Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שימוש נכון בדרמל (ליצירת חריץ בראש הבורג)


Or05230
שימו לב! השרשור הזה בן 864 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אמנם הבעיה קשורה לרכב, אבל בסך הכל מדובר בדרמל ובורג, ופחות בבעייה טכנית.

בתמונה(בעיגול). בורג שחוק. נוסו עליו כל האופציות שאתם חושבים. הרכב מושבת 3 שבועות בגלל השטות הזו. בתמונה הוא עדיין סביר אבל אחרי כמה ניסיונות עם ג'בקה שנסגרה מאוד חזק, הוא נשחק עוד יותר.

הגישה היא רק כפי שרואים, כלומר לקדוח חור בראש הבורג לא אפשרי כי אין שום גישה.

 

השגתי דרמל, הדיסק יכול לגשת לראש.

האופציות:

א.קדיחה באחת מפאות הבורג, הכנסת מוט בעובי הקדיחה ודפיקה עם פטיש עם כיוון הפתיחה. לא נראלי כל כך ישים (הדרמל לא הצליח לקדוח בפאה)

 

ב. עם דיסק לחרוץ חור בראש הבורג, להכניס ראצט עם ראש ביט שטוח שיכנס לחור שחרצתי וככה לפתוח.

 

מה האופציה העדיפה והאם יש אופציה אחרת?

תודה לכולם.

IMG_20211120_211041__01.jpg

עריכה אחרונה על ידי Or05230

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Or05230 כתב:

אזור מסוכן וצפוף לריתוך

אם ככה האזור אז גם דרמל יכול להוות בעיה. 

איזה רכב (יצרן + דגם) ובאיזה חלק מדובר/מיקום הבורג?

מהתמונה שהעלאת, אני לא רואה בעיה עם שחיקת ראש בורג. 

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיכוי שהשתמשו בלוקטייט בבורג הזה? (ספציפית יותר - אדום. חשוב לדעת לפני שממשיכים הלאה)

 

האם נוסה כלי כמו vampliers או neji-saurus (זה אותו כלי):

https://smile.amazon.com/gp/product/B00NBSVYOY

ג׳בקה זה נחמד - אבל הפליירים האלו - מ ש מ ע ו ת י ת יותר יעילים בדיוק למטרה הזו. (הוצאתי איתם ברגים במיקום נוראי בתוך הHardtop של המיאטה שלי)

 

וכמובן - מתייג את ה @ברווז לעיצות נוספות :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, DareDevil כתב:

אם ככה האזור אז גם דרמל יכול להוות בעיה. 

איזה רכב (יצרן + דגם) ובאיזה חלק מדובר/מיקום הבורג?

מהתמונה שהעלאת, אני לא רואה בעיה עם שחיקת ראש בורג. 

 

מאזדה מיאטה 06

בורג שתופס פלאח שבתורו תופס ברגים של מכסה שסתומים.

הראש שחוק יותר ממה שרואים בתמונה.

 

לפני 8 דקות, Liviur כתב:

מה הסיכוי שהשתמשו בלוקטייט בבורג הזה? (ספציפית יותר - אדום. חשוב לדעת לפני שממשיכים הלאה)

 

האם נוסה כלי כמו vampliers או neji-saurus (זה אותו כלי):

https://smile.amazon.com/gp/product/B00NBSVYOY

ג׳בקה זה נחמד - אבל הפליירים האלו - מ ש מ ע ו ת י ת יותר יעילים בדיוק למטרה הזו. (הוצאתי איתם ברגים במיקום נוראי בתוך הHardtop של המיאטה שלי)

 

וכמובן - מתייג את ה @ברווז לעיצות נוספות :)

איך הפלייר הזה עדיף על פלייר פטנט שנסגר מאוד חזק על הבורג? פה מדובר על פלייר שנסגר ידנית

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אזמל ופטיש,ולחמם את הבורג מעט.

אם אתה יכול לעשות חריץ שבו יכנס האזמל מה טוב נראה צפוף,אם דיסק נכנס עדיף,דרמל לא יזיז לזה בטח לא לקדיחה,דרמל זה כלי חלש מידי למטלה כזו.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, Or05230 כתב:

איך הפלייר הזה עדיף על פלייר פטנט שנסגר מאוד חזק על הבורג? פה מדובר על פלייר שנסגר ידנית

בגלל העיצוב שיניים והמתכת ספציפית בפלייר הזה. הפלייר פטנט מחליק הרבה יותר בקלות.

זה ממש נועץ את עצמו בתוך הבורג כשמפעילים כמות כח לא גדולה במיוחד. מניסיון - ההפרש בביצועים מול פלייר פטנט עצום.

 

אם העיצות פה לא עוזרות - לא נראה לי שיש מנוס מלנתק חלק מהקונקטורים בצד , לנתק תושבות מנוע ולדחוף את המנוע קצת למעלה כדי לקבל גישה יותר טובה.

בסופו של דבר הגישה שצויינה פה של לרתך אום לבורג - תיהיה מה שבטוח יעבוד.

אתה גם צריך אגב plan b של להשתמש בקיט קדיחה אם אתה שובר את הראש של הבורג (או במברז אם הכל הלך קפוט)

 

לפני 7 דקות, ArikC כתב:

אזמל ופטיש,ולחמם את הבורג מעט.

או להשתמש בimpact screwdriver בדיוק לזה. אבל לא נראה לי יש לבחור מספיק גישה בשביל זה.

במאמר מוסגר - דרמל חזק (כלומר אחד שמחובר לחשמל או הדגם הכי חזק מבוסס בטריה) יחרוץ בורג כזה בלי בעיה עם הדיסק הנכון.

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הצינור מול הבורג מונע הלבשה של בוקסה - והאופציה היחידה היא רק מפתח רינג ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, איציק נ. כתב:

האם הצינור מול הבורג מונע הלבשה של בוקסה - והאופציה היחידה היא רק מפתח רינג ?

שלילי, אפשר להלביש בוקסה של רבע או 3/8, 

לפני 12 דקות, Liviur כתב:

בגלל העיצוב שיניים והמתכת ספציפית בפלייר הזה. הפלייר פטנט מחליק הרבה יותר בקלות.

זה ממש נועץ את עצמו בתוך הבורג כשמפעילים כמות כח לא גדולה במיוחד. מניסיון - ההפרש בביצועים מול פלייר פטנט עצום.

 

אם העיצות פה לא עוזרות - לא נראה לי שיש מנוס מלנתק חלק מהקונקטורים בצד , לנתק תושבות מנוע ולדחוף את המנוע קצת למעלה כדי לקבל גישה יותר טובה.

בסופו של דבר הגישה שצויינה פה של לרתך אום לבורג - תיהיה מה שבטוח יעבוד.

אתה גם צריך אגב plan b של להשתמש בקיט קדיחה אם אתה שובר את הראש של הבורג (או במברז אם הכל הלך קפוט)

 

או להשתמש בimpact screwdriver בדיוק לזה. אבל לא נראה לי יש לבחור מספיק גישה בשביל זה.

במאמר מוסגר - דרמל חזק (כלומר אחד שמחובר לחשמל או הדגם הכי חזק מבוסס בטריה) יחרוץ בורג כזה בלי בעיה עם הדיסק הנכון.

אין כל כך אפשרות להרים מנוע, יש את השלדה מעל וגם לא יתן מי יודע מה גישה.

פירקתי כבר את המסילת דלק כדי לקבל גישה ולדעתי זה המקסימלי. אם הראש ישבר צריך לפרק מנוע.

לפני 20 דקות, ArikC כתב:

אזמל ופטיש,ולחמם את הבורג מעט.

אם אתה יכול לעשות חריץ שבו יכנס האזמל מה טוב נראה צפוף,אם דיסק נכנס עדיף,דרמל לא יזיז לזה בטח לא לקדיחה,דרמל זה כלי חלש מידי למטלה כזו.

לקחתי אזמל ופטיש, החריץ שהצלחתי לעשות לא היה עמוק מספיק והבורג התקלף (כלומר שכבה מסויימת ירדה.

  • מעניין 1

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא תיארתי לעצמי שיש לך מנוע עד כדי כך צפוף. איך לא תחתוך משהו אחר מאשר הבורג, אני לא יודע.

ספציפית מעדיף להציע לך קודם להשתמש בפלייר פטנט אלא אם לברווז יש משהו אחר להציע בחילוץ הבורג. 

בשביל הref להלן המנוע

49243019932_14a953587a_b.thumb.jpg.82df01de2485a0970fa01125cc3201b8.jpg

 

אחרת זו השיטה היחידה לדעתי לפתור את הבעיה

everything-can-be-fixed-with-a-hammer.jpg.d121cbc2c10996fdcc65285ea9216297.jpg

 

 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, ברור לכולנו שאימפקט היה משחרר את זה בשניה, אבל אין גישה וזו הבעיה.

השאלה היא האם יש אפשרות לדפוק על הבורג בשביל לשחרר אותו מעט ואז לנסות לפתוח ? ז"א האם יש מקום ל...פטיש ? (ולא כזה קטן של 200 גרם, אלא של 1-2 קילו).

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Or05230 כתב:

אזור מסוכן וצפוף לריתוך. מה גם שאין רתכת

אין רתכת זמינה זה סיפור אחד.

 

לגבי הצפוף דוחפים סמרטוטים רטובים להגן מגיצים ואין בעיה.

  • רעיון טוב! 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, Or05230 כתב:

לקחתי אזמל ופטיש, החריץ שהצלחתי לעשות לא היה עמוק מספיק והבורג התקלף (כלומר שכבה מסויימת ירדה.

זה לא הכלי הנכון.

אני מדבר על משהו בסגנון הזה:

https://www.amazon.com/TEKTON-2905-8-Inch-Manual-7-Piece/dp/B000NPPATS

תוך כדי שאתה דופק וזה ננעץ זה גם מסתובב החוצה

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Or05230 כתב:

איך הפלייר הזה עדיף על פלייר פטנט שנסגר מאוד חזק על הבורג? פה מדובר על פלייר שנסגר ידנית

לא כל סוגי הפלאייר פטנט נולדו שווים. חלקם אוחזים טוב יותר, וחלקם פחות. 

אני הייתי מנסה לקחת כלי אחר: ג'פקה "תרנגול" גדולה, כמה שיותר גדולה שתוכל להכניס יותר טוב. האיכותיות עולות לא מעט אבל זה לא יהיה כלי חד פעמי... אתה תמצא לו עוד ה-ר-ב-ה שימושים. סמוך עלי 😉:lol:

(התמונה להמחשה בלבד)

Wickes Adjustable Pliers 250mm | Wickes.co.uk

אגב. האם יש מניעה כלשהי לנסות להכניס לשם מפתח צינורות? הוא אמור להיות מסוגל להתעלם מהשחיקה של ראש הבורג לחלוטין, וממילא תצטרך להחליף את כל הסיפור עם חדש.

מעבר לכל זה, 2 המחשבות הראשונות שעלו לי היו אזמל עם פטיש וכמובן חריצה עם הדרמל כמו שאומרת הכותרת...

רק מה, האזמל עשוי לגזור את ראש הבורג ואז אתה באופרה אחרת לגמרי... לגבי קדיחה, עקרונית אפשרי אם קודחים לאט ומשתמשים במקדח קובלט. הבעייה שמה שתוכל להכניס לשם יתעקם וייהרס בעצמו, ולא יוכל לחלץ את הבורג- וזה במקרה הטוב, שבו לא החלשת את כל הבורג עד לנקודת הגזירה שלו.

לפני 52 דקות, איציק נ. כתב:

טוב, ברור לכולנו שאימפקט היה משחרר את זה בשניה, אבל אין גישה וזו הבעיה.

אם ניתן לדחוף לשם מתאם זוויתי עם מתאם ובוקסה עליו, עקרונית אין בעייה לשימוש עם אימפקט.

לא פטיש אוויר... אימפקט.

 

אם זה היה אום בלבד, ולא בורג, אז החיים הרבה יותר פשוטים- יש שובר אומים שהיה מטפל באום הסורר בשנייה.

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...