Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקנדים נמאס מתופעת ה-DRL בלילה. (הלוואי עלינו)


TDI
שימו לב! השרשור הזה בן 793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אצלי בפלואנס לוח שעונים כבוי בלי אורות. כנראה שסיטרואן אוהבים להיות אוונגארד, כהרגלם.

תכל'ס לא כל כך משנה מי התחיל את הטמטום הזה - קיונדאי שכללו אותו לדרגת אמנות ממש!

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא בטוח שאפשר להשוות ישראל עם קנדה (כמות של שטח, מרחקים.. ), גם בטיחות דרכים בקנדה גבוה יותר מישראל. נהגים כאן לא משתמשים באיתותים, ואין בעיה עם זה.. יותר קשור למנטליות.

לגבי DRL - יש לי רק במצב אוטומטי (אין אפשרות לכבות בלי בלם יד) אבל חיישן תאורה עושה את העבודה. גם רואה בכביש נהגים בלי אורות, ולא מבין איך הם מצליחים להגיע למצב כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, amosbmw כתב:

ועוד אידיוט עם 0 בהנדסת אנוש, זה שהתחיל עם לוחות שעונים שמוארים בזמן שהאורות כבויים.

 

לפני 8 שעות, Ooga כתב:

חתיכת טמטום שביחד עם הDRL הבהיר של היום בהחלט גורם לי לא להאשים את הנהגים כי פשוט קשה מאוד לשים לב.

 

לפני 7 שעות, קורן בן אשר כתב:

זה החטא הקדמון בהא הידיעה.

 

בדיוק. מפה מתחילה הבעיה- רק להחזיר את "לוח שעונים כבוי = אורות הדרך כבויים" ושלום על ישראל. אפשר כמובן גם להתמש בהדלקת אורות אוטומטית כפי שצויין בשרשור, אבל איכשהו נראה לי שאולי כדאי לתת לנהג קצת אחריות אישית, כמו שהיה נהוג פעם?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי בטסלה האורות תמיד על אוטומטי ותמיד חוזרים לאוטומטי. אפילו אם מדליקים אורות לפני תחילת נסיעה כשמעבירים ל-d חוזר לאוטומטי.

הבעיה בחורף שצריך להדליק אורות בנסיעה בינעירונית דרך המסך של הרכב, 2-3 לחיצות במסך ולא ברור אם ומתי הוא חוזר לאוטומטי באותה נסיעה. אני בטוח שכמה וכמה נהגי טסלה עוד יקבלו דוחות על זה שלא היו מודעים (לא בהכרח באשמתם) למצב האורות.

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Ooga כתב:

ב C4 דור ראשון (שנת 2004) הטמטום הזה כבר היה קיים.

למיטב ידיעתי בקוריאניות באותה תקופה זה עוד לא היה קיים

ב-C4, בלילה שהאורות כבויים, כל האורות בקונסולה המרכזית כבויים. ישר מרגישים שמשהו חסר. אותו הדבר ב-C3 פיקאסו שלי. מזגן, רדיו, כפתורים של נעילות ובקורת למינהן.

כאשר מדליקים אורות, המתגים מוארים, ואם הגדרת נכון את התאורה של הלוח שעונים, גם התאורה שלו מתעמעמת. במצב שהוא לא מוגדר נכון, הוא על בהירות מקסימלית ומציק

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, קורן בן אשר כתב:

חושב שזה התחיל דווקא אצל היפנים והקוריאנים (יחד

דווקא לא מכיר מהקוריאנים

אצלי התאורה בתא הנוסעים כבויה כל עוד האור כבוי (רק החוח שעונים מואר, בלי הסמל של התאורה) כשמדליקים אורות, אם שינית את הבהירות, אז גם היא יורדת.

לגבי שכחת אורות - הם נכבים אוטומטית, אפילו בפיקנטו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, llaavvii כתב:

אי חושב שבכלל אמורים להיות 3 מצבים בתאורה בלבד
אוטומטי

דלוק קבוע

אור גבוה

 

לא אמור להיות בכלל אופציה של כבוי - למה זה טוב?

 

קל לי לענות על השאלה הזאת, זמן קצר אחרי שחזרתי משבועיים עם ברלינגו שכורה שבה כבר אין מצב כבוי. וחבל. 

 

באקלים אירופאי, במיוחד בחורף, יכול להיות אפור ותחושת 'בין ערביים' כל היום. במצב כזה ה-DRL מספיק לגמרי כדי להיראות, אבל משום שחיישני האור ה'חכמים' נמצאים כל הזמן על הגבול, יוצא שאורות הדרך נדלקים ונכבים מדי כמה דקות, מה שמעמעם את תצוגת ה-GPS/מולטימדיה והופך אותה ללא קריאה (כי עדיין לא חשוך מספיק בחוץ). זה לא רק לא נוח אלא גם מסיח את הדעת ומחייב התעסקות מיותרת תו"כ הורדה של העיניים מהכביש. 

 

אז נכון, אפשר לתכנן חיישנים מדויקים יותר, אבל הבעיה האמיתית פה היא שהשליטה ברכב נלקחת לאט ובהדרגה מהנהג, שכבר לא יכול לכבות את האורות או את הסטופ-סטארט או את בקרת הנתיב וכו' באופן קבוע. וזה מעלה שאלות אתיות לגבי מי משרת את מי, המכונית את בעליה או להפך.

 

אני לא יודע מה קורה בארה"ב, אבל באיחוד האירופי היצרנים כבר בחרו צד בעל כורחם - בריסל דוחפת חזק את תכנית ה-Vision Zero ואין לה בעיה להקריב לשם כך כמה חירויות אישיות. 

 

אני מאד לא מחבב את הגישה הפטרנליסטית הזאת (כנראה בגלל העבר הסובייטי שלי) ולכן ממשיך להחזיק רכב 'אנלוגי' ישן לשימוש פרטי כל עוד זה מתאפשר לי. אבל ברור לי שגם זה לא ימשך הרבה זמן, כי כבר היום אסור לי להיכנס לערים הגדולות באירופה באמתלת 'רכב מזהם' (למרות מנוע 1.1 ליטר שעומד בכל תקנות הפליטה המודרניות) והרשויות לא תעצורנה עד שידוכאו כל ניסיונות המרד והחשיבה העצמאית בתחום הזה. 

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, shugiflex כתב:

מוזר שרק בקנדה מוטרדים מזה.

 

מדינה עם חורף קשה והרבה ראות לקויה.

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.1.2022 בשעה 08:27, amosbmw כתב:

ועוד אידיוט עם 0 בהנדסת אנוש, זה שהתחיל עם לוחות שעונים שמוארים בזמן שהאורות כבויים.

 

יצא לי לא פעם לעמוד ליד אותם אנשים שנוסעים עם DRL בלילה (קיות למניהן, כמה מפתיע) ולהסתכל הצידה. לוח השעונים שלהם היה חשוך, כך שהם פשוט טיפשים. 

 

לרוב הרכבים היום יש מתג תאורה אוטומטי - אנשים פשוט לא אוהבים להשתמש בזה/לא יודעים מה זה עושה. כשאבא שלי נוסע ברכב שלי, הוא תמיד מעביר למצב ״0״ כהרגל בסוף הנסיעה.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מצב אוטומטי לא פתרון אופטימלי

בחורף ישנם ימים גשומים שהתאורה לא תדלק אף על פי שהיא נחוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמיד חשבתי שהיה נחמד אם היה פיצ׳ר ברכבים שניתן לעשות override למצב אוטומטי בימים של חורף במדינות כמו ישראל בהן נדרש לפי חוק להדליק את האורות גם במהלך היום. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, EliC25 כתב:

גם מצב אוטומטי לא פתרון אופטימלי

בחורף ישנם ימים גשומים שהתאורה לא תדלק אף על פי שהיא נחוצה.

 

בד"כ במצב אוטומטי התאורה נדלקת כשהמגבים עובדים (שגם זה אוטומטי במכוניות רבות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 793 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...