Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת ECP + מנוע (כתום)


lidorkalfa
שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי שלום,

 

פולקסווגן פולו 1.2 TSI שנת 2013,

 

נסעתי הבוקר לתומי לעבודה, כמו בכל יום שגרתי,

כשהגעתי לחניון והעברתי את הרכב לרוורס כדי להיכנס לחניה - 

נדלקה לי נורת ECP בצבע כתום + נורה שנראית כמו בקרת החלקה

אבל נמצאת במיקום שונה מהנורה הרגילה שאני מכיר (מצורפת תמונה),

ואחרי זמן קצר נדלקה גם נורה כתומה של המנוע..

 

הרכב התחיל קצת לגמגמם, כיביתי והנעתי אותו והוא חזר לעצמו.

אחרי כמה דק' החלטתי לנסוע למוסך ולא להתמעמע עם זה -

בדרך שמתי לב שהרכב הפך לסוג של עגלה, מושך לי הילוכים

ובקושי נוסע (כשלחצתי עד הסוף על הגז במישור הוא בקושי עלה 10 קמ"ש).

 

כשהגעתי למוסך נזכרתי שיש לי צ'יפ OBD מחובר שממומשק עם המולטימדיה

(אחרי שהמוסכניק רצה ממני 300 שקל רק כדי לבצע בדיקה מול מחשב) - ואלה השגיאות:

 

Fault log report generated by Torque for Android
=================================================

Vehicle VIN: WVWZZZ6RZDY222746
Vehicle Manufacturer: Volkswagen
Vehicle Calibration ID: 03F906070HF 5489ª

Current Fault Log
------------------
P0222: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit Low Input

Pending Fault Log
------------------
B2AAA: Unknown code - More information may be available on the web
P0121: Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Range/Performance Problem
P0638: Throttle Actuator Control Range/Performance (Bank 1)

Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
ECU reports no other fault codes logged

End of report.

 

מישהו נתקל בזה?

הבנתי שזה קשור למצערת/חוטי הצטה פלאגים

ולצערי אמנם הקליטה שלי מאוד טובה אבל ההבנה

בתחום לא מטורפת :(

 

תודות רבות ושבת שלום :)

IMG_7731.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן וזה קשור למצערת או לחיישנים הקשורים,

לכן הייתי מתחיל בפשוט, ניקוי המצערת,

אם היא מלוכלכת מאוד, יש סיכוי גבוה שזה היה הגורם

אם היא לא מלוכלכת כלל, בדוק את "הפרפר", ראיתי סרטון בו קפיץ פנימי במנגנון הפרפר נשבר והוא זז בחופשיות

 

אם הפתרון לא בא משם, צריך לבדוק את החיישנים, הייתי מתחיל מבדיקה ויזואלית של החיבור והחיווט שלהם

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה אומרת שמדובר יותר בחיישן שעל הפדאל ו/או זה שבמצערת. שווה גם לבדוק אותו.

לדעתי דיי נדיר שהמצערת תלך כל כך מהר. 

עריכה אחרונה על ידי dorban5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, yairw כתב:

לכן הייתי מתחיל בפשוט, ניקוי המצערת,

אם היא מלוכלכת מאוד, יש סיכוי גבוה שזה היה הגורם

 

יש לי טיפול 10K לעשות, אעשה כבר ניקוי מצערת על הדרך

2 ציפורים במכה.. אין מצב שזה קשור לפלאגים/חוטי הצתה?

 

לפני 4 שעות, dorban5 כתב:

חיישן שעל הפדאל ו/או זה שבמצערת

 

חיישן יכול ממש להשפיע על הביצועים של הרכב?

הוא לא אמור רק להתריע אם יש בעיה במקום כלשהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, lidorkalfa כתב:

חיישן יכול ממש להשפיע על הביצועים של הרכב?

הוא לא אמור רק להתריע אם יש בעיה במקום כלשהו?

מפה מבינים שאין לך שמץ של מושג,וזה בסדר כי לא מצופה מאנשים שלא מתעסקים עם רכבים,שרק מנסים לנחש דברים לפי היגיון בריא שלהם.
ברכבים של היום הרוב המוחלט של דברים מנוהלים אלקטרונית דרך חיישנים ומפעילים (SENSOR-ACTUATOR),לכן לצורך תפקוד תקין של חלק,לפעמים צריך לימוד/BASIC SETTINGS,אבל מניסיון,לא סתם קופץ לך תקלה כזאת הקשורה למצערת במיוחד לפי מה שאני רואה ברשימת Pending Fault !!
אני יודע "מילת קסם במוסכים "ניקוי מצערת,אבל לרוב זה מעבר לזה,אבל כולם אוהבים להתחיל מהקל,ומה לעשות אבחון מעמיק זה זמן=כסף ,וכן כל מוסך רציני לא עושה סריקה בחינם,ובדברים פשוטים כאלו לרוב יקוזזו לך מעלות תיקון,אבל ברכבים מודרניים ומסובכים מתחילים להפריד עלות אבחון מתיקון,כי לפעמים לאתר תקלה באמת,ולעשות את הבדיקות המעמיקות,ולא להחליף על עיוור,זה יכול לקחת ימים !!!
הנה בוא נבדוק את הקליטה שלך בתחום.


J388.thumb.png.9b540a82ce7c65fbf58809dd4c7b1781.png

 

אם יש לך קליטה טובה,ציוד מתאים,ולא צעצוע OBD שזורק קודי תקלה DTC בלבד,ראש על הכתפיים אפשר לעשות לבד,אחרת אין מנוס מתשלום למוסך עם ציוד מתאים (צודק על להוציא קוד תקלה לא צריכים לשלם,בגלל זה מזמינים פלאג OBD בכמה $) שבאמת יתקן לך את התקלה,כי לפי תיאור שלך אתה ב-LIMP MODE,זה לא משהו שיעבור מעצמו או ניתוק מצבר מסדר לרוב.
ודרך פורום/מקלדת לא ניתן לתקן רכבים,מקסימום נעזור לך עם חומר טכני !

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מפה מבינים שאין לך שמץ של מושג,וזה בסדר כי לא מצופה מאנשים שלא מתעסקים עם רכבים,שרק מנסים לנחש דברים לפי היגיון בריא שלהם.
ברכבים של היום הרוב המוחלט של דברים מנוהלים אלקטרונית דרך חיישנים ומפעילים (SENSOR-ACTUATOR),לכן לצורך תפקוד תקין של חלק,לפעמים צריך לימוד/BASIC SETTINGS,אבל מניסיון,לא סתם קופץ לך תקלה כזאת הקשורה למצערת במיוחד לפי מה שאני רואה ברשימת Pending Fault !!
אני יודע "מילת קסם במוסכים "ניקוי מצערת,אבל לרוב זה מעבר לזה,אבל כולם אוהבים להתחיל מהקל,ומה לעשות אבחון מעמיק זה זמן=כסף ,וכן כל מוסך רציני לא עושה סריקה בחינם,ובדברים פשוטים כאלו לרוב יקוזזו לך מעלות תיקון,אבל ברכבים מודרניים ומסובכים מתחילים להפריד עלות אבחון מתיקון,כי לפעמים לאתר תקלה באמת,ולעשות את הבדיקות המעמיקות,ולא להחליף על עיוור,זה יכול לקחת ימים !!!
הנה בוא נבדוק את הקליטה שלך בתחום.


J388.thumb.png.9b540a82ce7c65fbf58809dd4c7b1781.png

 

אם יש לך קליטה טובה,ציוד מתאים,ולא צעצוע OBD שזורק קודי תקלה DTC בלבד,ראש על הכתפיים אפשר לעשות לבד,אחרת אין מנוס מתשלום למוסך עם ציוד מתאים (צודק על להוציא קוד תקלה לא צריכים לשלם,בגלל זה מזמינים פלאג OBD בכמה $) שבאמת יתקן לך את התקלה,כי לפי תיאור שלך אתה ב-LIMP MODE,זה לא משהו שיעבור מעצמו או ניתוק מצבר מסדר לרוב.
ודרך פורום/מקלדת לא ניתן לתקן רכבים,מקסימום נעזור לך עם חומר טכני !

 

 

מעריך מאוד את התגובה!!

אני אדם שמאוד אוהב לנבור בבעיות, גם אם וכשהן לא בתחומים שאני מתעסק בהם ביום יום - 

בכל פעם שיש לי בעיה ברכב אני טורח להעמיק ולהבין מה הבעיה, מה הדרך לאבחן אותה

ומה הדרכים לפתור אותה סופו של דבר.

 

הבנתי גם בתמונה שצירפת כאן מה בעצם צריך "לשלול" ולבדוק לפני שמגיעים למסקנה

סופית שצריך להחליף את המצערת.

 

הלכתי היום למוסך של בנאדם שאני סומך עליו (אין הרבה כאלה בתחום לצערי) ומכיר

טוב את הרכב שלי (מטפל בו בערך ב-90K האחרונים) ואחרי בדיקה קצרה הוא הגיע למסקנה

שהמצערת לא תקינה וצריך להחליף אותה - החליף לי באחת "משומשת" עם מס' נמוך של ק"מ - 

מדובר ברכב שאני דואג לטפל בו כמו שצריך אבל לא עף מעל הפופיק מכיוון שלא מדובר ברכב

חדש אלא ברכב שאני מאמין שברגע ששוק הרכב יתייצב אני כבר אחליף אותו..

עלה לי 750 ש"ח והרכב נוסע מדהים עכשיו, אפילו יותר טוב מבעבר (היו לי רעידות בסרק

שלא ייחסתי להן חשיבות - רק עכשיו הבנתי כמה זה משנה בהרגשה)

 

מצרף תמונה של המצערת התקולה (עשתה 165K ק"מ) סתם ככה בלי סיבה..

 

שוב תודה, חג שמח ושבוע טוב :)

 

 

IMG_7750.jpg

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל שמח לשמוע שהבעיה נפטרה,וזכיתה לטיפול מקצועי,ושוב פעם הוכח,אין תחליף למוסך מקצועי אם רוצים לפתור תקלות ולא להתחיל לנחש דרך פורומים/רשתות חברתיות בכלל,או סתם לשמוע לעצות של אנשים.
איש מקצועי יודע לזהות בעיה במצערת (או לפעמים חיישנים/חיווט),משם החלפה במשומש מפירוק,לימוד...סע לשלום !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, lidorkalfa כתב:

אני אדם שמאוד אוהב לנבור בבעיות, גם אם וכשהן לא בתחומים שאני מתעסק בהם ביום יום - 

בכל פעם שיש לי בעיה ברכב אני טורח להעמיק ולהבין מה הבעיה, מה הדרך לאבחן אותה

ומה הדרכים לפתור אותה סופו של דבר

אם המצערת הישנה אצלך, נסה לפרק אותה ולראות מה כשל

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

קודם כל שמח לשמוע שהבעיה נפטרה,וזכיתה לטיפול מקצועי,ושוב פעם הוכח,אין תחליף למוסך מקצועי אם רוצים לפתור תקלות ולא להתחיל לנחש דרך פורומים/רשתות חברתיות בכלל,או סתם לשמוע לעצות של אנשים.
איש מקצועי יודע לזהות בעיה במצערת (או לפעמים חיישנים/חיווט),משם החלפה במשומש מפירוק,לימוד...סע לשלום !

אני חושב שהמטרה בייעוץ בפורום (לפחות המטרה שלי) היא להגיע למוסך "מוכן" עם קצת ידע מקדים,

כמו שאמרתי - מאוד קשה לסמוך על אנשי מקצוע היום, כך שבהרבה מקרים כשאתה מגיע מוכן הפוטנציאל

לרמאות יורד משמעותית, ובלי קשר - ידע זה כוח, ותמיד טוב ללמוד :) שוב תודה!

 

לפני 9 שעות, yairw כתב:

אם המצערת הישנה אצלך, נסה לפרק אותה ולראות מה כשל

לצערי לא לקחתי את החלק התקול :(

לא חשבתי בכיוון אפילו, טעות..

 

שבוע טוב חברים :) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 867 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...