Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיצד לבחור סוללה ניידת להתנעה ("בוסטר")?


einpoklum
מעבר לפיתרון נפתר ע"י einpoklum,
שימו לב! השרשור הזה בן 808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 30 דקות, אליעזר כתב:

מבחינת אחוזי סוללה, אתה רואה ירידה יחסית? כי אני אחרי הטענת רכב אחת ראיתי ירידה מ 100% ל 60%.

זה דגם בלי מסך שמציג אחוזים אלא עם 4 מחוונים. אם אני זוכר נכון כשחיברתי אחר כך לטעינה הוא התחיל להבהב במחוות השלישי מתוך ה4 כלומר היה כנראה 50% בערך.

  • רעיון טוב! 1

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 8 שעות, Boltik כתב:

לא בודקים מתח, אלא מודדים מתח (ועוד הרבה דברים), לכן המכשיר נקרא "רב מודד" או multimeter.

אל תתפוס אותי על המילה.

[אני וכתב מתוך חופשת מחלה וממילא זה לא משנה. לא נכנסתי פה לעניינים החשמל.]

 

לפני 8 שעות, Boltik כתב:

אתה לוקח יותר מדי ברצינות מספרים שמציינים על תוצרת סין. 250 אמפר יגרמו לחוטים ותנינים כאלו להפוך לפלסטיק שרוף.

אני אחרי קרוב לשנה עם הבוסטר ויודע מה הוא נותן.
בהחלט הייתה ריזיקה בקנייה אבל הוא הוכיח את עצמו !

 

מכאן והלאה כל הדיונים המלומדים על מתח, זרם, התנגדות  ומה גורם למה, אינם רלוונטים לכאן. המכשיר הזה עובד והכיח את עצמו בהתנעות הכי כבדות שיש. אמבולנס, ג'יפים גדולים וכו'.

לא. הכבלים שלו לא נשרפו  ולא הותכו !!

 

 

ובתכלס, הבן אדם לא ביקש שיעור מלומד במתחים וזרמים חשמליים אלא עצה בנוגע לבוסטר התנעה

וזה מה שנתתי לו.

 

הוא לא נשרף.

אני כן נזהר במצבים שבהם מדובר במנוע שצורך הרבה זרם ולא מותנע מיד, לא לאפשר נסיון מיד אחרי נוסיון מבלי לקרר את הכבלים קצת. לעיתים הם קצת חמים אבל גם כבלי התנעה רגילים מתחממים במצבים שונים.

לפני 9 שעות, Boltik כתב:

מי שמחפש פתרון התנעה אמין שיקנה בחנות חשמל מקצועית (אני קניתי ב-"ארכה") זוג מוליכי חשמל הכי עבים שיש באורך 5-6 מטר, ירכיב עליהם סט תנינים איכותיים, רצוי נחושת או פלדה בציפוי נחושת, אבל לא צעצועי פלסטיק למינהם. בתמורה לכ-250 הרוכש המאושר יקבל כבלי התנעה ארוכים ואמינים שמאפשרים להניע בנגיע רכבים שעומדים בטור.

אני בהחלט שקלתי את הפתרון הזה [כשהבנתי שרוב כבלי ההתנעה אינם רציניים בכלל בשל עובי כבל דק מידי].

 

אבל כמי שמתעסק עם זה הרבה ולפעמים כמה פעמים בשבוע או אפילו כמה בערב [לעיתים נדירות];

1. לא רוצה כל פעם לעצור, לפתוח מכסה מנוע, להתחיל להתעסק עם הכבלים וכו'.

 

2. כל התנעה בסופו של דבר גם מחלישה לטווח ארוך את המצבר שלי. [לא מתניעים מאלטרנטור !]

 

ולכן, רוב מתנדבי ידידים מגיעים בסופו של דבר לפתרון של בוסטר התנעה.

מגיעים לרכב, מרימים מכסה מנוע, מחברים, הוא מתניע, אומרים תודה וממשיכים.

כבר כמעט שכחתי מה זה להתניע עם כבלים.....

 

 

עובדה שזה עובד לנו !!!

 

 

 

[אגב, לגבי מה שכתב מישהו (אולי אתה אולי מגיב אחר) על התחממות הכבלים והמסתם  ב250A.

אני מבין על מה אתם מדברים. חששתי מזה ותהיתי באמת מה יהיה בהתנעות קשות.

אבל אל תשכחו שאנחנו לא ממלאים לו את המצבר אלא מספקים זרם למשך זמן קצר מאוד.

והכבלים האלו הם מאוד קצרים ולא ארוכים כמו כבל התנעה רגיל ולכן ההתחממות והיא קיימת!, אינה מספיק גדולה כדי להמיס את הכבל.

ויכול להיות שגם במקרים הכי "קשים" כמו התנעת סוואנה, באמת לא הגענו אף פעם למעל 200A. לא מדדתי את זה....]

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, ריחן סגול כתב:

כל התנעה בסופו של דבר גם מחלישה לטווח ארוך את המצבר שלי. 

מצבר הרכב בנוי לעומסים כאלו. בנוסף לכך, מצבר עופרת פחות רגיש לסביבה חמה, בניגוד למצברי ליתיום.
לשימושים שלך בוסטר נפרד אכן פיתרון הכי טוב, כי הבוסטר כל הזמן בשימוש, אתה יודע מה מצבו, אתה דואג להטעין אותו וגם אם הבוסטר לכשל, יש לך את הרכב.
למי שמחפש פיתרון לשימוש עצמי פעם בשנה-שנתיים, עדיף ישקול זוג כבלים טוב. מצברי ליתיום לא מתמודדים טוב עם טעינה מלאה קבועה וחום. בוסטר שזרוק בבגז' ברכב בישראל, יבלה רוב הזמן בטמפרטורה קיצונית וחייו יתקצרו בצורה משמעותית. בסופו של דבר הנהג יכול למצא את עצמו עם חתיכת פלסטיק סיני ביד ללא יכולת להתניע את הרכב.

 

כן, ואם אנחנו מדברים על חשמל, זרמים, מתחים ומה שבינהם מאוד רלוונטיים לדיון - הם אלו שבסופו של דבר גורמים לסטרטר להסתובב.

עריכה אחרונה על ידי Boltik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, Boltik כתב:

למי שמחפש פיתרון לשימוש עצמי פעם בשנה-שנתיים, עדיף ישקול זוג כבלים טוב.

 

יש לי... ז"א, לא כבלים של 6 מטר כמו שהוצעו כאן, אבל יש. הבוסטר הוא למצב שבו אין למי להתחבר, או שאין מקום להעמיד עוד רכב וכולי.

 

לפני 30 דקות, Boltik כתב:

מצברי ליתיום לא מתמודדים טוב עם טעינה מלאה קבועה וחום.

 

מה לגבי טעינה לא-מלאה? ואחסון כך שאינם חשופים לשמש ישירה?

עריכה אחרונה על ידי einpoklum
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, einpoklum כתב:

מה לגבי טעינה לא-מלאה? ואחסון כך שאינם חשופים לשמש ישירה?

אם משך חיים של המצבר חשוב יותר מהקיבולת, עדיף לא לטעון עד הסוף (ולא לפרוק עד הסוף) ולהסתפק בקיבולת קטנה מקיבות נקובה.
לגבי שמש - כמובן עדיף שלא, אבל גם אזורים מוצלים ברכב יכולים להתחמם לטמפרטורות גבוהות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

טוב, חברות וחברים, עזרתם/ן לי...


בסופו של דבר התלבטתי בין:

שניהם לא "מפלצות", אך אמורים לעשות את העבודה, וה-UTrai אפילו קצת מוגזם. אבל היה לו יתרון שאני לא יכול לזלזל בו, והוא: תיק נשיאה/אפסון קומפקטי. בתור מי שחלקים קטנים נוטים ליפול לו בכל מיני מקומות מבלי-משים, זה בהחלט חשוב... אז הלכתי על ה-UTrai היקר יותר (אשר גם יש לו 3 שערי טעינה + שער DC להמרה לשקע-מצית אם ממש רוצים). 251 ש"ח כולל משלוח. אבל בהתעלם מן השיקול הזה, ה-Baseus נראה לי כמו הבחירה המוצלחת יותר... בערך 190 ש"ח כולל משלוח.

 

אגב, כתבתי ל-Baseus והצעתי להם להוסיף תיק נשיאה לבוסטרים שלהם. הם אמרו שהם ישקלו זאת, אבל כמובן שאין הרבה משקל לאיזו הודעה אנונימית ב-AliExpress.

עריכה אחרונה על ידי einpoklum
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.1.2022 בשעה 00:42, ריחן סגול כתב:

שלום

 

אני מתנדב בידידים כך שיש לי ניסיון לא קטן עם בוסטרים.

בנוסף, חפרתי על זה לא מעט כדי להבין למה צריך לשים לב בנתוני הבוסטר וכו'.

 

השאלה הכי בסיסית היא מה המטרה שלך בקניית הבוסטר?

איך אתה חושב להשתמש בו ?

 

אתן דוגמה:

פעם קניתי בהזדמנות בוסטר קטן. כשאשתי שכחה את האורות דולקים ואני מיהרתי לפגישה, הוצאתי אותו מהבאגז' והתנעתי ונסעתי.

הוא הספיק לי בדיוק להתנעה של המכונית שלי כשאני צריך אותו.

אבל כשהתחלתי להתנדב בידידים, הבנתי די מהר שאצטרך להטעין אותו אחרי כל התנעה [ושגם כך הוא לא כל כך חזק].

אז הוא כבר לא התאים לצרכים שלי שהשתנו וקניתי אחד חזק.

 

בכל התיאור שלך לא ציינת מתי אתה חושב להשתמש בבוסטר ובאיזו תדירות.

 

כשתגדיר לעצמך את זה נוכל להמשיך.

יש מצב אתה משאיר לינק לבוסטר שישלך כי מה שיש בהודעה שולח לאלי אקספרס ולא מראה את המוצר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסירטון.

 

רק הערה אחת;

אין צורך להדליק את הבוסטר. כלומר, לא צריך ללחוץ על כפתור. תפקידו של הכפתור הוא להדליק את התצוגה כמה אחוז נשארו. וכן להדליק את הפנסים של הבוסטר.

 

מה שכתבתי נכון לאוטראי ואני מניח שנכון גם למכשיר זה.

 

בנוקו, אכן צריך להדליק אותו אחרי חיבור למצבר [ואז הוא מתחיל לבדוק את מצבו ולהטעין אותו קצת לפני שהוא נותן אישור לבצע את ההתנעה (וכבר כתבתי שהוא יותר משוכלל)].

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.1.2022 בשעה 22:20, Boltik כתב:

אם משך חיים של המצבר חשוב יותר מהקיבולת, עדיף לא לטעון עד הסוף (ולא לפרוק עד הסוף) ולהסתפק בקיבולת קטנה מקיבות נקובה.
לגבי שמש - כמובן עדיף שלא, אבל גם אזורים מוצלים ברכב יכולים להתחמם לטמפרטורות גבוהות. 

 

בתור מי שמכיר מעט את תחום סוללות הליתיום הנטענות, רמת טעינה גבוהה לאורך זמן אכן מגבירה את הסטרס על המבנה הפנימי של הסוללה (לכן מומלץ מאד לפרוק סוללות ליתיום פעם בחצי שנה ולטעון מחדש - הפנס יכול לעזור) אבל מכשיר איכותי אמור להתחשב בנושא הטעינה ולא לטעון את הסוללה או לאפשר את פריקתה עד הסוף, כלומר שהם כבר לוקחים טווח ביטחון בתכנון שלהם וה 100% שהם מציגים הוא בפועל פחות ממאה וכנ״ל לגבי האפס. 

עד כמה אפשר לבנות עליו ומה זה יצרן איכותי על השאלות האלה כמובן שאין תשובה חד משמעית אבל עושה רושם שהיצרנים שהוזכרו פה הם לא פח בלשון המעטה (קראתי בזמנו חוות דעת טובות מחו״ל על utrai). בדיוק בגלל סיבה זו לא הייתי מעז ללכת על המוצר הכי זול באלי. 

 

לגבי חשיפה לשמש לא הייתי מעז לחשוף לשמש מעבר לפרק הזמן שחייבים. סוללות ליתיום נוטות להתלקח כשלא מתייחסים אליהן יפה (חום קיצוני, לחות/מים, קיפול/שבר וכמובן טעינת יתר). לכן גם חשוב להיות זהירים בעבודה בגשם. 

 

מילה אחרונה:

ממש נהנתי והחכמתי מהשרשור הזה. תודה לכולכם :)

עריכה אחרונה על ידי subi89
  • אהבתי 1

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, subi89 כתב:

לכן מומלץ מאד לפרוק סוללות ליתיום פעם בחצי שנה ולטעון מחדש - הפנס יכול לעזור

שונה ממה שאני מכיר. אשמח לקבל סימוכין בספרות טכנית או בהמלצות יצרן.

 

לפני שעתיים, subi89 כתב:

עושה רושם שהיצרנים שהוזכרו פה הם לא פח בלשון המעטה

יצרנים סינים רגילים עם נתוני זרם (ואולי גם קיבולת) מופרזים שנאלצים להיתחרות בנתונים מופרזים של יצרנים אחרים. זאת גם הסיבה שאני בספק לגבי ניהול חכם של מצברים במוצרים אלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.1.2022 בשעה 00:42, ריחן סגול כתב:

שלום

 

אני מתנדב בידידים כך שיש לי ניסיון לא קטן עם בוסטרים.

בנוסף, חפרתי על זה לא מעט כדי להבין למה צריך לשים לב בנתוני הבוסטר וכו'.

 

השאלה הכי בסיסית היא מה המטרה שלך בקניית הבוסטר?

איך אתה חושב להשתמש בו ?

 

אתן דוגמה:

פעם קניתי בהזדמנות בוסטר קטן. כשאשתי שכחה את האורות דולקים ואני מיהרתי לפגישה, הוצאתי אותו מהבאגז' והתנעתי ונסעתי.

הוא הספיק לי בדיוק להתנעה של המכונית שלי כשאני צריך אותו.

אבל כשהתחלתי להתנדב בידידים, הבנתי די מהר שאצטרך להטעין אותו אחרי כל התנעה [ושגם כך הוא לא כל כך חזק].

אז הוא כבר לא התאים לצרכים שלי שהשתנו וקניתי אחד חזק.

 

בכל התיאור שלך לא ציינת מתי אתה חושב להשתמש בבוסטר ובאיזו תדירות.

 

כשתגדיר לעצמך את זה נוכל להמשיך.

שלום !

גם אני מתנדב בידידים והבוסטר שיש לי הוא לא משהו .

אשמח לדעת איזה בוסטר רכשת ומאיפה ?

תודה רבה

 

רכבים בבעלותי:

רק אספנות וכמה שיותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בדיוק היום בבוקר שכן שלי ביקש עזרה בלהניע לו את הרכב, ניסאן XTRAIL טורבו דיזל.

הבוסטר נתן עבודה טובה מאוד והשכן שמח.

 

NOCO GB150.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Boltik כתב:

שונה ממה שאני מכיר. אשמח לקבל סימוכין בספרות טכנית או בהמלצות יצרן.

 

צודק. ערבבתי עם טכנולוגיות ישנות. 

אין המלצת יצרן לפרוק (בדקתי ב סמסונג) אבל מוכר לי ממוצרים מסוימים עם ליתיום-יון שהם אומרים לטעון אחת לחצי שנה במידה ולא משתמשים. זה תלוי כמה המוצר פורק את הסוללה כשהוא כביכול כבוי (במצב שינה/המתנה) וכמובן בפריקה העצמית של הסוללה. בנוקו הם רק מציינים שהסוללה מתפרקת עם הזמן ויש לחדש את הטעינה אבל לא מציינים פרק זמן.

היות ולא ניתן לדעת מה קצב הפריקה ובפרט כשהמכשיר מאוחסן ברכב (קצב הפריקה העצמית עולה עם הטמפרטורה) כדאי מאד לבדוק מדי פעם מה המצב ולטעון במידת הצורך. 

  • אהבתי 1

'89 Leone -> '03 Impreza 2.0 GX (הכי מתגעגע) -> '12 B3 1.5 Hatchback + Honda FRV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.1.2022 בשעה 13:16, דידי zz כתב:

יש מצב אתה משאיר לינק לבוסטר שישלך כי מה שיש בהודעה שולח לאלי אקספרס ולא מראה את המוצר

 

מוסיף קישור להודעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...