור, מה שאתה אומר זה "בוא נדביק את המונח הפסיכיאטרי 'חרדה' לאנשים נורמליים עם שיקולים הגיוניים, וככה ננמיך ונשפיל אותם".

אתה שונא את העיר שלי?

זכותך המלאה, גם לי יש מקומות שאני אוהב יותר ומקומות שאני אוהב פחות.

בכל מקרה, מתוך שיקולים הגיוניים, במציאות של עכשיו לא משתלם לי לרכוש רכב חשמלי משום סוג שהוא.

 

אחרי שיעברו כמה שנים והרכב כבר יעמוד למכירה, המציאות בעולם ובישראל תשתנה מן הסתם בהרבה מובנים ואעשה את השיקולים שלי לפי המצב שלי שיהיה אז ולפי מה שיתאים לי אז.

נביא לעוד 5 שנים או לעוד 8 שנים אני לא, מה המצב עכשיו ומה כדאי לי עכשיו אני יודע.

ואם אתה לא מבין מה זה "היחס בין משקל הסוללה בקילוגרמים לטווח הנסיעה בקילומטרים" זה לא נורא, יש מספיק אחרים שכן מבינים וענו לי יפה מאוד על מה ששאלתי.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש לא מונח פסיכיאטרי, אלא תחושה אמיתית של רוב רוכשי מכוניות EV בעולם, מאז שרכבים חשמליים קיימים, זאת הייתה הסיבה העיקרית של רובם לא לרכוש או רק בתור רכב שני, ואם טווח אמיתי של 200+- ק"מ לא מזמן, בהחלט גם במדינה קטנה שלנו זה בעייתי.
בהחלט מצריך תכנון וחשיבה שונה שלא מתאים לכל אחד.
ברכב ICE אתה לא צריך לחשוב ולא מתכנן כלום, מקסימום נכנס לתחנת דלק לכמה דקות.
זכותי לא לאהוב את אילת, אחוז קטן מאוכלוסיה גר בקצוות של מדינה הקטנה הזאת, לרובם אין נסוע יום יומי של 400-500 ק"מ אם הוא לא עסק של שליחויות/מוניות בין עירוניות, ואני בהחלט נוסע פי 3 מנסוע ממוצע בארץ.
שיקולך יותר מהגיוניים, לכן רק מחזקים אותך, במחירים הזויים כאלו לא מתאים לך EV בזמן הקרוב.
פשוט לא ברור, מה פשר של הכותרת של הדיון הזה, איך משקל של סוללה קשורה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

זה ממש לא מונח פסיכיאטרי, אלא תחושה אמיתית של רוב רוכשי מכוניות EV בעולם, מאז שרכבים חשמליים קיימים, זאת הייתה הסיבה העיקרית של רובם לא לרכוש או רק בתור רכב שני, ואם טווח אמיתי של 200+- ק"מ לא מזמן, בהחלט גם במדינה קטנה שלנו זה בעייתי.
בהחלט מצריך תכנון וחשיבה שונה שלא מתאים לכל אחד.
ברכב ICE אתה לא צריך לחשוב ולא מתכנן כלום, מקסימום נכנס לתחנת דלק לכמה דקות.
זכותי לא לאהוב את אילת, אחוז קטן מאוכלוסיה גר בקצוות של מדינה הקטנה הזאת, לרובם אין נסוע יום יומי של 400-500 ק"מ אם הוא לא עסק של שליחויות/מוניות בין עירוניות, ואני בהחלט נוסע פי 3 מנסוע ממוצע בארץ.
שיקולך יותר מהגיוניים, לכן רק מחזקים אותך, במחירים הזויים כאלו לא מתאים לך EV בזמן הקרוב.
פשוט לא ברור, מה פשר של הכותרת של הדיון הזה, איך משקל של סוללה קשורה ?

משקל הסוללה קשור להתעניינות ההגיונית מאוד שלי ושל רבים אחרים בהלשכות מעשיות של התפתחות הטכנולוגיה של רכב חשמליים, גם אם זה לא קשור לעניין הספציפי של "איזה רכב אני אקנה בקרוב".

די ברור שסוללה במשקל 100 ק"ג לטווח של 400 ק"מ נניח, זה דבר שיזניק את תחום כלי הרכב החשמליים הרחק קדימה.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, harhanegev כתב:

די ברור שסוללה במשקל 100 ק"ג לטווח של 400 ק"מ נניח, זה דבר שיזניק את תחום כלי הרכב החשמליים הרחק קדימה.

ומי אמר שכרגע מישהו מנסה להזניק את התחום של רכב חשמלי לכל פועל ?
פה הפספוס שלך, לא יעזור כלום עוד הרבה שנים לייצר EV יהיה יותר יקר מלייצר  ICE, שנים דברו על טסלה מודל 2....תמשיך לחלום.
המשקל הוא לא הבעיה. קיבולת הסוללה היא הבעיה, קפיצת מדרגה בתחום הזה וצפיפות אנרגיה יהיה רק כאשר תהיה טכנולוגיה אחרת.
כולם מדברים על ASSB, אבל כבר 30 שנה ניסו/מנסים עשרות חברות לייצר סוללות ענקיות כאלו בלי הצלחה, יש לא מעט אתגרים טכנולוגיים עד שיגיע למצב מסחרי ומחיר תחרותי.
קיבולת של סוללה זה עובד לפי עלות פר KWH, מדברים על נקודת מפנה יהיה כאשר נגיע לפחות מ-100$ פר KWH, היינו בדרך אבל מה שקרה בשנתיים האחרונות שיבש את זה והכיוון התהפך, התייקרות בלי הפסקה, כי הביקוש העולמי מטורף.
אז נכון להיום עם טכנולוגית ליתיום יון, יותר טווח = סוללה יותר כבדה ויקרה 
כבר ברכבים יוקרתיים שמים 100KWH חופשי, מאזנים עם מנוע חשמלי בהתאם, אבל זה לא הסגמנט מחיר שלך, ויביא למהפך אצל עמך, Cyber Truck יהיה (מתישהו :D) עם 200 KWH לא תהיה בעיה ברכב שממילה אמור לשקול בסביבות 2.5 טון, אז לא תהיה בעיה אם יגיעו ל-3 טון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

ומי אמר שכרגע מישהו מנסה להזניק את התחום של רכב חשמלי לכל פועל ?
פה הפספוס שלך, לא יעזור כלום עוד הרבה שנים לייצר EV יהיה יותר יקר מלייצר  ICE, שנים דברו על טסלה מודל 2....תמשיך לחלום.
המשקל הוא לא הבעיה. קיבולת הסוללה היא הבעיה, קפיצת מדרגה בתחום הזה וצפיפות אנרגיה יהיה רק כאשר תהיה טכנולוגיה אחרת.
כולם מדברים על ASSB, אבל כבר 30 שנה ניסו/מנסים עשרות חברות לייצר סוללות ענקיות כאלו בלי הצלחה, יש לא מעט אתגרים טכנולוגיים עד שיגיע למצב מסחרי ומחיר תחרותי.
קיבולת של סוללה זה עובד לפי עלות פר KWH, מדברים על נקודת מפנה יהיה כאשר נגיע לפחות מ-100$ פר KWH, היינו בדרך אבל מה שקרה בשנתיים האחרונות שיבש את זה והכיוון התהפך, התייקרות בלי הפסקה, כי הביקוש העולמי מטורף.
אז נכון להיום עם טכנולוגית ליתיום יון, יותר טווח = סוללה יותר כבדה ויקרה 
כבר ברכבים יוקרתיים שמים 100KWH חופשי, מאזנים עם מנוע חשמלי בהתאם, אבל זה לא הסגמנט מחיר שלך, ויביא למהפך אצל עמך, Cyber Truck יהיה (מתישהו :D) עם 200 KWH לא תהיה בעיה ברכב שממילה אמור לשקול בסביבות 2.5 טון, אז לא תהיה בעיה אם יגיעו ל-3 טון.

אני אמרתי "לכל פועל"?

אני רמזתי על "לכל פועל"?

לא יודע מה אתה רוצה ממני, אני שאלתי שאלה, מי שידע לענות ענה עליה, זהו.

 

כל המתקפות האישיות שלך מיותרות לגמרי.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...