Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת סיטרואן C4 פיקאסו 1.6 דיזל 2012 (בגרמניה) למשפחה עם 3 ילדים קטנים


ברק-ג
שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי 🙂 
אנחנו משפחה (שעשתה רילוקיישן לגרמניה) עם 3 ילדים קטנים (פחות משנתיים - כלומר כיסאות בטיחות לכל אחד מהם [ולא בוסטר]) ומחפשים רכב אשר יתאים לנו לנסיעות עירוניות גם לנסיעות ארוכות.
ראיתי למכירה את הרכב הבא: (לינק)

Citroen C4 Picasso 1.6 HDi FAP, דיזל, 140 אלף ק"מ, עלה לכביש ביולי 2012, יד שנייה, ידני (6 הילוכים) 

איך זה נראה מבחינה יבשה? מה כדאי לי לבדוק?

אולי בכלל הדגם הזה פחות מומלץ למשפחה עם 3 ילדים? אולי יש המלצה לרכב אחר? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

במונחים ישראליים - מציאה.
ק"מ נמוך מאוד, האוטו נראה במצב חדש. אפילו הרדיו מכוון לך על גלגל"צ (91.8) אם תרצה לחזור לפה עם האוטו 🤣

במונחים טכניים, זה אחד המנועים המוצלחים של הקונצרן - ובשילוב תיבה ידנית, אתה בכיוון הנכון.
האוטו המדובר עלה ב"תפר" שבין הריביזיה הראשונה של המנוע (2006-2012) לריביזיה השניה (2012-2019).

הריביזיה השניה, לפחות כאן בארץ, הוכיחה את עצמה כאמינה יותר לטווח הרחוק ועם פחות בעיות באופן משמעותי (בעיקר נזילות שמן). ההבדל המהותי בין הראשונה לשניה הוא מנוע 16 שסתומים מול 8 שסתומים (בשניה).
אם מדובר בריביזיה השניה - זה יתרון. אם מדובר בראשונה - כדאי לבדוק אותו קצת יותר לעומק בשביל להיות על ה safe side.
אממה, הישראלי הממוצע זה לא הגרמני הממוצע, ויש דברים שהן ברמת האקלים והן ברמת השימוש ושיגרת הטיפולים השוטפים, יכולים להפוך את הקערה על פיה כך שלא הייתי מקטלג באופן אוטומטי את הריביזיה הראשונה כחיסרון.
כמו בכל רכב בן 9-10, לבדוק שהכל עובד (מזגן, חימום, חלונות וכד').

איציק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, איציק נ. כתב:

האוטו המדובר עלה ב"תפר" שבין הריביזיה הראשונה של המנוע (2006-2012) לריביזיה השניה (2012-2019).

רשום שם במפרט שהוא יורו 5, כלומר רויזיה חדשה 8 שסתומים. 

 

האוטו לפני טיפול בהנחה שבגרמניה מישהו מתייחס להתראת הטיפול בלוח שעונים ומאפס אותה אחרי כל טיפול כנדרש. 

 

כמו כן אם לא בוצע טיימניג, צריך לעשות מיד אחרי הקניה ואולי בקרוב מילוי נוזל DPF. 

 

 

חוץ מזה נראה טוב. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לשניכם!

אז כמו שבוקי אמר - זו רוויזיה שנייה? כלומר הטובה יותר? אז אלך היום למגרש לראות את המכונית. יש דברים שאני צריך לההתבונן? בגרמניה אין ממש דבר כזה שאני בודק את הרכב במוסך אבל יש לי איזה 300 קמ שאם יש בעיות אז המגרש מחויב לתקן או לקחת חזרה אם אני לא טועה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום ברק,

ניתן לקחת את הרכב לבדיקה לפני קניה, יש מכונים TÜV וDEKRA (בהם עושים גם את הטסט פעם בשנתיים) ונדמה לי שיש עוד מכונים וגם מוסכים מסויימים עושים בדיקה לפני קניה.

בגרמניה כל רכב שלישי משומש עם קילומטראז' מזוייף, אז לבדוק טוב טוב סימנים לכך שהרכב עבר יותר ממה שרשום בלוח מכוונים.

בלאי לא סביר וכו.

 

אם אתה קונה מסוחר רכב, יש סוג של אחריות לשנה(לא ניתן לבטל, אבל אפשר להאריך), אבל תזהר כי חלק מהם מוכרים "מטעם לקוח פרטי" - קרי יהיה רשום "Im Auftrag", ואז זה יהיה ללא אחריות.

 

אגב מה עם סיטרואן ברלינגו\ פיג'ו פרטנר?

 

עריכה:

והייתי משתדל לקנות רכב לפחות יורו 6.

עריכה אחרונה על ידי f31
  • אהבתי 1

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, f31 כתב:

שלום ברק,

ניתן לקחת את הרכב לבדיקה לפני קניה, יש מכונים TÜV וDEKRA (בהם עושים גם את הטסט פעם בשנתיים) ונדמה לי שיש עוד מכונים וגם מוסכים מסויימים עושים בדיקה לפני קניה.

בגרמניה כל רכב שלישי משומש עם קילומטראז' מזוייף, אז לבדוק טוב טוב סימנים לכך שהרכב עבר יותר ממה שרשום בלוח מכוונים.

בלאי לא סביר וכו.

 

אם אתה קונה מסוחר רכב, יש סוג של אחריות לשנה(לא ניתן לבטל, אבל אפשר להאריך), אבל תזהר כי חלק מהם מוכרים "מטעם לקוח פרטי" - קרי יהיה רשום "Im Auftrag", ואז זה יהיה ללא אחריות.

 

אגב מה עם סיטרואן ברלינגו\ פיג'ו פרטנר?

 

עריכה:

והייתי משתדל לקנות רכב לפחות יורו 6.

תודה רבה :) 

בעיקרון הם אומרים שהם בודקים את זה באופן סדיר ולכן אם אני רוצה אז אני יכול אבל זה תמוה פלוס על חשבוני.

כשחברים מהעבודה נתנו לי טיפים איך לרכוש רכב בגרמניה (חלק מהטיפים קצת גזעניים, אז לא אכתוב פה בפמבי וחלק כמו "עדיף במגרש על פני אדם פרטי").

אני בעיקרון אפילו גר ליד TUV, ועדיין אנשים פרטיים לא מבינים מה אני רוצה מהם כשאני מבקש לבדוק אותו שם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי המנוע, כשאתה הולך לראות את האוטו תצלם את מספר ה VIN. 

 

מופיע בתווית בתחתית השמשה הקידמית בצד שמאל למטה, רואים מבחוץ. וגם במסמכים של הרכב. 

 

במספר הזה ספרות 6 עד 8 מציינות דגם מנוע, לפי דגם המנוע חפש באינטרנט או תרשום פה ותדע אם זה הגרסה הישנה או החדשה. כאמור אני לא חושב שהיה מנוע גרסה ישנה שעומד ביורו 5. 

 

קח בחשבון טיימינג אם לא בוצע וטיפול שבארץ זה סדר גודל של 3500 - 4000 שקל  (טיימניג וטיפול "גדול"). 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, Buki כתב:

לגבי המנוע, כשאתה הולך לראות את האוטו תצלם את מספר ה VIN. 

 

מופיע בתווית בתחתית השמשה הקידמית בצד שמאל למטה, רואים מבחוץ. וגם במסמכים של הרכב. 

 

במספר הזה ספרות 6 עד 8 מציינות דגם מנוע, לפי דגם המנוע חפש באינטרנט או תרשום פה ותדע אם זה הגרסה הישנה או החדשה. כאמור אני לא חושב שהיה מנוע גרסה ישנה שעומד ביורו 5. 

 

קח בחשבון טיימינג אם לא בוצע וטיפול שבארץ זה סדר גודל של 3500 - 4000 שקל  (טיימניג וטיפול "גדול"). 

 

תודה! אבדוק את זה ואחפש + אכתוב פה. רציתי לנסוע היום אבל לא בטוח שאספיק.
לגבי רצועת הטיימינג - הוא אמר לי שאאלץ להחליף ב180 אלף (עוד כ40 אלף) וזה עולה פה בגמרניה 400-500 אירו. אבל אני נמצא בפולין גם מדי פעם אז אוכל לבצע תיקונים יזומים כאלו שם אולי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ברק-ג כתב:

לגבי רצועת הטיימינג - הוא אמר לי שאאלץ להחליף ב180 אלף (עוד כ40 אלף)

הוראת היצרן היא כל 180 אלף או כל 10 שנים, מה שמגיע קודם.

 

הרכב מתקרב ל 10 שנים לכן ממליץ להחליף אחרי שתקנה, אם לא מופיעה בהסטוריה החלפה מאז שעלה לכביש. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, Buki כתב:

הוראת היצרן היא כל 180 אלף או כל 10 שנים, מה שמגיע קודם.

 

הרכב מתקרב ל 10 שנים לכן ממליץ להחליף אחרי שתקנה, אם לא מופיעה בהסטוריה החלפה מאז שעלה לכביש. 

אשאל אותו אולי אפשר יהיה להכניס את זה למחיר מכירה. אם לא אז באמת אחליף את זה בזמן הקרוב פשוט אולי בפולין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרווחת. זו גירסת שמונה שסתומים.

גם אם אתה לא מצליח לקחת את הרכב לבדיקה, אולי בכל זאת תביא איתך מכר "מבין ברכבים" שיודע את דרכו בשוק המקומי. יש גם דברים שצריך לבדוק שאתה לא מכיר מישראל, למשל שאין אזורים אכולים מחלודה (בגלל המלח בכבישים בחורף).

  • אהבתי 2

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, קורן בן אשר כתב:

הרווחת. זו גירסת שמונה שסתומים.

גם אם אתה לא מצליח לקחת את הרכב לבדיקה, אולי בכל זאת תביא איתך מכר "מבין ברכבים" שיודע את דרכו בשוק המקומי. יש גם דברים שצריך לבדוק שאתה לא מכיר מישראל, למשל שאין אזורים אכולים מחלודה (בגלל המלח בכבישים בחורף).

תודה! עשיתי שיחת וידאו עם חבר כזה, בדקנו את החלודה מתחת לרכב ובמתלים. זה לא נקי מחלודה אבל לא נוראי ואפילו במצב טוב לדברו. על המחיר אין משחק (בנוסף הגרמנית שלי לא חלקלקה כמו העברית שלי עדיין 😂 ).

דבר נוסף על הרכב שהתפלאתי קצת כמה הבגאז קטן, אבל אולי זה לא קריטי ברמה מטורפת, עדיין מעט גדולה יותר (נדמה לי) מהקיה ספורטאז 2005 הנוכחית שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיקאסו (רק עכשיו ראיתי את התמונות) זו צורה שאני חושב שלא הגיעה לארץ כלל (דגם חמישה מקומות קצר).

האופל חביב, אני לא חושב ששווק בארץ עם מנוע 1.8, אני אישית לא מבין גדול באופלים אבל סה"כ אלה מכוניות טובות. עדיף דיזל כי את זה GM פחות הצליחו לקלקל בשנים הארוכות שאופל היו בבעלותם.

 

הפז'ו עם מנוע THP156 אל תיגע גם עם עט לייזר.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...