Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בקשר לתחזוקה ברכב - מאזדה 3


שליקו99
שימו לב! השרשור הזה בן 817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, ABSULUTT כתב:

כן לא תקין אז לשפץ גיר נכון.(בצחוק כמובן)

יש את זה בהרבה מאזדות אין מה לעשות.

כל פעולה לא תקינה ברכב, סופה להחמיר, במקרה זה גם עד השבתת הרכב. מתי ואיפה? אין לדעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבטות בגיר בגירים פלנטריים מודרניים נובעות לא מעט פעמים בגלל בעיה תוכנתית היצרנים מודעים לבעיה ומוציאים גרסאות קושחה ועדכונים לתוכנה של הגיר, אך המוסכים בארץ עוד לא השכילו להתעסק בזה ולפעמים אפילו משפצים גיר במקום לבצע עדכון תוכנה פשוט.
במאזדה זאת גם בעיה נפוצה, תגיע למוסך מורשה ותדרוש שיעדכנו לך את התוכנה של הגיר.
מניסיוני האישי חוויתי חבטות חזקות בגיר פלנטרי יפני, איפוס והחלפת שמן לא עזרו. בגלל עוצמת החבטות מומחים העריכו שהגיע הזמן לשיפוץ או החלפת גיר (רכב עם סה"כ 100 אלף קילומטרים) אחרי חפירה באינטרנט הבנתי שעדכון קושחה יכול לעזור ודרשתי לבצע את זה ברכב שלי.
מאז עדכון הקושחה הגיר כמו חדש, כבר שנה וחצי מחליף הילוכים בצורה כמעט מושלמת.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין הרבה מה לעשות. גם החלפת שמן גיר בזמן שזה פלוס.(אגב באיזה שמין גיר השתמשת?)

אני מכיר הרבה מאזדות כאלה. ובכולם יש את זה. יש כאלה מכה חלשה. ויש יותר חזקה. ושהרכב חם זה מסתדר.

בהתחלה לפתוח לאט שהמכלולים יתחממו.

זה גירים ששורדים 300 אלף ק''מ בקלות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ABSULUTT
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ABSULUTT כתב:

אין הרבה מה לעשות. גם החלפת שמן גיר בזמן שזה פלוס.(אגב באיזה שמין גיר השתמשת?)

אני מכיר הרבה מאזדות כאלה. ובכולם יש את זה. יש כאלה מכה חלשה. ויש יותר חזקה. ושהרכב חם זה מסתדר.

בהתחלה לפתוח לאט שהמכלולים יתחממו.

זה גירים ששורדים 300 אלף ק''מ בקלות.

 

 

להלן התייחסות של מנהל מוסך מורשה מאזדה, מוסך "עד רעננה":

החלפת שמן גיר

שאלה:

שלום,

האם יש צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט במאזדה 3 2017 מנוע 2000? ואם לא מדוע.

 

תשובה:

משה שלום !
לפי הוראות יצרן אין צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט . לפי הנחיית יצרן שמן גיר לרכב זה הינו לכל החיים של הרכב (240000 ק”מ )
בברכה חיים

 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ABSULUTT כתב:

אתה תמים 👆

 

 

פועלים לפי הוראות יצרן. 

סטיה מהוראות יצרן, יכולות לגרום לאנומליות, כמו במקרה זה.

לדעתי, החלפת שמן גיר שבוצעה, לא הייתה מקצועית בכל המובנים.

אפשר לחיות עם התנהלות לא מקצועית, תשלם בהתאם באיכות הנסיעה וחשש מתמיד מתי תיתקע בדרך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת תשובה חלקית עם הסתייגויות, אם כי לא רשם זאת מפורשות,

רוב הסיכויים שיש הסתייגות לגבי "כל החיים" במידה והרכב נמצא תחת "תנאים קיצוניים".

בנוסף, בהתאם לתשובתו, בוא נגיד שהרכב עבר 240,000 ק"מ ועדיין עובד טוב, אתה זורק את הרכב כי הגיע לסוף חייו על הנייר?

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בולשיט. 

פיג'ו ולוו אופל ועד לאחרונה גם מאדה שבהם מותקן גיר אייסין כותבים השגרת הטיפולים שאין צורך בהחלפת שמן גיר ושהשמן הינו לכל החיים (הם אוהבים את המילה גיר סגור)

אממה היצרן של הגיר עצמו ממליץ על שגרת טיפולים של החלפת שמן גיר כל 30-60 אלף קילומטרים.

אז מי צודק היצרן של הרכב או היצרן של הגיר?

אני סומך יותר על היצרן שתכנן בנה וייצר את הגיר, גם כן לא חסר עדויות לנזק ארוך טווח בקילומטראז' גבוהה (לקראת 200 אלף קילומטר) כתוצאה מחוסר החלפה של שמן גיר.

 

הסיבה היחידה לא להחליף שמן גיר היא האמינות הטובה של הגירים הללו. גם ללא החלפה הם ישרדו את ה200 אלף קילומטר אמנם הפעילות שלהם תהיה גסה יותר עם הזמן אך הם יעבדו. כאשר עם החלפות סדירות הגירים הללו מגיעים גם לחצי מילון קילומטרים ללא בעיות 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון אינסופי בפורום על הגירים של מאזדה . 

אני החלפתי ב 2015 לאחר שהתחילו הבעיטות הנ"ל אצלי .

הבעיטות נעלמו ושום תקלה לא קרתה בגיר עד שמכרתי את האוטו לאחרונה.

כל אחד יסיק מזה כרצונו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אז מה לעשות...

שוב, הבעיה לא קיצונית, אבל אני נוסע על לא מעט רכבי מאזדה מהעבודה ובהם העניין לא מורגש.

בזמן שהרכב אמור להעביר מראשון לשני, יש היסוס קל וכמו ''גיהוק'', והטורים זזים קצת כאילו הרכב רוצה להעביר הילוך אבל לא בטוח

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק אם יש עדכון תוכנה לגיר.

תבדוק שהוחלף לשמן גיר מקורי.

תבדוק שלא חסר שמן גיר בודקים שהרכב חם ומונע בניוטרל.

אם שהרכב חם זה נעלם זה בלאי אין הרבה מה לעשות. זה לא אומר שהגיר צריך ללכת ולא כלום. זה גירים שעושים 300 אלף ק''מ קריעה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול הם לא יכולים לדעת אם לגיר שלך יש עדכון תוכנה בלי לדעת איזו תוכנה כבר מותקנת בגיר ולשם כך צריך לחבר ציוד דיאגנוסטיקה לרכב.
לדעתי עדיף שתקבע או תיסע למוסך, יהיה מעניין אם תעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...