Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם להחליף רכב או לחכות שנה/שנתיים?


Sapir Hazan
שימו לב! השרשור הזה בן 803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי :)

כמו שכתוב בכותרת אני ממש מתלבטת אם להחליף רכב או לחכות.

 

קצת רקע - הרכב שלי חדש יחסית בן 3 בדיוק, יונדאי i10 2019 באזור ה - 32,000 קילומטר.

הרכב באמת מצויין ומטופל מידי שנה במוסך מורשה בלבד, כך שהסיבה שאני רוצה להחליף היא לא בגלל שהוא לא טוב.

 

אני מודה שאני רוצה להחליף רכב קצת מפינוק וכי זה מתאפשר לי כלכלית.

מפריע לי שהרכב לא מאובזר (מובילאיי בלבד) ולא היברידי (כשרכשתי אותו לא חשבתי כל כך קדימה ולא חשבתי שזה יפריע לי) והיום כל הרכבים בשוק עם אבזור וטכנולוגיה מתקדמת.

בנוסף, אני מרגישה שהוא כבר קטן לי ובא לי לרכב קצת יותר גדול (עדיפות לגודל של סופר מיני בערך). 

 

לאחר סקר שוק קטן שעשיתי, ראיתי שרק הטויוטה יאריס די עונה על הצרכים שלי, אבל אישית פחות התלהבתי מהרכב. הרכב מרגיש טיפה כמו רכב מיני מאשר סופר מיני, ואני לא יודעת אם כדאי לי להתפשר ובסוף כן לרכוש אותו או לחכות קצת. 

 

לפי מה שראיתי יצרניות רכב לא ממש משקיעות בטכנולוגיה ירוקה עבור הרכבים הקטנים שלהם ולפי חקירה שלי ביוטיוב ובאתרים של חו״ל, זה לא נראה שזה הולך להשתנות בקרוב וזה מבאס רצח! 

 

מה אתם הייתם עושים? הייתם רוכשים רכב שהוא אחלה, אבל לא סגורים עליו ב 100% רק כי הוא היברידי? או הייתם מחכים עוד שנה שנתיים?

אתם חושבים שזה בכלל ישתנה? כי כמו שאמרתי זה לא נראה ככה בכלל.

האם החשיבה שלי נכונה בכלל? מרגיש לי שזה ״פשע״ לרכוש רכב שהוא בנזין בלבד ב 2022… מרגיש לי טיפה מיושן.

 

דבר אחרון, עכשיו אני רואה גם פה וגם ברשתות חברתיות שונות שכולם מוכרים את הרכב במחיר מציאה, לכן אני פוחדת ״לצאת פראיירית״ ולהפסיד בסוף. 

 

תודה לכל מי קרא עד פה לא תיכננתי שזה יהיה חפירתי 😁

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה הנסועה השנתית שלך?

את נוסעת בעיקר בעיר?

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הנסועה שלך זהה לנסועה ב-3 השנים עם ה-i10 (כ-10k קמ בשנה), לא שווה לך להשקיע ברכב היברידי.

נראה לי שכדאי לך לבדוק קיה סטוניק 1.4.

הרכב מצוייד ביחידת הנעה פשוטה ואמינה ועם אבזור בטיחות סביר (בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העתיד זה רכבים חשמליים, זה כבר ברור לכולם.

את יכולה לחסוך המוך כסף על דלק, טיפולים במוסך ואגרת רישוי מופחתת אם תחליפי את הרכב לחשמלי.

יש היום רכבים חשמליים מפנקים מאוד במחיר סביר עם סוללה של יותר מ-400 ק"מ כמו ה-GEELY GEOMETRY C  וה-MG ZS EV החדשה.

  • רעיון גרוע 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה סבבה שאתה בעד רכב חשמלי, אבל הבחורה מכוונת לסופר-מיני ואתה שולח אותה ל-suv?

מה הקשר? שאלת מה הצרכים שלה? כמה נוסעים ברכב? 

לזרוק לכולם לקנות חשמלי זה חסר משמעות.

יש לה איפה לטעון? אתה יודע איפה היא גרה?

 

כמו שנאמר בנסועה מועטה כמו שלך למערכת היברידית אין יתרון משמעותי, אם תשמיטי את הדרישה הזאת תקבלי מבחר די גדול של רכבים, כמו הפולו, הפאביה החדשה, מאזדה 2, איביזה, אופל קורסה, פיג'ו 208 ועוד. מה התקציב? מי ייסע ברכב באופן קבוע? תוואי הנסיעה? לא חפרת מספיק ;)

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את הטיעונים בעד רכב חשמלי גם בתקציב גבוה יותר. אבל אך ורק אם יש אפשרות להתקין עמדת טעינה וזאת נקודה חשובה.

יש חשמליות קטנות, הטווחים בהתאם. e-208, corsa e, kona ev ועוד. כפי שנאמר כבר אין מספיק מידע על אופי נסיעה כדי לקבוע

עריכה אחרונה על ידי galbh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Gopher כתב:

העתיד זה רכבים חשמליים, זה כבר ברור לכולם.

את יכולה לחסוך המוך כסף על דלק, טיפולים במוסך ואגרת רישוי מופחתת אם תחליפי את הרכב לחשמלי.

יש היום רכבים חשמליים מפנקים מאוד במחיר סביר עם סוללה של יותר מ-400 ק"מ כמו ה-GEELY GEOMETRY C  וה-MG ZS EV החדשה.

אתה מודע לזה שבוא נגיד ל 70% מאוכלוסיה אין מה לעשות עם רכב חשמלי נכון לעכשיו כי הרכב שלהם חונה ברחוב או בחניון ציבורי ואין שום תשתית טעינה או אפשרות להתקין אותה. 

 

אחלה דבר רכב חשמלי אבל לפחות תשאל אם יש לשואל השאלה איפה להטעין אותו. אחרת מה יעשה אחרי שתיגמר הטעינה איתה הוא קיבל את הרכב מהיבואן... 

  • אהבתי 5

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים לגבי השאלה שצריך לשאול על עמדת הטעינה.

במקרה שיש לה אפשרות לעמדת טעינה אז בהחלט ישתלם לה לעשות את ההחלפה והיא תוכל לרכוש רכב משמעותית יותר מתקדם וגם לחסוך הרבה כסף.

הצעתי לה שני רכבים שמאוד משתלמים כיום, גם מבחינת מחיר וגם מבחינת תמורה, ועובדה שיש להם כבר אלפי הזמנות.

כמו שנכתב, יש גם רכבים יותר קטנים ויותר זולים (אני אוסיף פיאט 500) במקרה שלא רוצים SUV.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, Basko כתב:

לפני קניית רכב חשמלי, סיפורי תלאות הטעינה:

https://www.themarker.com/dynamo/cars/MAGAZINE-1.10527274?utm_source=Web_Share&utm_medium=Whatsapp&utm_campaign=Share

 

יש באתרים הכלכליים באנטרנט הרבה אנטי לרכב החשמלי שנובע בחלקו הגדול משיקולים כספיים כמו יבואני רכב דלקיים שמשמשים ספונסרים וכולי, ככה שלא מציע להתייחס לזה יותר מידי.

בנוסף זה לא משקף את המציאות. אני מכיר באופן אישי מספר אנשים שהתקינו אצלם עמדות טעינה ואחרי עבודה של מספר שעות, העמדה עבדה ללא בעיות מיוחדות. כמובן שהעבודה עצמה מצריכה לעיתים חפירה, קדיחות, העברה בתעלות וכולי, הכל תלוי בתוואי שבו צריך לעבור כבל החשמל כדי להגיע לעמדה.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, Basko כתב:

לפני קניית רכב חשמלי, סיפורי תלאות הטעינה:

https://www.themarker.com/dynamo/cars/MAGAZINE-1.10527274?utm_source=Web_Share&utm_medium=Whatsapp&utm_campaign=Share

כתבה מגמתית ומעצבנת שלא ברור מה המטרה שלה. מה עם אלפי האנשים שהתקינו בלי דרמות או דרמות שלא שוות כתבה בדה מרקר?

אני בטוח גם שהזמנת חשמלאי פרטי ולא ״חברת התקנה״ היו מסדרים את חלק מהמקרים בהרבה פחות כאב ראש וכסף. נכון שחלק מהרכבים מגיעים עם הטבה לעמדה+התקנה חינם ואולי שווה לוותר על ההטבה הזאת או לבדוק אם אפשר להמיר אותה במשהו אחר.

 

- מי שאין לו חניה פרטית זה לא בשבילו

- מי שאין לו תלת פאזי ולא מתכנן להגדיל זה לא בשבילו, או שיתפשר על טעינה איטית מאוד

- מי שיש לו חניה פרטית ואפשרות להתחבר לחשמל פרטי שישקול להתקין בלי לשאול ועד בית ואת שאר הדיירים, בימים אלו מקודמת חקיקה בנושא ויש מספר פסיקות של בתי משפט. *זאת לא המלצה משפטית ושמי שהנושא רלוונטי לו שילמד את זה, אני פעלתי ככה. 

- בכל מקרה כדאי להתייעץ עם חשמלאי לפני קניית רכב ולוודא שאין הפתעות

 

להלן עמדה של טסלה שנרכשה על ידי והותקנה בבניין משותף ע״י חשמלאי פרטי, בחניה פרטית, מחשמל פרטי בלי לשאוף אף אחד. זה הגיע ביחד עם קצת בלבולי מוח מהשכנים שיכולים לקפוץ.

image.thumb.png.abe2ffac66fa39ebd0fdb34825f24a84.png

עריכה אחרונה על ידי galbh
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי שרכב חשמלי היה אופציה, אבל אין לי אפשרות לעמדת טעינה פרטית כרגע 😔

 

אני נוסעת בערך 10,000 קילומטר בשנה (אם אני מסתמכת על הנתונים של הרכב הנוכחי שלי בלבד).

ורוב הנסיעות הן בינעירוניות (רמת השרון לפתח תקווה או רמת השרון לראשון לציון) אז ככה שאני תקועה הרבה בפקקים 🙄

 

התקציב כרגע הוא באזור ה120,000 ש״ח (לא אכפת לי להשקיע טיפה יותר), בדרך כלל רק אני אהיה ברכב. 

 

לפי מה שאני מבינה מהתגובות בפוסט אין לי למה להחליף כרגע או אפילו לחשוב על זה?

תכלס כמו שציינתי למעלה, משהו בי מרגיש שזה טיפה ״מיושן״ לנסוע ברכב בנזין בלבד שגם מזהם וצורך הרבה דלק בעיניי כשיש חלופות ירוקות אחרות… זה סתם מעצבן שיצרנים משקיעים רק ברכבים גדולים ומשפחתיים. 

 

אני מודה בא לי רכב טיפה יותר מודרני ולא למצוא את עצמי עוד כמה שנים תקועה עם רכב פחות מודרני. בגלל זה, אני מתלבטת אם להחליף עכשיו (אפילו במחיר של לקנות רכב בנזין נוסף) או שלסחוב עם הרכב שהוא, שהוא באמת אחלה פשוט משעמם מאוד, ולקוות שיצרנים יתחילו להכניס טכנולוגיה נורמלית גם לרכבים זולים יותר? 

כאילו נגיד עוד 5 שנים אתם חושבים שרכבי בנזין כבר יהיה פחות שווים? 

 

הצלחתי להעביר ולהבהיר את נקודת ההתלבטות שלי? חחחחחח 😅

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, Sapir Hazan כתב:

הלוואי שרכב חשמלי היה אופציה, אבל אין לי אפשרות לעמדת טעינה פרטית כרגע 😔

 

אני נוסעת בערך 10,000 קילומטר בשנה (אם אני מסתמכת על הנתונים של הרכב הנוכחי שלי בלבד).

ורוב הנסיעות הן בינעירוניות (רמת השרון לפתח תקווה או רמת השרון לראשון לציון) אז ככה שאני תקועה הרבה בפקקים 🙄

 

התקציב כרגע הוא באזור ה120,000 ש״ח (לא אכפת לי להשקיע טיפה יותר), בדרך כלל רק אני אהיה ברכב. 

 

לפי מה שאני מבינה מהתגובות בפוסט אין לי למה להחליף כרגע או אפילו לחשוב על זה?

תכלס כמו שציינתי למעלה, משהו בי מרגיש שזה טיפה ״מיושן״ לנסוע ברכב בנזין בלבד שגם מזהם וצורך הרבה דלק בעיניי כשיש חלופות ירוקות אחרות… זה סתם מעצבן שיצרנים משקיעים רק ברכבים גדולים ומשפחתיים. 

 

אני מודה בא לי רכב טיפה יותר מודרני ולא למצוא את עצמי עוד כמה שנים תקועה עם רכב פחות מודרני. בגלל זה, אני מתלבטת אם להחליף עכשיו (אפילו במחיר של לקנות רכב בנזין נוסף) או שלסחוב עם הרכב שהוא, שהוא באמת אחלה פשוט משעמם מאוד, ולקוות שיצרנים יתחילו להכניס טכנולוגיה נורמלית גם לרכבים זולים יותר? 

כאילו נגיד עוד 5 שנים אתם חושבים שרכבי בנזין כבר יהיה פחות שווים? 

 

הצלחתי להעביר ולהבהיר את נקודת ההתלבטות שלי? חחחחחח 😅

יצרנים משקיעים ברכבים גדולים יותר בגלל תקנות זיהום אוויר 

 

לדעתי עם נסועה כמו שלך אלא אם זה ממניעים אידיאוליגים אין באמת טעם לשלם הרבה יותר עבור היברידי .. ואם מדובר בעיקר ברצון להתקדםאז שתדעי שלהתקדם זה לא בהכרח בשנתון כי את יכולה להביא בתקציב שלך איזה סיוויק 2018-19 ולהרגיש חללית, גם 17 לצורך העניין, לרדת בשנתון כדי להביא משהו מאובזר יותר זו בכלל לא מילה גסה ושוב היברידי אידיאולוגי יכולה עדיין לרדת בשנתון/להישאר על אותה שנה ולהביא רכב יותר עמוס בטכנולוגיות ירוקות ועדיין עומד בתקציב שלך..נסי לדרג יותר את הדברים שחשובים לך לדוגמא אצלי זה הלך ככה

בטיחות

נוחות

אמינות,כוח,איבזור,גודל,צריכת דלק

 

אבל באמת כל אחד ומה שיותר חשוב לו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכזה תקתיב ונסועה נמוכה אפשר לקנות גם רכב בנזין שירגיש הרבה יותר מודרני מהיונדאי.

למשל אופל קורסה/ פיגו 208 יהיה זריזות,מאובזרות, ה208 בפנים מרגישה מודרנית יותר, אך ההגה לחלק מסתיר את לוח המחוונים, כמו כן נוחה מאוד.

באופל אין בעיה כזאת.

סיאט איביזה עברה מתיחת פנים, סלון משודרג, זריזה ומרווחת וגם מאובזרת.

לרכב גיר רובוטי, כך שאם את מתכוונת להחזיק אותו

לתקופה ארוכה של 5 שנים נגיד ויותר יש מצב שתצטרכי להחליף מצמדים או מכטרוניק בשלב מסוים, עלות מצמדים כ 3 אלף ושיפוץ מעטרוניק כ 4.5.

 

אמנם יש להם מנוע בנזין, מדובר ברכבים שירגישו מאוד מודרנים.

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 803 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...